  • Data: 2010-11-04 15:12:59
    Temat: Re: Dwa zbiorniki/butle do gazu LPG - mozna?
    Od: komar <k...@1...cc> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-04 13:32, p0li pisze:

    > no nie wiem - zawór elektryczny jest na wylot gazu ze zbiornika - na wlocie
    > jest tylko zawór kulowy w przyłaczu - nie ma drugiego w zbiorniku - więc
    > jak pęknie rurka przyłącze zbiornik to gaz robi wziuuuuu
    >
    > można łatwo to sprawdzić - popchnij śrubokrętm kulke w przyłączu - jeśli
    > wyleci gaz - jest tak jak mówię

    dobra dobra, a jak babcia ma wąsy to jest dziadkiem i to niezbity dowód ;]

    to co wyleci po poprznięciu kulki to gaz, który jest w przewodzie do tankowania.
    Potrzymaj
    tą kulkę dłużej to się przekonasz.

    generalnie ten zawór kulowy to jest nieszczelny w większości starych instalacji ze
    skorodowanym wlewem i powoli popuszcza gaz ale tylko z przewodu. Wielozawór butli,
    jezeli
    jest sprawny, nie pozwoli wypuścić gazu przez wlew.