  • 11. Data: 2011-05-23 16:52:33
    Temat: Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    W chwili obecnej zauważyłem, że wyjątkowo rozmnożyły się muchy. Wystarczy
    otworzyć okno i za chwilę wokół żyrandola pojawia się ich duża ilość. Kiedyś
    stosowano lepy na muchy. Obecnie marzy mi się system laserowy, który
    namierzy i zlikfiduje mi to cholerstwo. Blisko mnie znajdują się drzewa
    które w obecnej chwili strasznie pylą. Wylatują z nich takie maleńkie porcje
    waty zawierające nasiona. Kolor biały zyli mniej absorbujący dala promieni
    lasera, ale to nie znaczy niezniszczalne. Czy ktoś eksperymentował nad tymi
    problemami ?.

    -----------------------------------

    dawno temu, gdzieś czytałem opis prototypu systemu zbudowanego z części
    złomu komputerowego
    (w sumie wartego chyba coś koło 100$)

    tam była "płaszczyzna" wyświetlana przez czerwone (?) diody, obserwowana
    przez kamerę
    która po rozpoznaniu wlatującego w nią owada odpalała laser z drukarki
    laserowej (?)
    działający tylko w tej płaszczyźnie....

    w sumie wszystko wyglądało bardzo sensownie i nie widzę tu specjalnego
    zagrożenia dla dzieci
    chyba, że wsadzą głowę w "płaszczyznę" i popatrzą prosto w oczko lasera
    w czasie gdy komputer "zwariował" i rozpoznał dziecko jako 20kg komara...

    całość działała skutecznie i zapowiadano wersje komercyjną w postaci
    "ogrodzeń ochronnych" o wysokości działania 10m (?) (na komary więcej nie
    trzeba)

    znakami (?) zaznaczyłem te dane, których nie jestem pewien czy dobrze
    pamiętam

  • 12. Data: 2011-05-23 18:11:23
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.05.2011 18:52, qlphon pisze:
    [...]
> [...]
    > przez kamerę
    > która po rozpoznaniu wlatującego w nią owada odpalała laser z drukarki
    Dowcip. Laser z drukarki nie jest w stanie strącić komara.

    Btw: Kartka wychodząca z drukarki jest ciepła od wypiekania toneru a nie
    lasera ;)

    Michoo

  • 13. Data: 2011-05-23 18:40:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-05-2011 o 20:11:23 Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > W dniu 23.05.2011 18:52, qlphon pisze:
    > [...]
    > Dowcip. Laser z drukarki nie jest w stanie strącić komara.
    Ale z nagrywarki już może, pytanie czy bezpieczny dla oczu,
    IMHO chyba nie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-05-24 11:38:50
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Dowcip. Laser z drukarki nie jest w stanie strącić komara.

    E.... słaby ten dowcip. znam lepszy, też o komarach... czemu komar jest
    idealnym kandydatem na prawnika? bo jest wkurzający, od urodzenia jest
    krwiopijcą - wystarczy tylko teczkę mu dokupić...

    a co do sedna, zaznaczyłem umówionym symbolem, że nie jestem pewien czy
    dobrze pamiętam ten szczegół...
    zasada była taka że laser tylko kąt w jednej osi zmieniał, nie strzelał w 3D

    > Btw: Kartka wychodząca z drukarki jest ciepła od wypiekania toneru a nie
    > lasera ;)
    oczywista oczywistość....

    nie wiem czy w ogóle trzeba zabijać komary, jeśli dostanie wiązką IR po
    swoich detektorach to czy nie stanie się "ślepy"
    ale to tylko takie teoretyczne gdybanie - nie znam się na tym...

    na pokazach to urządzenie upalało skrzydełka komarowi

  • 15. Data: 2011-05-24 13:17:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 20 Maj, 19:43, "abrakadabra" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > lasera, ale to nie znaczy niezniszczalne. Czy ktoś eksperymentował nad tymi

    Komara mozna latwo zalatwic.
    Wystarczy szybka kamera i linijka laserów. po stwierdzeniu ruchu
    (zamiast kamery mozna dac bariere swietlna) odpalany jest laser.
    Gdyby zastosowac "galvo" to mozna sie obrobic powiedzmy 2 laserami i
    sterowaniem lusterkami na galvach.
    Calosc do zrobienia jako praca dyplomowa w technikum.
    Ale zalozenie jest takie ze komar przelatuje przez nie za duza
    zamknieta przestrzen.

    A waciki? To juz by trzeba lepsze sterowniki. Czyli jakis kinect i 2-3
    sztuki laserow. Ale balbym sie tego uzywac bo o postrzal nietrudno by
    bylo. (tag: skynet)

  • 16. Data: 2011-05-24 16:45:13
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >sterowaniem lusterkami na galvach.
    >Calosc do zrobienia jako praca dyplomowa w technikum.

    hłe hłe, już to widzę :)
    CIekaw jestem, czy zdajesz sobie sprawę, jak to kamera musiałaby być, żebyś
    dostrzegł komara...
    Sama kamera o tej rodzielczości zabije cię ceną. O szybkości działania,
    która byłaby niezbędna,
    oprogramowaniu, które z taką szybkości będzie w stanie analizować obraz, to
    jest raczej zadanie
    na pracę doktorską. I to dobrą :)

    Chyba, że wpuścisz tego komara do akwarium 10x10x10 cm, to może :)