  • 1. Data: 2011-05-20 17:43:41
    Temat: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera
    Od: "abrakadabra" <a...@p...onet.pl>

    W chwili obecnej zauważyłem, że wyjątkowo rozmnożyły się muchy. Wystarczy
    otworzyć okno i za chwilę wokół żyrandola pojawia się ich duża ilość. Kiedyś
    stosowano lepy na muchy. Obecnie marzy mi się system laserowy, który
    namierzy i zlikfiduje mi to cholerstwo. Blisko mnie znajdują się drzewa
    które w obecnej chwili strasznie pylą. Wylatują z nich takie maleńkie porcje
    waty zawierające nasiona. Kolor biały zyli mniej absorbujący dala promieni
    lasera, ale to nie znaczy niezniszczalne. Czy ktoś eksperymentował nad tymi
    problemami ?.
    ------
    pozdrawiam
    abrakadabra

  • 2. Data: 2011-05-20 17:51:06
    Temat: Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 20-05-2011 19:43, abrakadabra napisał/a:
> [...]
    > mniej absorbujący dala promieni lasera, ale to nie znaczy
    > niezniszczalne. Czy ktoś eksperymentował nad tymi problemami ?.

    Gdyby Ci się chciało użyć Google to już dawno byś trafił na opisy tego
    typu eksperymentów:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1575901.html#7
    688659

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2011-05-20 17:52:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abrakadabra napisał:

> [...]
    > lasera, ale to nie znaczy niezniszczalne. Czy ktoś eksperymentował nad tymi

    Oczywiście. Rezultaty można zobaczyć na przykład tu:

    http://www.youtube.com/watch?v=wSIWpFPkYrk

    jak widać, jeszcze kilka rzeczy jest do poprawienia.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2011-05-20 17:53:44
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    oczywiście

    http://www.youtube.com/watch?v=wSIWpFPkYrk&feature=r
    elated

  • 5. Data: 2011-05-20 18:30:47
    Od: "abrakadabra" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości l...

    > Gdyby Ci się chciało użyć Google to już dawno byś trafił na opisy tego
    > typu eksperymentów:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1575901.html#7
    688659

    Mnie interesuje jak to zrobić (schematy, rysunki, optogramowanie do
    mikroprocesorów). Gdybym chciał to mógłbym zamieścić film ukazujący
    lądowanie marsjan na ziemi i wyniszczenie ich za pomocą lasera.

    --
    pozdrawiam
    abrakadabra

  • 6. Data: 2011-05-20 18:47:41
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Mnie interesuje jak to zrobić (schematy, rysunki, optogramowanie do
    > mikroprocesorów). Gdybym chciał to mógłbym zamieścić film ukazujący
    > lądowanie marsjan na ziemi i wyniszczenie ich za pomocą lasera.

    No to weź zamieść. Pewnie nie wiesz, ale tutaj na grupie jest kilka osób
    zrzeszonych w tajnej organizacji na rzecz walki
    z marsjanami. Właśnie pracują nad tym tematem, więc będą wdzięczni za pomoc.

    A szczegółowe dane techniczne opracować w temacie komarów są niestety tajne
    i nie można ich ujawniać.
    Zwłaszcza programów na procesory (poszukaj w internecie pliku
    mosquito_laser_atmega.zip).

  • 7. Data: 2011-05-20 18:53:55
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 20.05.2011 20:30, abrakadabra wrote:

    > Mnie interesuje jak to zrobić (schematy, rysunki, optogramowanie do
    > mikroprocesorów).

    A nie interesuje cię za ile?
    Mucha jest malutka i dość szybka - szybkie kamery o wysokiej
    rozdzielczośći i czułośći (minimum dwie) - bez kilku tysięcy na jedną
    nawet szkoda próbować, Pozycjonowanie lasera - szybkie i precyzyjne
    serwomechanizmy - cena też w tysiącach, coś do analizy obrazu... laser
    to już pikuś.
    Jako droga zabawka - pewnie fajne, ale do zwalczania komarów to jednak
    najlepsza jest siatka w oknie.

    Mirek.

  • 8. Data: 2011-05-20 21:56:12
    Od: "abrakadabra" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości...

> [...]
    > zrzeszonych w tajnej organizacji na rzecz walki
    > z marsjanami. Właśnie pracują nad tym tematem, więc będą wdzięczni za

    Może trochę się pochwaliłem. Nie jestem fachowcem od efektów specjalnych.
    Pisząc to miałem na myśli, że to co widać na filmikach nie zawsze musi być
    prawdziwe. Kiedyś widziałem film na którym człowiek szorował ręką o asfalt
    aż stała mu się do łokcia. Uważam, że to jest nie możliwe. Może na końcu mi
    wyjaśnisz dlaczego ta grupa do walki z marsjanami jest tajna ?. Skoro masz
    takie informacje to może sam do niej należysz ?.

    ----
    pozdrawiam
    abrakadabra

  • 9. Data: 2011-05-21 19:25:36
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-20 23:56, abrakadabra pisze:

    > Uważam, że to jest nie możliwe. Może na końcu
    > mi wyjaśnisz dlaczego ta grupa do walki z
    > marsjanami jest tajna ?.

    Ty wiesz co marsjanie zrobiliby członkom tej
    grupy, gdyby do nich dotarli?

    P.S. Jakiś podejrzany jesteś. Tylko marsjanie
    dają spację przed pytajnikiem.

    P.S.2 Na pewno jesteś marsjaninem! Świadczy o
    tym, po pierwsze spacja przed pytajnikiem i
    kropka po pytajniku.

    JK

  • 10. Data: 2011-05-23 16:03:29
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Szykuje się następna sterowana komputerowo maszyna do gaszenia świecy...
    Że też ludzie nie mają się czym zajmować.