    From: Jan Stożek <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dwa routery w domowej sieci - jak skonfigurować?
    Date: Tue, 17 Dec 2013 08:54:28 +0100

    Po głębokim namyśle Marcin N napisał w wtorek, 17 grudnia 2013 08:14:

    > Router główny: WAN - kabel do operatora (UPC) - to router od
    > operatora. LAN - kabel do routera pomocniczego i drugi kabel do
    > komputera A.
    >
    > Router pomocniczy: LAN - kabel do routera głównego i drugi do
    > komputera B. Model to D-link DIR-615:
    > http://www.oleole.pl/routery/d-link-dir-615-1.bhtml

    Czyli łącze WAN drugiego routera jest niewykorzystywane? W
    takim razie NAT nie ma nic do rzeczy.

    Krótko mówiąc, drugi router wykorzystujesz jako bezprzewodowy
    access point.

    > Jeden router nie jest w stanie obsłużyć całego mieszkania, bo nie ma
    > zasięgu. Drugi więc pomaga tym swoim wifi z innego pokoju.

    Problem jest zatem z WiFi, a nie z routerem.

    > Wczoraj się zorientowałem, że oba routery mają to sami IP:
    > 192.168.0.1.

    To na pewno miało wpływ, bo router przechwytywał pakiety nie
    przeznaczone dla niego.

    > Router główny zamieniłem na końcówkę 2. Może to
    > wystarczy?

    O ile jakieś inne urządzenie w sieci nie ma tego adresu. Jeżeli
    ustawiłeś mu adres statycznie, to na routerze pełniącym rolę serwera
    DHCP tak ustaw pulę przydzielanych adresów, żeby nie obejmowała
    adresów ".1" i ".2".

    I sprawdź tabele routingu na obydwu urządzeniach. Nie znam D-
    Linków, ale u mnie (Linksys) są w ustawieniach zaawansowanych.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.