  • Data: 2013-12-17 08:14:15
    Temat: Re: Dwa routery w domowej sieci - jak skonfigurować?
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-17 00:38, Jan Stożek pisze:

    > Zadaję pytania na miarę instalacji, którą stawiasz. Może
    > wybrałeś rozwiązanie nieadekwatne do problemu i/lub Twojej znajomości
    > techniki? Niestety, diagnostyka sieci wymaga zebrania pewnych
    > informacji. Na przykład nie odpowiedziałeś, które gniazda w routerach
    > masz połączone kable. A to jest dość fundamentalna informacja.

    Router główny: WAN - kabel do operatora (UPC) - to router od operatora.
    LAN - kabel do routera pomocniczego i drugi kabel do komputera A.

    Router pomocniczy: LAN - kabel do routera głównego i drugi do komputera
    B. Model to D-link DIR-615:
    http://www.oleole.pl/routery/d-link-dir-615-1.bhtml

    Oba routery mają włączone wifi (inne SSID) do obługi kolejnych kilku
    urządzeń (dwa komputery i kilka telefonów)

    Jeden router nie jest w stanie obsłużyć całego mieszkania, bo nie ma
    zasięgu. Drugi więc pomaga tym swoim wifi z innego pokoju.

    > W ramach diagnostyki odłącz "pomocniczy" router i sprawdź, czy
    > wszystko działa stabilnie. Jeżeli możesz, podłącz drugi komputer do
    > "głównego" routera i zobacz, czy nadal wszystko działa stabilnie.
    > Jeżeli tak, to trzeba ustawić drugi router tak, żeby nie przeszkadzał.
    > Jeżeli nie - to problem jest z pierwszym routerem lub łączem
    > operatora.

    Tak, tak, tak. Po odłączeniu routera pomocniczego - wszystko zadziałało
    poprawnie. Oba komputery do routera głównego - działa poprawnie.

    Wczoraj się zorientowałem, że oba routery mają to sami IP: 192.168.0.1.
    Router główny zamieniłem na końcówkę 2. Może to wystarczy?

    --
    MN