eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwa przeglądy na rokRe: Dwa przeglądy na rok
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
    Date: Sun, 23 Jan 2022 22:44:09 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <sski7f$dur$1@news.icm.edu.pl>
    References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ss6te8$ad0$1@news.icm.edu.pl> <sshdfk$1s5r$1@gioia.aioe.org>
    <ssk80u$2h6$4@news.icm.edu.pl> <sskdhh$2v9$1@gioia.aioe.org>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 23 Jan 2022 21:44:15 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="14299"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.5.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <sskdhh$2v9$1@gioia.aioe.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700839
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.01.2022 o 21:24, Poldek pisze:
    > W dniu 2022-01-23 o 19:50, ii pisze:
    >> W dniu 22.01.2022 o 18:04, Poldek pisze:
    >>> W dniu 2022-01-18 o 18:29, ii pisze:
    >>>
    >>>> Ale kto go nie ma?! Ludzie nie wycinają bez powodu DPF tylko jw.
    >>>>
    >>>
    >>> Ludzie usuwają DPFy/katalizatory itp. bo mogą.
    >>> To po pierwsze.
    >>> Po drugie ludzie usuwają DPFy, bo "tak jest taniej".
    >>> Oczywiście to się zgadza. Taniej jest, żeby dzieci nieznajomych ludzi
    >>> zachorowały na raka, niż żeby zmłotoryzowany Janusz płacił za wymianę
    >>> DPF na nowy.
    >>> Po trzecie ludzie usuwają DPFy, bo im się wydaje, że dzięki temu będą
    >>> mieli lepszy samochód (rzekome kilka KM).
    >>> Po czwarte ludzie usuwają DPFy, bo im w warsztacie przy okazji
    >>> takiej, czy innej naprawy się taką "usługę" proponuje, jako coś
    >>> wartego wzięcia pod uwagę. Jeszcze do niedawna były też reklamy
    >>> "usuwanie katalizatorów DFP FAP - TANIO!". Na każdym skrżyżowaniu
    >>> naklejki tej treści na barierkach i we wioskach bilbordy i tablice
    >>> reklamujące usługi tego typu. Bardzo często wprost a jeszcze częściej
    >>> w sposób lekko zawoalowany "tłumiki, katalizatory, DPF" - oczywiście
    >>> nikt "normalny" nie naprawia niesprawnego DPFa, gdy kierownik
    >>> warsztatu przedstawia ofertę wycięcia za 200 zł lub wymiany na nowy
    >>> za 6 tys. zł. Oferta jest tak skonstruowana, żeby wybór był prosty.
    >>> Od czasu głośnego procesu w Jeleniej Górze (chyba), gdy został po
    >>> wieloinstancyjnym procesie skazany właściciel warsztatu, kótry
    >>> reklamował się w całej okolicy, że usuwa DPFy, to reklama tych
    >>> "usług" stała się mniej widoczna. Oczywiście kara w Polsce jest
    >>> symboliczna, ale przed tym procesem nie było żadnej kary, więc o co
    >>> chodzi?
    >>
    >> Chodzi o dwa przeglądy w roku gdy np w Niemczech jest jeden na dwa
    >> lata. O to, byśmy nie byli frajerami.
    >
    > Niemcy to kraj w którym władzę sprawuje lobby koncernów
    > młotoryzacyjnych.

    Tak, i to looby nie chciało by ich samochody przeglądać często. Puknij
    się w głowę!!!

    > Przypominam, że jest to jedyny kraj na świecie, w
    > którym istnieją nadal odcinki dróg, na których nie ma ograniczeń
    > prędkości. Każda próba zakończenia tej patologii jest od dziesiątek lat
    > systematycznie uwalana, gdyż każde stronnictwo polityczne, które próbuje
    > to przeprowadzić zderza się z obietnicą odcięcia od pieniędzy potężnych
    > sponsorów oraz zderza się z ciężko opłaconą przez koncerny oczerniającą
    > kampanią PRowską.

    Patologią jest to, że żeby normalnie jeździć lepszym samochodem trzeba
    wyjechać za granicę. Brak sieci autostrad, polityka fiskalna zamiast
    budowania dróg.

    > Ale po co koncernom młotoryzacyjnym jest potrzebny brak ograniczeń
    > prędkości? Czyżby nie mogły sprzedawać swoich samochodów w Niemczech,
    > tak jak jest sprzedają we wszystkich innych krajach świata (w których
    > ograniczenia są)?
    > Otóż tłumaczę, że dla koncernów to jest kwestia kluczowa. Fakt, że
    > istnieje na świecie taki kraj, w którym można się legalnie samochodem
    > rozpędzić jest jedynym uzasadnieniem dla tego, żeby produkować,
    > sprzedawać i opracowywać wciąż nowe modele fabrycznie rozwijające
    > prędkość standardowo 220-230 km/godz. i droższe więcej, znacznie droższe
    > znacznie więcej. To jest fundament wizerunku marek, pozwalający
    > kształtować wyobraźnię małych chłopców, baśń o tych mitycznych
    > teutońskich autobanach, na którzych gdy dorosną i wezmą Audi/BMWe/Porsze
    > w lizing, to będą mogli zrealizować swoje dziecięce sny o potędze.

    W Stanach jest takich samochodów mnóstwo. Niemcy są tylko blisko nas.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: