-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
Date: Sun, 23 Jan 2022 22:44:09 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <sski7f$dur$1@news.icm.edu.pl>
References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
<ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
<ss6te8$ad0$1@news.icm.edu.pl> <sshdfk$1s5r$1@gioia.aioe.org>
<ssk80u$2h6$4@news.icm.edu.pl> <sskdhh$2v9$1@gioia.aioe.org>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 23 Jan 2022 21:44:15 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="14299"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.5.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <sskdhh$2v9$1@gioia.aioe.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700839
[ ukryj nagłówki ]W dniu 23.01.2022 o 21:24, Poldek pisze:
> W dniu 2022-01-23 o 19:50, ii pisze:
>> W dniu 22.01.2022 o 18:04, Poldek pisze:
>>> W dniu 2022-01-18 o 18:29, ii pisze:
>>>
>>>> Ale kto go nie ma?! Ludzie nie wycinają bez powodu DPF tylko jw.
>>>>
>>>
>>> Ludzie usuwają DPFy/katalizatory itp. bo mogą.
>>> To po pierwsze.
>>> Po drugie ludzie usuwają DPFy, bo "tak jest taniej".
>>> Oczywiście to się zgadza. Taniej jest, żeby dzieci nieznajomych ludzi
>>> zachorowały na raka, niż żeby zmłotoryzowany Janusz płacił za wymianę
>>> DPF na nowy.
>>> Po trzecie ludzie usuwają DPFy, bo im się wydaje, że dzięki temu będą
>>> mieli lepszy samochód (rzekome kilka KM).
>>> Po czwarte ludzie usuwają DPFy, bo im w warsztacie przy okazji
>>> takiej, czy innej naprawy się taką "usługę" proponuje, jako coś
>>> wartego wzięcia pod uwagę. Jeszcze do niedawna były też reklamy
>>> "usuwanie katalizatorów DFP FAP - TANIO!". Na każdym skrżyżowaniu
>>> naklejki tej treści na barierkach i we wioskach bilbordy i tablice
>>> reklamujące usługi tego typu. Bardzo często wprost a jeszcze częściej
>>> w sposób lekko zawoalowany "tłumiki, katalizatory, DPF" - oczywiście
>>> nikt "normalny" nie naprawia niesprawnego DPFa, gdy kierownik
>>> warsztatu przedstawia ofertę wycięcia za 200 zł lub wymiany na nowy
>>> za 6 tys. zł. Oferta jest tak skonstruowana, żeby wybór był prosty.
>>> Od czasu głośnego procesu w Jeleniej Górze (chyba), gdy został po
>>> wieloinstancyjnym procesie skazany właściciel warsztatu, kótry
>>> reklamował się w całej okolicy, że usuwa DPFy, to reklama tych
>>> "usług" stała się mniej widoczna. Oczywiście kara w Polsce jest
>>> symboliczna, ale przed tym procesem nie było żadnej kary, więc o co
>>> chodzi?
>>
>> Chodzi o dwa przeglądy w roku gdy np w Niemczech jest jeden na dwa
>> lata. O to, byśmy nie byli frajerami.
>
> Niemcy to kraj w którym władzę sprawuje lobby koncernów
> młotoryzacyjnych.
Tak, i to looby nie chciało by ich samochody przeglądać często. Puknij
się w głowę!!!
> Przypominam, że jest to jedyny kraj na świecie, w
> którym istnieją nadal odcinki dróg, na których nie ma ograniczeń
> prędkości. Każda próba zakończenia tej patologii jest od dziesiątek lat
> systematycznie uwalana, gdyż każde stronnictwo polityczne, które próbuje
> to przeprowadzić zderza się z obietnicą odcięcia od pieniędzy potężnych
> sponsorów oraz zderza się z ciężko opłaconą przez koncerny oczerniającą
> kampanią PRowską.
Patologią jest to, że żeby normalnie jeździć lepszym samochodem trzeba
wyjechać za granicę. Brak sieci autostrad, polityka fiskalna zamiast
budowania dróg.
> Ale po co koncernom młotoryzacyjnym jest potrzebny brak ograniczeń
> prędkości? Czyżby nie mogły sprzedawać swoich samochodów w Niemczech,
> tak jak jest sprzedają we wszystkich innych krajach świata (w których
> ograniczenia są)?
> Otóż tłumaczę, że dla koncernów to jest kwestia kluczowa. Fakt, że
> istnieje na świecie taki kraj, w którym można się legalnie samochodem
> rozpędzić jest jedynym uzasadnieniem dla tego, żeby produkować,
> sprzedawać i opracowywać wciąż nowe modele fabrycznie rozwijające
> prędkość standardowo 220-230 km/godz. i droższe więcej, znacznie droższe
> znacznie więcej. To jest fundament wizerunku marek, pozwalający
> kształtować wyobraźnię małych chłopców, baśń o tych mitycznych
> teutońskich autobanach, na którzych gdy dorosną i wezmą Audi/BMWe/Porsze
> w lizing, to będą mogli zrealizować swoje dziecięce sny o potędze.
W Stanach jest takich samochodów mnóstwo. Niemcy są tylko blisko nas.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.22 22:46 Shrek
- 23.01.22 22:47 Shrek
- 24.01.22 10:42 ii
- 24.01.22 18:19 Poldek
- 24.01.22 18:22 Poldek
- 24.01.22 18:51 Cavallino
- 25.01.22 09:59 RoMan Mandziejewicz
- 25.01.22 10:21 J.F
- 25.01.22 10:27 K
- 25.01.22 20:20 Shrek
- 25.01.22 20:23 Shrek
- 25.01.22 20:24 Shrek
- 25.01.22 20:28 Shrek
- 25.01.22 21:12 ii
- 27.01.22 18:08 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=