  • Data: 2011-05-31 22:44:16
    Temat: Re: Dwa filmiki z treningow popelnilem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-31 22:08, Alexy pisze:

    > Skąd przekonanie, że tak nie jest?
    > Jeżeli chodzi o mnie to znam przypadek ojca, który uczył dzieciaki
    > jeździć. Jeden z nich podczas prowadzenia samochodu z wydawało by się
    > bardzo niewielką prędkością, bo ok. 20-30km/h uderzył w drzewo.

    A ja znam przypadek gdzie gościowi ciężarówka wyjechała na czołówkę i
    wszyscy w osobówce zginęli. Czy to oznacza że jazda po ulicy to
    lekkomyślność?

    > W przypadku Marcina jak sam określa były to prędkości ok. 100-130km/h.
    > Crash testy wykonuje się przy prędkościach 55-65km/h.

    A jak się zachowa Twój samochód, przy prędkościach z których uważasz
    jazdę z dzieckiem za bezpieczną, w zderzeniu czołowym z ciężarówką
    jadącą 85km/h? I jak widzisz swoją "lekkomyślność" narażając na to swoje
    dziecko?
    Bo wpływu na ciężarówkę jadącą z przeciwka to nie masz żadnego.

    > Wybacz, ale uważam wyczyn Marcina za wyjątkową lekkomyślność.

    Jak każde wypuszczenie dziecka z kojca pod kloszem?

    > Ilu pijanych za kierownicą spotykasz codziennie?

    AFAIK kilku-kilkunastu, a jak jadę dalej to pewnie z kilkudziesięciu.

    > Ja bynajmniej przez ostanie kilkanaście lat kojarzę tylko jednego
    > pijanego za kierownicą.

    Ty może nie kojarzysz, bo nie wiem czego się spodziewasz, że będzie miał
    na szybie napisane "jestem pijany"?

    Ale pewnie zdziwiłbyś się bardzo z iloma nawalonymi kierowcami mijasz
    się każdego dnia.
    Pogadaj z policjantami którzy robią kontrole na drogach jak kontrolują
    wszystkich jak leci tymi szybkimi alkomatami. Jak długo muszą szukać
    żeby upolować takiego z promilem i więcej? W weekend pewnie nawet 100
    kierowców nie trzeba kontrolować żeby takiego znaleźć.
    A takich z lekko przekroczoną normą to tam mają co chwilę.

    W 2010 złapano prawie 60000 kierowców pojazdów silnikowych którzy mieli
    ponad 0.5 promila. A zapewniam Cię że to mały odsetek tych którzy
    jechali pijani - pomyśl jak często Tobie trafia się na drodze wyrywkowa
    kontrola trzeźwości i wyciągnij wnioski jak małe są szanse że policja
    złapie pijanego. I teraz ilu ich musiało po pijaku wyjechać skoro prawie
    60000 złapano.

    > O wypadkach na takich szutrowych drogach wielokrotnie. Ok. 8-10 lat temu
    > zginął tak mój uczeń.

    No to faktycznie - wielokrotnie i co chwile, bo 10 lat temu był takie
    wypadek.

    Mam wymienić wszystkie rodzaje wypadków, które wydarzyły się przez
    ostatnie 10 lat kiedy to przykładny mąż i ojciec jadąc swoim super
    bezpiecznym samochodem, nie popełniając żadnych wykroczeń zafundował
    rodzinie wycieczkę na tamten świat "bo ktośtam, cośtam"?