    Date: Wed, 25 May 2022 22:48:17 +0200
    Subject: Re: Dwa HDD w lap_topie
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Irokez <n...@w...pl>

    > W Acerze mam: HDD; SSHD; M.2 NVMe i mały (200 MB) RAMdysk...
    >
    > W Fujitsu-Siemensie mam: HDD; HDD; mały (300 MB) RAMdysk
    > i wolny slot mSATA, w który być może mógłbym wstawić dysk SSD.
    > (problem w tym, że F-S dławi się na CPU, nie na dyskach)
    >
    > Szukam laptopa, do którego wnętrza zmieścić mogę *naraz*
    > dwa talerzowe dyski 2.5" SATA, nie zaś talerzowy i M.2...

    No więc do archaicznych zastosowań trzeba archaicznego sprzętu niestety.
    Proponuję giełdy staroci, lombardy, itp.
    No przykro, technologia idzie do przodu.
    Sam trzymam w domu na przykład starą archaiczną płytę z kontrolerem SCSI
    który obsłuży dysk 18GB z SGI Octane z '98 roku, bo mi się zdarza taki
    dostać, czy też laptopy jeden Dell D631 z dedykacją pod WinXP i
    fizycznym portem COM, drugi HP Power najmocniejszy jaki był ostatni z
    obsługą Windows 7 bo soft nie działa na 8, 10 ani wirtualce. Tylko że
    siedzą tam SSD'ki a dane rzadko potrzebne lecą z NAS'a.

    Albo kupisz już wspomniane "mobilne stacje robocze".
    Albo jednak zaczniesz inaczej pracować - mobilna silna nowoczesna
    jednostka + NAS na duże dane + ewentualnie chmura/VPN jak z zewnątrz
    potrzebujesz dostęp.

    zdrówko

    --
    Irokez