    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Duży wiatrak
    Date: Tue, 11 Aug 2009 13:41:25 +0200

    PeJot pisze:
    > Sierściucha nie ma, cementowni i palaczy też. Skoro tak, to może dać
    > wentylator nieco wyżej, gdzieś pośrodku wysokości, żeby nie ciągnął
    > kurzu bezpośrednio znad podłogi ? Miałem kiedyś firmowego HP, który
    > ciągnął dołem i strasznie szybko wnętrze się zasyfiało.
    Raczej nie licz na to. Tam gdzie występuje przyspieszenie/zwolnienie
    przepływu (mieszanki powietrze-zanieczyszczenia) to z mieszanki
    zanieczyszczenia będą się wytrącać. Tak są budowane np odkurzacze
    "cyklonowe". Dodatkowo elektrostatyka zrobi swoje, "złapie" kurz tam
    gdzie zwolni pęd powietrza. Albo filtrowanie, albo mały przepływ (czyli
    też mały przepływ zanieczyszczeń), albo ogromny przepływ w całości
    obudowy, nie dopuszczający do osadzania się i powodujący odrywanie się
    zanieczyszczeń od elementów (jak w serwerach rack 1U), ale to też
    ogromny hałas.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173