  • 21. Data: 2009-04-27 20:35:54
    Temat: Re: Duze wyzwanie - dla ambitnych (calkowicie serio)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 27 Apr 2009 13:17:55 -0700 (PDT), j...@o...pl wrote:

    >Zgodnie z moja wiedza i po przeczytaniu dziesiatkow Twoich postow
    >twierdze, ze to Ty uprawiasz permanentnie ataki personalne.
    >Dyskredytujesz ludzi, probujesz im udowodnic, ze sa glupi, a na pewno
    [...]
    >obchodzi, Ciebie obchodzi doj....nie komus. Moze zamiast wrzucac
    >wszystkich do KF wrzuc tam A.L. i bedzie po problemie.
    >Serdecznie pozdrawiam

    Jakos sa ludzie z ktorymi dobrze mi sie dyskutuje. A im ze mna. Na
    usenecie

    Podobno, jak mowi przyslowie, "potzreba dwoch do tanga".

    A teraz baj, baj

    A.L.

  • 22. Data: 2009-04-27 20:57:55
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Borafu pisze:
    > Czy mógłbyś podać miejsce gdzie jrserwis tak napisał?
    > Bo ja znalazłem tam "Poszukuje osoby (...) do zrealizowania (...)
    > projektu, ktory jesli sie powiedzie i pewne zalozenia zostana
    > spelnione moze przyniesc niemale pieniadze"
    >
    > Za to o "super pewności" nie znalazłem nic.
    >
    > Nie mówię, że propozycja mi się podoba czy nie, tylko IMHO jedziesz po
    > człowieku za to on czego nie napisał, a Ty przeczytałeś.

    W takim razie moje stwierdzenie jest jeszcze bardziej prawdziwe - ryzyko
    jest duże więc najlepiej przerzucić je na kogoś innego. Niech kto inny
    zainwestuje swój czas i środki na realizację pomysłu który wypali albo i
    nie.

    Dariusz Żołna

  • 23. Data: 2009-04-27 21:07:35
    Od: j...@o...pl

    On 27 Kwi, 22:35, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > On Mon, 27 Apr 2009 13:17:55 -0700 (PDT), j...@o...pl wrote:
    >
    > A teraz baj, baj

    Niektorzy chamstwa sie nigdy nie pozbeda. To sie ma we krwi.

  • 24. Data: 2009-04-27 21:28:04
    Od: j...@o...pl

    On 27 Kwi, 22:57, Dariusz Zolna <a...@u...com> wrote:

> [...]
    > jest duże więc najlepiej przerzucić je na kogoś innego. Niech kto inny
    > zainwestuje swój czas i środki na realizację pomysłu który wypali albo i

    O czym ty mowisz. Po pierwsze ja inwestuje w to swoj czas juz od dawna
    o czym pisalem. Po drugie pisalem tez, ze bede bral w tym czynny
    udzial. Zreszta najlepiej jakby ktos przyszedl, powiedzial, ze ma
    interes do zrobienia, 100% zysk i wzial Ciebie w prezencie do spółki.
    To by bylo dla Ciebie uczciwe? Ja mam pomysl nad ktorym dlugo pracuje
    i ktorego bym nie mial gdyby nie to, ze od lat zdobywam wiedze, czyli
    pracuje w taki czy inny sposob. Na dodatek chce brac czynny udzial w
    programowaniu tego. Poniewaz programowalem kiedys troche w Delphi,
    Pascalu wiec mysle, ze szybko poprzypominam sobie i duzo prostszych
    rzeczy na poczatek moglbym robic. Zreszta w kazdym cywilizowanym kraju
    zysk wiaze sie z jakims ryzykiem. Mysle jednak, ze moja propozycja
    jest uczciwa.
    Dziwne tylko, ze nikt nie zapyta o szczegoly modelu tylko kazdy ma
    problemy z zyskami, skutecznoscia systemu. Moze po prostu przerastaja
    Was sieci neuronowe, algorytmy genetyczne, sieci idiotypowe i wiele
    innych elementów, malo popularnych, ktore na dodatek sa polaczone w
    sposob, ktory nie jest opisany w zadnej ksiazce.
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-04-27 22:05:17
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    j...@o...pl pisze:
> [...]
    > udzial. Zreszta najlepiej jakby ktos przyszedl, powiedzial, ze ma
    > interes do zrobienia, 100% zysk i wzial Ciebie w prezencie do spółki.

    Nie, uczciwe to jest zapłacić za pracę. Bo Ty chcesz tylko żeby ktoś za
    darmo wykonał pracę, której sam nie potrafisz wykonać (lub jak
    twierdzisz zabierze Ci to zbyt wiele czasu) a ewentualnie jeśli uda się
    na tym zarobić, to się podzielić.
    Wygląda to tak jakbyś nie wierzył w powodzenie własnego przedsięwzięcia.
    Co zrobisz jeśli pomysł nie wypali? Powiesz "przepraszam"? Pytaj wśród
    przyjaciół, nie wśród obcych ludzi.

    Dariusz Żołna

  • 26. Data: 2009-04-27 22:23:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze j...@o...pl:

> [...]
    > wydarzen nieprzewidywalnych tzn. sprawdzac ich wplyw na podstawie
    > danych historycznych i ewentualnego wplywu tych wydarzen na rynek i
    > przygotowywac warianty na wypadek ich wystapienia. Abstrahujac jednak
    > od tego nie chodzi o 100% trafnosc jak juz pisalem ale o umiejetnosc
    > wylapywania duzych, fundamentalnych tendencji. Ja nie mowie o systemie
    > do tzw. gry intraday, ktora rzeczywiscie mozna porownac do hazardu ale
    > o systemie, do zarzadzania dlugoterminowego wlacznie z analiza
    > portfelowa, analiza ryzyka, zmienosci itd.

    Ja zwyczajnie nie wierzę że da się cokolwiek przewidywać poza miejscami
    gdzie działa sprzężenie zwrotne. AT sprawdza się do pewnego stopnia ale
    tylko i wyłącznie dlatego, że ludzie którzy kształtują rynek korzystają z
    niej do planowania i dzięki temu AT staje się samospełniającą wróżbą - jeśli
    z analizy wynika, że na danym poziomie rynek odbije, to właśnie w tym
    momencie inwestorzy zaczynają kupować/sprzedawać i sami to realizują.
    Rynek nie jest układem zamkniętym o bardzo skomplikowanej strukturze, to
    jest układ otwarty. Na ruchy kursów nie wpływają same tylko formacje i ich
    historia, ale decyzje inwestorów wynikające z czynników których po prostu
    nigdy do systemu nie wprowadzisz. Na poziomie mikro nie da się przewidywać
    decyzji które wcale nie są losowe, a które po prostu wynikają z czynników do
    których nie masz dostępu.

  • 27. Data: 2009-04-28 05:32:18
    Od: Marcin <m...@g...pl>

    Dariusz Zolna wrote:
    > Nie, uczciwe to jest zapłacić za pracę.

    Uczciwe jest dotrzymywanie warunków umowy.
    Wg tego, co napisałeś nieuczciwe jest np. zapraszanie kogoś
    do udziału w projekcie Open Source.

    > Co zrobisz jeśli pomysł nie wypali? Powiesz "przepraszam"? Pytaj wśród
    > przyjaciół, nie wśród obcych ludzi.

    Ośmieszasz się.

    M.

  • 28. Data: 2009-04-28 06:59:28
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 28 Kwi, 00:05, Dariusz Zolna <a...@u...com> wrote:

    > Nie, uczciwe to jest zapłacić za pracę.

    Przecież on chce zapłacić - za wykonaną pracę oferuje udział w
    potencjalnych zyskach.
    To jest jedna z najbardziej naturalnych form dla startupów - i również
    jedna z najbardziej atrakcyjnych dla tych, którzy gotowi są na ryzyko.

    > Bo Ty chcesz tylko żeby ktoś za
    > darmo wykonał pracę

    Myśleć, myśleć!
    Powiedzmy, że nie ma gotówki, żeby ludzi zatrudnić. Musiałby tą
    gotówkę zdobyć, na przykład zapraszając do współpracy inwestora, który
    wyłożyłby kasę na programistę.
    Tylko dlaczego jakiś inwestor miałby to robić? Dla udziału w
    potencjalnych zyskach, prawda? Bezpośredni udział progamisty po prostu
    skraca tą ścieżkę - wymaga to jednak, aby programista poczuł się też
    inwestorem.

    Oferta jest jak najbardziej uczciwa - może po prostu nie czujesz się
    jej adresatem.

    BTW - nie wypowiadam się na temat wykonalności tego pomysłu, chodzi mi
    o formę współpracy.

    > Co zrobisz jeśli pomysł nie wypali? Powiesz "przepraszam"?

    Przypuszczam, że tak właśnie powie i będzie to uczciwe. Zwłaszcza
    wtedy, gdy reguły są znane już na początku.

    Pytanie komplementarne: co zrobi w tym układzie programista, jeśli
    spieprzy robotę i całość nie będzie działać? Wtedy też marnuje się
    czas *obu* stron.
    No, co zrobi? Weźmie pensję co miesiąc a na koniec złoży
    wypowiedzenie?

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com

  • 29. Data: 2009-04-28 07:49:57
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Marcin pisze:

    > Uczciwe jest dotrzymywanie warunków umowy.
    > Wg tego, co napisałeś nieuczciwe jest np. zapraszanie kogoś
    > do udziału w projekcie Open Source.

    Za tego typu projekty (oprócz może kilku sponsorowanych przez duże
    firmy, które chcą być "trendy") płaca rodzice pryszczersów biorących w
    nich udział.

    > Ośmieszasz się.

    Ja? Dorośniesz, zmądrzejesz, nabierzesz doświadczenia, przeprosisz i Ty
    :) Być może nawet dorośniesz do tego stopnia, żeby podpisywać posty w
    których usiłujesz obrazić innych.

    Dariusz Żołna

  • 30. Data: 2009-04-28 08:12:53
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Maciej Sobczak pisze:

    > Przecież on chce zapłacić - za wykonaną pracę oferuje udział w
    > potencjalnych zyskach.

    Było takich już wielu.

    > To jest jedna z najbardziej naturalnych form dla startupów - i również
    > jedna z najbardziej atrakcyjnych dla tych, którzy gotowi są na ryzyko.

    Taaa... żyjesz chyba na księżycu albo w akademiku.

    > Myśleć, myśleć!

    Odważyłbyś się to powiedzieć gdybyśmy byli w jednym pokoju?

> [...]
    > potencjalnych zyskach, prawda? Bezpośredni udział progamisty po prostu
    > skraca tą ścieżkę - wymaga to jednak, aby programista poczuł się też

    Tylko że to zazwyczaj inwestor dyktuje warunki.

    > Oferta jest jak najbardziej uczciwa - może po prostu nie czujesz się
    > jej adresatem.

    Pod względem formalnym uczciwa jest, ale spróbuj np znaleźć ekipę -
    "panowie, wybudujcie mi fabrykę samochodów, jak je zacznę sprzedawać to
    wam zapłacę, a jak nie to powiem >przepraszam<". To tylko kwestia skali.

> [...]
    > czas *obu* stron.
    > No, co zrobi? Weźmie pensję co miesiąc a na koniec złoży

    Do takich projektów prawo przewiduję formę "umowy o dzieło". Programista
    po prostu nie dostanie wynagrodzenia. Bo chyba nie wierzysz, że
    ktokolwiek rzuciłby aktualnie posiadany etat żeby zająć się tym projektem :)

    Dariusz Żołna