  • 21. Data: 2014-02-09 23:55:30
    Temat: Re: Duże pliki czy małe?
    Od: g...@g...com

    W dniu niedziela, 9 lutego 2014 21:48:39 UTC+1 użytkownik Michal Kleczek napisał:

    > Tego nie napisałem. W ogóle nie napisałem JAK dzielić. To zależy od
    > paradygmatu, języka i narzędzi.

    Tak. Ale nie od tego, ilu programistow pracuje nad projektem.
    Zalozmy, ze dwoch programistow pracuje nad jednym sterownikiem
    dla urzadzenia w jadrze linuksa. Moga sie umowic tak, ze jeden
    sie zajmuje zapewnieniem, zeby zaalokowane zasoby byly odpowiednio
    zwolnione, a drugi nad komunikacja z urzadzeniem zewnetrznym.
    Pomimo tego taki podzial pracy nie powinien zaburzac naturalnego
    podzialu przyjetego w systemie, ze jednemu sterownikowi odpowiada
    jeden plik.
    Moze ten przyklad jest nieco sztuczny i w praktyce pewnie wychodzi
    tak, ze zazwyczaj plikow w projekcie jest wiecej, niz programistow
    -- ale to nie dlatego, ze ludzie trzymaja sie podanej przez Ciebie
    zasady, tylko dlatego, ze po prostu tak wychodzi. To troche tak,
    jakby stwierdzic, ze zasada budowania domow jest taka, ze dom musi
    sie skladac z co najmniej tylu cegiel, ilu jest murarzy, ktorzy
    klada te cegly.

    To, w jaki sposob programisci beda wspolpracowac, zalezy wylacznie
    od tego, jak to miedzy soba ustala, i ja nie bardzo widze tutaj
    pole do dyskusji. Jezeli mieliby jakies powody, zeby caly projekt
    skladal sie z jednego pliku, nad ktorym pracuje sztab 30 osob,
    to beda tak robic niezaleznie od tego, co mowia jacys ludzie
    w usenecie.

    > Stoi. Merge jest procedura bledogenna. Ile to ja widziałem błędów
    > represyjnych spowodowanych przez merge.

    Dlatego przed scaleniem czy zastosowaniem kazdej laty trzeba
    przejrzec kod. Praca nad jednym projektem przez wielu programistow
    to w ogole jest bardzo trudna i zlozona kwestia, i podzial nawet
    na bardzo wiele plikow moze w tej kwestii rozwiazac bardzo niewiele
    problemow.

    Tzn. oczywiscie masz racje, ze podzial projektu na pliki jest
    jakas forma usprawnienia pracy zespolowej, i jezeli to miales
    na mysli, to w pelni sie z Toba zgadzam.