  • 11. Data: 2014-02-07 11:23:25
    Temat: Re: Duże pliki czy małe?
    Od: Mateusz Łoskot <m...@l...net>

    On 06/02/2014 19:41, witek wrote:

    > cała teoria na dwóch stronach
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Cohesion_(computer_scie
    nce)
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Coupling_(computer_prog
    ramming)

    IMHO, Martelli jakoś zwięźlej to ujał ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net

  • 12. Data: 2014-02-07 16:59:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mateusz Łoskot wrote:

    nce)
    ramming)

    > IMHO, Martelli jakoś zwięźlej to ujał ;)

    znaczy się mało naukowo.

  • 13. Data: 2014-02-07 19:09:12
    Od: Mateusz Łoskot <m...@l...net>

    On 07/02/2014 15:59, witek wrote:

    nce)
    >>> http://en.wikipedia.org/wiki/Coupling_(computer_prog
    ramming)

    > znaczy się mało naukowo.

    Nie, po prostu w przypadku pytania o pliki duże czy małe,
    w/w teksty mają znikomy związek, chyba że się uściśli
    o jakim rodzaju i na jakim poziomie rozpatruje się ów
    zależności i powiązania wewnętrzne.

    Spierałbym się, że zasady cohesion/coupling mogą być pominięte
    do organizacji kodu (mogę mieć jeden wielki plik gdzie poszczególne
    komponenty są luźno zależne i wew. spójne).

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net

  • 14. Data: 2014-02-08 15:12:21
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    W dniu 2014-02-04 09:07, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > inne klasy (reprezentujące stany), każdy stan ma swoje podstany, które też
    > są w tym samym pliku... i to się rozrasta.
    >
    > Ja implementując coś podobnego wydzieliłbym wszystkie stany do osobnych
    > plików. Nie do przesady, bo jak coś jest małe, to można to pogrupować,
    > żeby nie mnożyć bytów ponad potrzeby... no ale jednak.
    >
    > A jak Wy to robicie? Trzymacie się zasady "jeden plik - jedna klasa", czy
    > raczej "jeden plik - jeden funkcjonalny moduł"?
    >
    > Z ekstremalnych ciekawostek - spotkałem się z plikiem .cpp 600kB.
    >
    > Proszę fira i innych świrów o nie udzielanie się w wątku.

    Zasada prosta: Cos (system/podsystem/modul) musi byc rozbite na
    przynajmniej tyle plikow, ilu programistow jednoczesnie to cos modyfikuje.

    --
    Michal

  • 15. Data: 2014-02-08 15:36:42
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 8 lutego 2014 15:12:21 UTC+1 użytkownik Michal Kleczek napisał:
    > Zasada prosta: Cos (system/podsystem/modul) musi byc rozbite na
    > przynajmniej tyle plikow, ilu programistow jednoczesnie to cos modyfikuje.

    Nie wiem, skad wytrzasnalest taki dziwny pomysl. Moze jeszcze
    pliki powinny sie nazywac od imion autorow, ktorzy pracuja
    nad systemem?

    System musi byc rozbity na tyle plikow, ile ma sens z punktu
    widzenia logiki systemu, a w czasach rozproszonych systemow
    kontroli wersji nic nie stoi na przeszkodzie, zeby wielu
    programistow modyfikowalo jednoczesnie jeden plik.

  • 16. Data: 2014-02-08 18:02:56
    Od: g...@g...com

    Dla mnie celem rozbijania projektu na pliki (raczej
    odpowiadajace funkcjonalnym modulom) jest usprawnienie
    nawigacji po kodzie zrodlowym. Jezeli program jest dobrze
    podzielony, to powinno byc latwo wyszukac definicje,
    ktora nas interesuje.

    Inna rzecz, ze ja sam raczej nie korzystam z jezykow
    "zorientowanych obiektowo", ale kiedy zdarza mi sie
    pisac programy obiektowe, to jeden plik przechowuje
    albo jedna klase (i jej metody), albo "sitwe" niewielkich
    "klas zaprzyjaznionych".

    Jezeli idzie o liczby, to za "normalny" modul uwazam
    taki, ktory sie sklada z 200-400 linii. Zazwyczaj kiedy
    modul robi sie bardzo duzy (powyzej 700-800 linii) to
    zapala mi sie lampka, zeby podzielic go na mniejsze,
    ale nic na sile. Zdarzaja sie wielgachne moduliska,
    ktorych rozbijanie rodziloby tylko nowe problemy.

    Malenkie moduly mi nie przeszkadzaja, o ile ich istnienie
    jest uzasadnione.

  • 17. Data: 2014-02-08 20:41:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-02-08 15:12, Michal Kleczek wrote:
    > Zasada prosta: Cos (system/podsystem/modul) musi byc rozbite na
    > przynajmniej tyle plikow, ilu programistow jednoczesnie to cos modyfikuje.

    To chyba najdziwniejsza zasada o jakiej słyszałem :) Przebija nawet
    "grupowanie bo przecież mają podobne nazwy i łatwo znaleźć" przyuważonew
    pewnej zabawnej firmie w okolicy :)

  • 18. Data: 2014-02-09 21:36:32
    Temat: Re: Due pliki czy mae?
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On Sat, 8 Feb 2014 06:36:42 -0800 (PST), g...@g...com wrote:
    > W dniu sobota, 8 lutego 2014 15:12:21 UTC+1 uytkownik Michal
    Kleczek nap=
> [...]

    > Nie wiem, skad wytrzasnalest taki dziwny pomysl. Moze jeszcze
    > pliki powinny sie nazywac od imion autorow, ktorzy pracuja

    Tego nie napisaem. W ogóle nie napisaem JAK dzieli. To zaley od
    paradygmatu, jzyka i narzdzi.

> [...]
    > kontroli wersji nic nie stoi na przeszkodzie, zeby wielu
    > programistow modyfikowalo jednoczesnie jeden plik.

    Stoi. Merge jest procedura bledogenna. Ile to ja razy widziaem bdy
    regresyjne spowodowane przez merge.

    --
    Michal

  • 19. Data: 2014-02-09 21:42:28
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On Sat, 08 Feb 2014 20:41:20 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > To chyba najdziwniejsza zasada o jakiej słyszałem :) Przebija nawet
    > "grupowanie bo przecież mają podobne nazwy i łatwo znaleźć"
    przyuważonew
    > pewnej zabawnej firmie w okolicy :)

    Zasada bierze się z praktycznej obserwacji i z konstatacji PO CO w
    ogóle dzielić na oddzielne pliki.

    --
    Michal

  • 20. Data: 2014-02-09 21:48:39
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    Jeszcze raz bo cos się znaczki rozkrzaczyly :-)

> [...]

    > Nie wiem, skad wytrzasnalest taki dziwny pomysl. Moze jeszcze
    > pliki powinny sie nazywac od imion autorow, ktorzy pracuja

    Tego nie napisałem. W ogóle nie napisałem JAK dzielić. To zależy od
    paradygmatu, języka i narzędzi.

> [...]
    > kontroli wersji nic nie stoi na przeszkodzie, zeby wielu
    > programistow modyfikowalo jednoczesnie jeden plik.

    Stoi. Merge jest procedura bledogenna. Ile to ja widziałem błędów
    represyjnych spowodowanych przez merge.

    --
    Michal