  • Data: 2012-06-12 23:21:55
    Temat: Re: Duża to czy mała przysłona? Aktualna norma. ;)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Jun 2012, JaromirD wrote:

    > "PrzEsłona obiektywu fotograficznego dlatego tak się nazywa,
    > że CZĘŚCIOWO przEsłania (ogranicza) wiązkę promieni świetlnych
    > przechodzących przez obiektyw (czasownik "przEsłaniać" [...] wyraża
    > czynność wykonywaną niekompletnie, a jego odpowiednikiem "całościowym"
    > byłoby "przysłonić", p. PRZYSŁONA)."
    >
    > Czy zamiana słów coś zmienia?

    Tak.
    Jak dla mnie oczywiscie - "przysłonić" to jest "nie do końca zasłonić"
    i tyle. Przysłonięcie to nie jest "zasłonięcie" i już.
    Nie znam innego znaczenia tego słowa, z czego nie wynika możliwosc
    że po prostu mało widziałem ;), ale sugestia żeby zamienić ze soba
    słowa "tramwaj" i "autbus" mi nie pasuje :| (bo niby czemu ich
    nie zamienić, w mysl Twojego pytania).
    A przesłona to migawka lub dekielek, do wyboru :) (jak dla mnie)

    pzdr, Gotfryd