  • 31. Data: 2013-08-11 15:20:27
    Temat: Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-08-11 12:05, Marek Borowski pisze:

    > Dlaczego uwazasz ze Asus, zrobil to zle ? Dual BIOS nie jest
    > zabezpieczeniem przed padnieciem ukladu pamieci flash a przed blednym
    > flashowaniem. Rozwiazanie sprawdza sie w przypadku do ktorego zostalo
    > zaprojektowane.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    A wystraczyło dolutowac drzamperka.

  • 32. Data: 2013-08-12 09:00:53
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

> [...]
    > zabezpieczeniem przed padnieciem ukladu pamieci flash a przed blednym
    > flashowaniem. Rozwiazanie sprawdza sie w przypadku do ktorego zostalo

    1.Mowa od poczatku jest o firmie Gigabyte.
    2. Rozwiazanie nie (nie zawsze) sprawdza sie w przypadku blednego
    flaszowania.
    Mam dualbiosowa plyte flaszowana pod Windowsem
    i tu to rozwiazanie _nie dziala_.

  • 33. Data: 2013-08-12 09:03:11
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Ale mogłoby sprawdzać się tak samo dobrze do tego celu, a równocześnie i
    > do innych celów - gdyby po prostu nie było "master" i "slave", a po prostu
    > by przełączał (zamieniał) pamięci w razie niepowodzenia wystartowania, i
    > jeśli prawidłowo wystartuje - próbował skopiować aktualną do drugiej.

    Nawet niech dziala tak jak mowia,
    tzn. w razie problemow z uruchomieniem
    (np. reboot 3x pod rzad)
    niech przekopiuje ten b_bios do m_bios.

    Niestety nawet to nie zawsze dziala,
    tzn. osobiscie sie jeszcze z tym nie spotkalem :)

  • 34. Data: 2013-08-12 17:27:56
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    Użytkownik "LeonKame" <k...@l...com> napisał w wiadomości
    > A wystraczyło dolutowac drzamperka.

    Takie rozwiazania sa stosowane - ba, EVGA
    w niektorych modelach plyt wstawia nawet 3 biosy
    i switcha "bios selection" (jak dla mnie to istny hardkor :).

    Juz nie musza byc zadne jumperki,
    byle tylko przepisywal ten bios -
    - niestety ta podstawowa funkcjonalnosc czasami nie dziala.

  • 35. Data: 2013-08-13 12:40:53
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 8/12/2013 9:00 AM, xcpy wrote:
    > 2. Rozwiazanie nie (nie zawsze) sprawdza sie w przypadku blednego
    > flaszowania.
    > Mam dualbiosowa plyte flaszowana pod Windowsem
    > i tu to rozwiazanie _nie dziala_.

    Mylisz objawy z przyczyna. Typowe dla uzytkownikow.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 36. Data: 2013-08-14 08:32:42
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Mylisz objawy z przyczyna. Typowe dla uzytkownikow.

    Moglbys konkretniej wyjasnic co miales na mysli?
    Tutaj przyczyna jest "zle zflaszowany bios"
    i objaw jest taki jakby byl "zle zflaszowany bios".
    Co tu sie moze "mylic"?

  • 37. Data: 2013-08-14 09:51:10
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 8/14/2013 8:32 AM, xcpy wrote:
    >>> 2. Rozwiazanie nie (nie zawsze) sprawdza sie w przypadku blednego

    > Moglbys konkretniej wyjasnic co miales na mysli?
    > Tutaj przyczyna jest "zle zflaszowany bios"
    Nie. Przyczyna jest USZKODZONA kosc pamieci flash.
    To nie ma znaczenie ze uszkodzenie nastapilo w
    czasie flashowania.

    > i objaw jest taki jakby byl "zle zflaszowany bios".
    Zgada sie. W przypadku jakby kosc dzialala prawidlowo
    ale miala niepoprawna zawartosc tez mialbys taki sam
    objaw. A przyczyna bylaby inna.

    > Co tu sie moze "mylic"?

    To co napisalem. Ten sam objaw moze miec wiele przyczyn.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 38. Data: 2013-08-14 10:25:45
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Nie. Przyczyna jest USZKODZONA kosc pamieci flash.
    > To nie ma znaczenie ze uszkodzenie nastapilo w
    > czasie flashowania.

    Skad ta pewnosc?

    Obstawiam (na 99%), ze kosc jest dobra.
    Dlaczego?
    Bo nie spotkalem sie jeszcze z tym,
    zeby flaszowanie spod windowsa uszkodzilo kosc,
    natomiast spotkalem sie (i to nieraz) z padnieta plyta
    (z niepoprawna zawartoscia flasza),
    bo flaszowana byla spod Windowsa czy Q-Flasha.

    Nigdy nie spotkalem sie, zeby ktos "zle zaprogramowal"
    kosc spod dosowej, dedykowanej aplikacji *.exe.
    Sam tak robie - nigdy nie uzywam @Bios (Windows) czy Q-Flasha
    i jakos nie uwalilem zadnej plyty.

    > To co napisalem. Ten sam objaw moze miec wiele przyczyn.

    I tu masz calkowita racje, natomiast co do przyczyny - IMHO mylisz sie.

    Dlaczego?
    Powtorze setny raz:
    DualBIOS nie zawsze dziala tak jak powinien
    i nie chodzi mi o sytuacje z uszkodzonym hardwarem.
    Przeciez przy uszkodzonym hardwarze DualBIOS nie bedzie dzialal
    i o tak oczywiste sytuacje nie chodzi mi.
    Az tak tepy nie jestem :)

  • 39. Data: 2013-08-14 10:53:46
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 8/14/2013 10:25 AM, xcpy wrote:

    > Skad ta pewnosc?

    Stad, ze nie udaje sie przywrocic poprawnej zawartosci.

    > Obstawiam (na 99%), ze kosc jest dobra.
    > Dlaczego?
    > Bo nie spotkalem sie jeszcze z tym,
    > zeby flaszowanie spod windowsa uszkodzilo kosc,
    A wogole spotkales sie z uszkodzona pamiecia flash ;-) ?

> [...]
    >
    > Nigdy nie spotkalem sie, zeby ktos "zle zaprogramowal"
    > kosc spod dosowej, dedykowanej aplikacji *.exe.

    Wylacz zasilanie w trakcie tego procesu. Poczytaj o virusie czarnoblyl.

    > I tu masz calkowita racje, natomiast co do przyczyny - IMHO mylisz sie.

    Sadze ze mam racje. Ale to nie moja plyta i nie moj problem.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 40. Data: 2013-08-14 10:57:28
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > DualBIOS nie zawsze dziala tak jak powinien
    > i nie chodzi mi o sytuacje z uszkodzonym hardwarem.

    Wiecej - spotkalem sie z sytuacja,
    kiedy DualBIOS zadzialal (skopiowal bios)
    w sytuacji kiedy _nie powinien_,
    bo przyczyna nie byl bledny bios (tylko cos innego).

    I nie pisz, ze nie wiem, ze myle sie,
    bo widzialem to na wlasne oczy - co wiecej sytuacje dawalo sie powtorzyc.

    Moze sa plyty gdzie DualBios dziala sprawniej,
    ale niestety nie spotkalem sie z takimi.