  • 21. Data: 2013-08-09 21:57:31
    Temat: Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-08-09 20:54, Marek pisze:
    > nie mam potrzeby, pomijając fakt że w 21 wieku ciągle nie potrafią
    > zrobić bezawaryjnego procesu aktualizacji z mozliwoscia "reflashu" gdy
    > coś pójdzie źle), więc nas co to komu?
    Jak to nie potrafią jak właśnie do tego służy.
    A to, że wątkotwórcy nie działa... nie wiemy co on z tym biosem robił.
    W zdecydowanej większości dual bios spełnia swoje zadanie a to że
    bezawaryjny nie jest to wiadomo, nic nie jest.

  • 22. Data: 2013-08-09 22:09:58
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 09-08-2013 21:57, Jawi wrote:
> [...]
    > W zdecydowanej większości dual bios spełnia swoje zadanie a to że
    > bezawaryjny nie jest to wiadomo, nic nie jest.

    Jedyne co jest pewne, to że wątkotwórca boi się użyć lutownicy na
    mainboard, uszkodzony dualbios jest wyłącznie jego opowieścią.
    Przy jego kompetencjach to pewnie nawet portu 80 nie nasłuchuje.
    K.

  • 23. Data: 2013-08-10 15:46:41
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Jedyne co jest pewne, to że wątkotwórca boi się użyć lutownicy na
    > mainboard,

    Nie boje sie uzyc, tylko myslalem, ze moze istnieje inne wyjscie.

    > uszkodzony dualbios jest wyłącznie jego opowieścią.

    Plyta ponoc padla po flaszowaniu biosu (ze strony producenta oczywiscie).
    Flaszowanie odbywalo sie z poziomu windowsa (przez @Bios)
    i mysle, ze to jest przyczyna padu.
    Zapasowy bios na 100% jest ok, ale system dualbios
    (nie wiadomo dlaczego) nie przekopiowuje bkup bios do main bios.
    Plyta nie wstaje (czarny ekran).

    EOT

  • 24. Data: 2013-08-10 22:48:26
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-08 18:56, xcpy pisze:
    > Jakies pomysly bez lutowania?
    Skalpel i cięcie nóżek? Boisz się lutowania - po prostu poproś kogoś kto
    się nie boi, bo to prostsze niż twoje kombinacje dotychczasowe.

    Do pozostałych czytających - już miałem (nie)przyjemność z gigabitowym
    dual-biosem, i faktycznie _to_nie_działa_ ;) tzn idea jest dobra, ale
    wykonanie do kitu - jak elektrycznie/fizycznie padnie pierwsza kość, to
    zawartość drugiej nie ma gdzie się skopiować i komputer nie wstanie.
    To nie jest zrobione tak, jak by się wydawało za sensowne - nie startuje
    z pierwszej = to próbuje startować z drugiej.
    Tylko jak nie startuje z pierwszej - to próbuje z drugiej przepisać
    zawartość do pierwszej i reboot. I tak w kółko - po tym można rozpoznać
    problem z biosem, że co chwila jest shutdown i start od nowa. Choć nie
    oznacza to rozpoznania na 100%, bo wiele innych awarii podobnie się
    objawia. Ale jeśli komp startuje (wentylatory itp) i stoi "w ciemno" to
    nie jest to awaria biosowa/dualbiosowa.

    W moich 2 przypadkach takich awarii biosa, gdzie dual-bios nie dawał
    rady, pomogło wylutowanie "głównego" i wsadzenie w to miejsce tego
    backupowego, a jako backpupowy nic (miałem w przyszłości kupić kostki i
    wstawić, ale jakoś tak zeszło, że się zapomniało i tak zostało).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 25. Data: 2013-08-11 00:12:43
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "xcpy" <x...@x...xcpy> wrote in message
    > Zapasowy bios na 100% jest ok, ale system dualbios
    > (nie wiadomo dlaczego) nie przekopiowuje bkup bios do main bios.
    > Plyta nie wstaje (czarny ekran).

    http://forums.tweaktown.com/gigabyte/33904-how-fix-d
    ead-dual-bios-motherboard-if-flashing-failed.html

  • 26. Data: 2013-08-11 10:52:47
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > http://forums.tweaktown.com/gigabyte/33904-how-fix-d
    ead-dual-bios-motherboard-if-flashing-failed.html

    Gdybys przeczytal ten artykul oraz moj pierwszy post,
    to bys wiedzial, ze ta rada mnie niestety nie dotyczy.

  • 27. Data: 2013-08-11 11:12:19
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Skalpel i cięcie nóżek? Boisz się lutowania - po prostu poproś kogoś kto
    > się nie boi, bo to prostsze niż twoje kombinacje dotychczasowe.

    Nie boje sie lutownicy, ...czyli nie mam innego wyjscia - no to ok :).
    Zreszta wystarczy, ze podniose tylko jedna nozke - CS glownego biosu.

    > Do pozostałych czytających - już miałem (nie)przyjemność z gigabitowym
    > dual-biosem, i faktycznie _to_nie_działa_ ;) tzn idea jest dobra, ale
    > wykonanie do kitu

    Dokladnie. Gorzej niz gigabajt nie dalo sie tego spierdzielic,
    choc (w drozszych modelach?) nozki HOLD nie sa zwarte
    i moze to uratowac dupe.

> [...]
    > To nie jest zrobione tak, jak by się wydawało za sensowne - nie startuje z
    > pierwszej = to próbuje startować z drugiej.

    Tez tak kiedys myslalem - to bylo wrecz oczywiste :).

    > Tylko jak nie startuje z pierwszej - to próbuje z drugiej przepisać
    > zawartość do pierwszej i reboot. I tak w kółko - po tym można rozpoznać
    > problem z biosem, że co chwila jest shutdown i start od nowa.

    Dokladnie tak jest w opisywanym przeze mnie przypadku
    (petla nieustajacych rebootow), przy czym dual nawet nie probuje
    przepisac zawartosci jednego biosu do drugiego.
    Obie kosci sa na bank sprawne - w pierwszej kosci
    jest "zle nagrany bios", ale w drugiej wszystko jest ok.

    Wyczytalem na forach, ze problem jest wiekszy niz mogloby sie wydawac,
    tzn. gigabajt spierdzielil znacznie wiecej -
    - dualbios nie bedzie probowal przepisac zawartosci jednego biosu
    do drugiego jesli obie wersje biosu sa takie same
    (imho porownywanie wersji nie powinno w ogole miec miejsca).

> [...]
    > a jako backpupowy nic (miałem w przyszłości kupić kostki i wstawić, ale
    > jakoś tak zeszło, że się zapomniało i tak zostało).

    Tu nie bede musial rzezbic tak grubo jak Ty -
    - wystarczy, ze lekko podniose cs m_biosu.

    PS
    Dziekuje za (jedyny) glos zrozumienia
    i nie wysylanie linkow do materialow promocyjnych gigabajta :).

    PS2
    A czy sa firmy, ktore maja "dual bios" zaimplementowany tak jak nalezy?
    Asus?

  • 28. Data: 2013-08-11 12:05:39
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 8/10/2013 10:48 PM, BartekK wrote:
> [...]
    >
    > Do pozostałych czytających - już miałem (nie)przyjemność z gigabitowym
    > dual-biosem, i faktycznie _to_nie_działa_ ;) tzn idea jest dobra, ale
    Dlaczego uwazasz ze Asus, zrobil to zle ? Dual BIOS nie jest
    zabezpieczeniem przed padnieciem ukladu pamieci flash a przed blednym
    flashowaniem. Rozwiazanie sprawdza sie w przypadku do ktorego zostalo
    zaprojektowane.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 29. Data: 2013-08-11 12:09:04
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-11 12:05, Marek Borowski pisze:

> [...]
    > zabezpieczeniem przed padnieciem ukladu pamieci flash a przed blednym
    > flashowaniem. Rozwiazanie sprawdza sie w przypadku do ktorego zostalo
    Ale mogłoby sprawdzać się tak samo dobrze do tego celu, a równocześnie i
    do innych celów - gdyby po prostu nie było "master" i "slave", a po
    prostu by przełączał (zamieniał) pamięci w razie niepowodzenia
    wystartowania, i jeśli prawidłowo wystartuje - próbował skopiować
    aktualną do drugiej.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 30. Data: 2013-08-11 14:21:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
    > W dniu 2013-08-11 12:05, Marek Borowski pisze:
    [..]
> [...]
    > prostu by przełączał (zamieniał) pamięci w razie niepowodzenia
    > wystartowania, i jeśli prawidłowo wystartuje - próbował skopiować

    Tym sposobem w ciągu 5 minut mogły by być ubite oba biosy. Idea użycia
    jednego wyłącznie do skopiowania na drugi jest słuszna, ino jeśli
    faktycznie nie robi tego wyłącznie z powodu porównania wersji a nie
    zawartości to dali ciała.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html