  • 11. Data: 2013-08-09 12:19:01
    Temat: Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-08-08 18:56, xcpy pisze:
    > Chce odpalic plyte glowna Gigabyte'a z drugiego, zapasowego ukladu Bios.
    >
    > Dual Bios jest tu zrobiony na dwoch scalakach Winbond 25q808vsig;
    > zakladam, ze ow scalak ma takie same wyprowadzenia jak 25q80bve.
    >
    > Wszystkie piny (poza /CS) dwoch ukladow sa (odpowiednio) zwarte ze soba,
    > czyli HOLD ukladu #1 jest zwarty z HOLD ukladu #2, itd.
    >
    > I tu mam problem:
    > - Zalozylem, ze zewre CS ukladu #2 (B_Bios) do GND
    > i HOLD ukladu #1 (M_Bios) (rowniez) do GND,
    > ale oczywiscie nie moge tak zrobic :/.
    >
    > Czy przylozenie Vcc do CS ukl. #1 nie spowoduje zwarcia,
> [...]
    http://www.gigabyte.pl/global/pl/pages/mb_081226_dua
    lbios/tech_081226_dualbios.htm

  • 12. Data: 2013-08-09 12:54:22
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Podnieś lutownicą nóżki /CS w obu układach i skrzyżuj połączenie między
    > pamięciami kawałkiem kynara.

    To to wiem - myslalem, ze byc moze istnieje jakis myk niewymagajacy
    lutownicy :)

  • 13. Data: 2013-08-09 12:56:45
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > http://www.gigabyte.pl/global/pl/pages/mb_081226_dua
    lbios/tech_081226_dualbios.htm

    ...i?

    Rownie dobrze moglbys wyslac link do demotow czy kwejka.

    Co sie dzieje z ta grupa?
    :|

    PS Naprawde myslisz, ze dual bios uratuje Ci dupe z kazdej sytuacji?
    (zwiazanej z padnietym main biosem)
    Oj, baaardzo malo wiesz... :)

  • 14. Data: 2013-08-09 14:09:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-08-09 10:29, xcpy wrote:
    > Pewnie jestes madrzejszy ode mnie (Czarek rowniez :),
    > ale nie, ale nie obraz sie - informacja o typie plyty nic Ci nie da :) [... - dalej
    już mi się nei chcialo czytać]

    No offense, ale jak jesteś najmądrzejszy z całej wsi to po kiego grzyba
    szukasz pomocy na usenecie?

    Piotrek

  • 15. Data: 2013-08-09 14:44:38
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > No offense, ale jak jesteś najmądrzejszy z całej wsi to po kiego grzyba
    > szukasz pomocy na usenecie?

    Nie jestem, ale Ty widac uwazasz sie za bystrzejszego od innych:
    "No ale przecież dokumentację czyta się dopiero jak już *wszystko* inne
    zawiedzie."

    EOT

  • 16. Data: 2013-08-09 15:02:56
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    lbios/tech_081226_dualbios.htm

    > ....i?
    >
    > Rownie dobrze moglbys wyslac link do demotow czy kwejka.
    >
    > Co sie dzieje z ta grupa?
    > :|

    Co się dzieje z dzisiejszą młodzieżą ?

    > PS Naprawde myslisz, ze dual bios uratuje Ci dupe z kazdej sytuacji?
    > (zwiazanej z padnietym main biosem)
    > Oj, baaardzo malo wiesz... :)

    A kim Ty k...wa cwaniaku jesteś żeby autorytetem ?
    Jak jesteś taki debeściak to wylutuj, nagraj bądź zamień i z czym tu się
    wozić ?
    Może Ci jeszcze rezystor do leda policzyć ?

    Adam

  • 17. Data: 2013-08-09 17:59:44
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Przepraszam poniosło mnie.

    Adam

  • 18. Data: 2013-08-09 18:43:49
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 09-08-2013 17:59, Adam Górski wrote:
    > Przepraszam poniosło mnie.

    A to niepotrzebnie, mnie też nosiło.
    K.

  • 19. Data: 2013-08-09 18:58:21
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > A to niepotrzebnie, mnie też nosiło.
    > K.

    W złości zacząłem wyrazy zjadać.

    Adam

  • 20. Data: 2013-08-09 20:54:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    A tak btw, dualbios jest w ogóle przydatny ? Argumenty na
    podlinkowanej stronie gigabyte są dla mnie lekko egzotyczne: wirusy
    (nie używam), popsute aktualizacje (nie mam potrzeby, pomijając fakt
    że w 21 wieku ciągle nie potrafią zrobić bezawaryjnego procesu
    aktualizacji z mozliwoscia "reflashu" gdy coś pójdzie źle), więc nas
    co to komu?
    Bo jeśli awaryjne użycie dualbios ma wyglądać jak to wątkotwörca z
    lutownicą próbuje to jest to jakiś absurd :).

    --
    Marek