  • 21. Data: 2010-10-16 07:32:45
    Temat: Re: Dual-N.
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-16 09:13, MC wrote:
    > Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Mój drogi autorytecie,
    > Na jednej antenie możesz wyciągnąć 150 megabitów. I nie ma mowy o
    > korzyściach z MIMO. To nie jest normalna N-ka.

    Niejaki MC,

    Nie traktuje siebie jako autorytet, za to nie jestem anonimem ;)

    Prawisz słusznie - dlatego warty rozważenia (lub sprawdzenia przed
    zakupem!) jest Router DualBand z 3 antenkami / nie testowałem / 2 może
    teoretycznie przeznaczyć na 5Ghz + 802.11n, pozostałą na 802.11bgn na
    pasmie 2.4Ghz. Jak funkcjonuje w praktyce, nie wiem /zapewne google
    podpowie/

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 22. Data: 2010-10-16 07:37:43
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-16 08:12, ąćęłńóśźż wrote:
    > Rzecz nie w dwóch antenach, tylko w dwóch "radiach".

    DIR-825 ma dwa radia, które mogą pracować *jednocześnie* (2,4 i 5GHz). Z
    czego pozwalam sobie korzystać.

  • 23. Data: 2010-10-16 08:16:11
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Nie traktuje siebie jako autorytet, za to nie jestem anonimem ;)

    Ja też nie jestem anonimem. Spotkałem tylko jednego gościa podpisującego się
    tak samo jak ja. Mój podpis jest taki sam dobry jak twój. Kto cie tam wie
    czy tak naprawdę nie nazywasz się Jan Kowalski. Nie interesuje mnie to.
    Internet ze swojej natury jest anonimowy.

> [...]
    > teoretycznie przeznaczyć na 5Ghz + 802.11n, pozostałą na 802.11bgn na
    > pasmie 2.4Ghz. Jak funkcjonuje w praktyce, nie wiem /zapewne google

    To zainteresuj się ruterami Netgeara. Niektóre mają nawet 8 anten.

  • 24. Data: 2010-10-16 08:47:07
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-16 10:16, MC wrote:
> [...]
    > tam wie czy tak naprawdę nie nazywasz się Jan Kowalski. Nie interesuje
    > mnie to. Internet ze swojej natury jest anonimowy.

    Oj kwestia dyskusyjna, 99% uzytkownikow zostawia tak duzo sladow, ze z
    ich identyfikacja nie ma zazwyczaj problemów. Oczywiście nie każdą
    identyfikacje przeprowadzi Kowalski. ale to nie temat grupy

    > To zainteresuj się ruterami Netgeara. Niektóre mają nawet 8 anten.

    Bardziej interesowało mnie co zaproponować autorowi wątku /sieciówek
    jeszcze nie mam w ofercie/, DIR-825 nie jest zły, ale jeżeli już kupować
    taki kombajn /na szczęście D-Link robi się coraz lepszy w soho - sprzęt
    stabilny/, to warto w 100% wykorzystać nowe technologie - czyli
    300Mbit/MIMO etc. Jednoantenkowe 802.11n nawet na 5Ghz to nie to.

    Netgear na pewno - dostawce na PL mam prawie za rogiem :)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 25. Data: 2010-10-16 08:57:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.10.2010 10:16, MC pisze:
    > [...] Nie interesuje mnie to. Internet ze swojej natury jest anonimowy.

    Oj, nie jest :) I będzie jeszcze mniej. W niektórych (wcale
    nie mało demokratycznych) krajach już teraz mówi się o usta-
    nowieniu prawa nakazującego podpisywanie każdego publicznego
    wystąpienia w Internecie (strona WWW, artykuł, list, post na
    grupie dyskusyjnej) jednoznacznym cyfrowym podpisem związanym
    z imieniem i nazwiskiem (i wtedy *prawdziwym* imieniem i naz-
    wiskiem, bez wątpliwości co do tego, czy dany osobnik podaje
    swoje faktyczne dane ;) ).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 26. Data: 2010-10-16 11:55:34
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przyglądam się:

    Netgear RangeMax Dual Band Wireless-N Gigabit Router WNDR3700
    (lub WNDR3300);
    Linksys WRT610N (stara nazwa)/ E3000 (nowa nazwa);
    D-link (kilka modeli) też jest polecany.
    DO tego jeszcze może EnGenius.

    Czasem trudno pogodzić parę wymagań, żeby się znalazły w jednym sprzęcie.
    Przykładowo chciałbym 'Guest Zone' (komputery z Guest Zone nie będą widziały
    sieci/nie będą widziały się wzajemnie).
    I chętnie gigabitowy switch.
    Do tego ważne, w ilu kanałach "N" 5GHz sprzet pracuje (z uwagi na
    homologację).

  • 27. Data: 2010-10-17 13:56:29
    Od: Tomasz (Jenot) Stafiński <j...@g...com>

    " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > sieci/nie będą widziały się wzajemnie).
    > I chętnie gigabitowy switch.
    > Do tego ważne, w ilu kanałach "N" 5GHz sprzet pracuje (z uwagi na

    Mam wndr3700 i tak:
    - oddzielny gościnny dostęp do sieci 2.4 i 5 GHz
    - gigabitowy switch
    - kanały na 5GHz ustawiają się zależnie od regionu, który wybierzesz w
    konfiguracji czyli jeśli wybierzesz Polskę to będziesz miał zgodnie z
    naszymi przepisami.

    Dodatkowo polski język - interfejs web, help
    Z wad: brak port trigger, którego kiedyś używałem na wrt54gl z tomato.
    No i ze względu na brak zewnętrznych anten zasięg na 5GHz jest dość
    ograniczony. Ale ja mam nieduże mieszkanie więc mi to nie przeszkadza.

    Pozdrawiam,
    --
    Jenot