  • 1. Data: 2011-01-01 21:22:36
    Temat: Drukarki & tusze z chipami
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    Jak wiadomo nowe modele Drukarek Canon [ od IP3300 w górę ] i Epson mają
    tusze z chipami które w zamyśle producenta miały uniemożliwić
    korzystanie z zamienników, ale jak wiadomo zamienniki są dostępne, [
    niektóre nawet z chipami , tylko że są trochę droższe ] a bez chipów
    wymagają przełożenia tego chipa z oryginałów przez co drukarki czasem
    strajkują i nie chcą drukować, ale i na to są sposoby, chciałbym was
    się zapytać jak z tym radzicie, czy kupujecie oryginalne tusze [ które
    jak wiadomo nie są tanie ] czy zamienniki z tuszem czy bez i jakiej
    firmy, i jak zmuszacie drukarki do drukowania po przełożeniu chipa z
    oryginału do zamiennika ??

    Ps. Czy HP i Lexmark [ także drukarki laserowe ] nie mają teraz tych
    zabezpieczeń w postaci chipów i czy można je przełożyć z tonera
    oryginalnego do zamiennika lub napełniać nowym tonerem a potem drukarkę
    oszukać, i podobnie w przypadku drukarek atramentowych, czy można
    napełniać te kartyze i oszukać drukarkę lub czy są zamienniki z chipami
    lub bez a chip też trzeba przełożyć ??
    Jedyna firma która produkuje drukarki bez zabezpieczonych chipami tuszy
    to Brotcher, choć najnowsze modele mogą już mieć takie zabezpieczenia,
    choć sam nie wiem czy mają i chętnie chcę się dowiedzieć

    Za info, Dzięki i Wszystkiego Najlepszego w nowym 2011 Roku

  • 2. Data: 2011-01-01 21:44:08
    Temat: Re: Drukarki & tusze z chipami
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Gupik" napisał:

    > Jedyna firma która produkuje drukarki bez zabezpieczonych
    > chipami tuszy to Brotcher,

    Litości...

    > choć najnowsze modele mogą już mieć takie zabezpieczenia, choć sam nie
    > wiem czy mają i chętnie chcę się dowiedzieć

    To raczej nie tutaj. Tydzień temu przewinął się tu wątek pt. "Wytnij chip",
    w którym postawiono to samo pytanie, dotyczące kartridży typu LC980/LC110 do
    drukarek Brother. Oprócz komentarzy dotyczacych Canonów i HP (oraz
    tradycyjnego trollingu) żadnej odpowiedzi się nie doczekałem. Może po nowym
    roku ktoś przytomny tu zajrzy, bo na forach tradycyjnie - bełkot nie na
    temat, więc odpowiedzi nadal nie znam. Bo ciężko za taką uznać opisy "New
    chip" w aukcjach na (za przeproszeniem) Allegro.

    JoteR

  • 3. Data: 2011-01-01 22:07:20
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-01 22:44, JoteR pisze:
    > Bo ciężko za taką uznać opisy "New
    > chip" w aukcjach na (za przeproszeniem) Allegro.

    jakiś opis powinien być.
    30-go zamówiłam sobie tym razem tusz niebieski LC980 ( bo wyskakuje
    komunikat,że mało niebieskiego). W Sylwestra dostałam maila, że w
    Komputroniku, w Sadyba Best Mall już mogę odebrać. Tusze-zamienniki
    droższe niż na Allegro, ale drukarka bardziej chroniona przed wylaniem
    tuszu.

    Szczęśliwego Nowego Roku!

    --
    animka

  • 4. Data: 2011-01-02 09:59:54
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-01-01 22:22, Gupik pisze:
> [...]
    > choć sam nie wiem czy mają i chętnie chcę się dowiedzieć
    >
    > Za info, Dzięki i Wszystkiego Najlepszego w nowym 2011 Roku

    Pod koniec poprzedniego roku kupiłem sobie Brother DCP-J715W i mogę
    powiedzieć, że tusze nie maja chipów. Kupując tą drukarkę kierowałem się
    głównie ceną i bezproblemowością dostępu do alternatywnych tuszy.

    Pozdrawiam
    Czesławek

  • 5. Data: 2011-01-02 10:56:36
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    to prawda że jeszcze nie wszyscy są przytomni, poczekajmy troche.

    ps. a jak sobie radzicie z Canon,ami i innymi drukarkami które mają
    zachipowane tusze ??

    prosi się o pisanie prawdy, no i jakie zamienniki kupujecie.

  • 6. Data: 2011-01-02 12:32:45
    Od: "Roman" <r...@S...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bełkot nie na temat, więc odpowiedzi nadal nie znam. Bo ciężko za taką
    > uznać opisy "New chip" w aukcjach na (za przeproszeniem) Allegro.

    Dostałeś odpowiedź na temat tuszów Brotchera że do tych modeli stosuje się
    naboje z atramentem oryginalne lub zamienniki.Nie słyszałem by ktoś chciał
    ponownie napełnić nabój z atramentem, są one po prostu tanie, ale jak padnie
    głowica to drukarka do wymiany.Inni producenci drukarek mają też takie
    modele.

    Chipami zabezpiecza się kartridże przed ponownym napełnieniem atramentem.

    Przy zakupie tuszu dla konkretnego modelu drukarki dostaje się w zestawie
    dokładną instrukcję, min. jak poradzić sobie z chipami.

    Można udać się też do sklepiku z tuszami i tam napełnią go nam fachowcy,
    samodzielne napełnianie tuszy przy braku doświadczenia może skończyć się np.
    niebieskim sufitem.

    Tutaj jest wszystko co drukarki potrzebują

    http://www.agawa.pl/
    http://www.olinex.pl/

  • 7. Data: 2011-01-02 12:43:21
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-01 23:07, animka pisze:
    > jakiś opis powinien być.
    "
    powinien być.

    "

    Sie usmialem wiarygodny sklep .

  • 8. Data: 2011-01-02 12:54:48
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Roman" napisał:

    > Dostałeś odpowiedź na temat tuszów Brotchera

    Litości... to jakaś epidemia? Brotherach!

    > że do tych modeli stosuje się naboje z atramentem oryginalne lub
    > zamienniki.

    Eureka! W życiu bym na to nie wpadł. Ale co z tym chipem? Jest czy nie ma?

    > Chipami zabezpiecza się kartridże przed ponownym napełnieniem atramentem.

    Kartridże, czyli nie "naboje"? Bo ja w swoich "nabojach", zwanych przez
    producenta "kartridżami" żadnego chipa nie widzę. Zatem co z tym chipem?
    Jest czy nie ma?

    > Przy zakupie tuszu dla konkretnego modelu drukarki dostaje się w zestawie
    > dokładną instrukcję, min. jak poradzić sobie z chipami.

    Ale czy i gdzie jest ten chip?

    > samodzielne napełnianie tuszy przy braku doświadczenia może skończyć się
    > np. niebieskim sufitem.

    Jestem wdzięczny za ten wykład, ale laikowi takiemu jak ja wyjaśnił on zgoła
    niewiele odnośnie ewentualnej obecności chipów w Brotherach. Jest czy nie
    ma?

    JoteR

  • 9. Data: 2011-01-02 13:03:27
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Czesławek" napisał:

    > Pod koniec poprzedniego roku kupiłem sobie Brother DCP-J715W
    > i mogę powiedzieć, że tusze nie maja chipów.

    O, wreszcie coś konkretnego, dzięki.

    > Kupując tą drukarkę kierowałem się głównie ceną i bezproblemowością
    > dostępu do alternatywnych tuszy.

    Ten model też używa LC1100, prawda? Ja zaryzykowałem zakup ActiveJet, ale z
    powodu że Brother daje w zestawie z drukarką pełne kartridże a nie
    "startowe", jeszcze nie miałem okazji wymieniać kolorów. Stąd moje
    wątpliwości w kwestii owych tajemniczych chipów.

    JoteR

  • 10. Data: 2011-01-02 13:13:14
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-01-02 14:03, JoteR pisze:
> [...]
    > "startowe", jeszcze nie miałem okazji wymieniać kolorów. Stąd moje
    > wątpliwości w kwestii owych tajemniczych chipów.

    Prawda. Podobno zamiast LC1100 można włożyć też LC980 ale tego jeszcze
    nie próbowałem.

    Pozdrawiam
    Czesławek