  • 1. Data: 2011-01-01 18:39:33
    Temat: Hece z micro SD
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Kupiłem sobie na Alledrogo (u S.Sprzedawcy) kartę microSD 8GB Kingstona
    + czytnik.
    Przyszło i zaczęły się "schody":
    karta miała być szybka class 4, w czytniku dołączonym do karty wyciąga
    ledwie 1MB/s (zapis rsyncem). Dodatkowo czytnik z jednym moim hubem
    (tanim) działa, ze startszym (też 2.0) nie chce. Tj, zaczyna, ale potem
    sypie błędami.

    No to podejście drugie: mam czytnik (4World) z którym inna karta
    (kupiona też jako Kingston 8GB/class4) działa bez problemu. Nie działa.
    W tym samym czytniku inna karta microSD (2GB) działa bez problemu.
    I podejście trzecie: wkładam to "nowe" microSD do telefonu (LG Cookie) -
    NIE widzi karty.

    Ktoś mnie oświeci o co tu biega? Podróbka Kingstona? czy jeszcze coś innego?
    (na razie odesłałem, zobaczymy co mi odpiszą).

    W.P.

  • 2. Data: 2011-01-01 18:46:01
    Temat: Re: Hece z micro SD
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "W.P." napisał:

    > Kupiłem sobie na Alledrogo (u S.Sprzedawcy) kartę microSD [...]
    > Ktoś mnie oświeci o co tu biega?

    No przecież sam się oświeciłeś, w pierwszych słowach ;->

    JoteR

  • 3. Data: 2011-01-01 18:56:53
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik JoteR napisał:

    > No przecież sam się oświeciłeś, w pierwszych słowach ;->
    >
    > JoteR

    Kupiłem już dobre paredziesiąt rzeczy na Alledrogo i to wygląda na drugą
    czy 3 "wpadkę" na 100 transakcji. W pozostałych przypadkach oddali kasę
    i wymienili na gwarancji (nie to samo).

    I ten sprzedawca NIE ma negatywnych komentarzy...

    W.P.

  • 4. Data: 2011-01-01 19:55:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "W.P." napisał w wiadomości grup
    > I ten sprzedawca NIE ma negatywnych komentarzy...

    To niczemu nie przeczy. Wiele osób boi się odwetowców.

  • 5. Data: 2011-01-01 20:15:54
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-01 19:39, W.P. pisze:
    > I podejście trzecie: wkładam to "nowe" microSD do telefonu (LG Cookie) -
    > NIE widzi karty.

    Ja mam taką - 4GB+ czytnik. Made in Taiwan z Allegro. Telefon ją widzi,
    ale nie kopiuje na nią, niby zaczyna, ale zaraz się zawiesza. Tak samo
    jest przez kabel USB.
    Miałam telefon wysłać do serwisu, ale przed świętami nie chciałam. Wyślę
    go dopiero w najbliższych dniach.
    Jak już coś na tę kartę przeniosę w komputerze, w czytniku to oczywiście
    telefon te pliki widzi.

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-01-01 20:38:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-01-01 19:39, W.P. pisze:
    > Kupiłem sobie na Alledrogo (u S.Sprzedawcy) kartę microSD 8GB Kingstona
    > + czytnik.
    > karta miała być szybka class 4
    Czyli kupiłeś kartę micro SDhc a nie SD. Na to też wskazuje "class 4" bo
    prędkość podawana jest w ten sposób tylko dla kart SDHC. To istotne.

    > w czytniku dołączonym do karty wyciąga
    > ledwie 1MB/s (zapis rsyncem). Dodatkowo czytnik z jednym moim hubem
    > (tanim) działa, ze startszym (też 2.0) nie chce. Tj, zaczyna, ale potem
    > sypie błędami.
    Tanie czytniki (<3zł) często są megadziadowskie, i takie prędkości
    osiągają, w dodatku gubiąc co jakiś czas USB w ogóle (niby działa, a
    przy dłuższym transferze potrafi w ogóle znikać urządzenie, pojawiać się
    jako nieznane, itp)

    > No to podejście drugie: mam czytnik (4World) z którym inna karta
    > (kupiona też jako Kingston 8GB/class4) działa bez problemu. Nie działa.
    > W tym samym czytniku inna karta microSD (2GB) działa bez problemu.
    Nie każdy czytnik ogsługuje prawidłowo SDhc. Nie każdy czytnik
    obsługujący SDhc obsługuje prawidłowo mikro-SDHC (tego to już nie
    rozumiem, ale tak bywa)

    > I podejście trzecie: wkładam to "nowe" microSD do telefonu (LG Cookie) -
    > NIE widzi karty.
    A ten telefon obsługuje SDHC? Jeśli tak to poniższe wygląda mocno
    prawdopodobnie:

    > Ktoś mnie oświeci o co tu biega? Podróbka Kingstona? czy jeszcze coś innego?
    Całkiem możliwe, karta 128-256MB z modyfikowanym filesystem by wyglądał
    jak 8GB. Ale wtedy dałoby się ją rozpoznać że to jest hardwarowo karta
    SD a nie SDHC.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2011-01-01 20:57:18
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Ktoś mnie oświeci o co tu biega? Podróbka Kingstona? czy jeszcze coś innego?
    > (na razie odesłałem, zobaczymy co mi odpiszą).

    U mnie karta Kingstona z jego czytnikiem. Coś jak to tylko 4GB:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/16/comp/543752
    czyta 20MB/sek pisze 10MB/sek we wszystkim.
    Te twoje to pewnie tylko leżały obok Kingstona.

    miab

  • 8. Data: 2011-01-01 21:34:02
    Od: bart_h <b...@d...koml>

    > Ktoś mnie oświeci o co tu biega? Podróbka Kingstona? czy jeszcze coś innego?
    > (na razie odesłałem, zobaczymy co mi odpiszą).

    Najpierw napisałbym do sprzedawcy i potem reklamował jako produkt wadliwy.

    Ja mam Micro Secure Digital SDHC 8GB Kingston + czytnik USB 2.0 + 2
    Adaptery (kupioną za 58 zł w najbliższym sklepie) - nie sprawdzałem
    jakie szybkości osiąga, ale to dlatego, że działa porównywalnie z innymi
    kartami. Karta wykrywana jest wszędzie - PC, PDA, odtwarzacz dvd z usb
    (z i bez adapterów, także w dołączonym usb). Tylko jedna rzecz mnie
    niepokoi - w czasie dłuższego kopiowania w dedykowanym czytniku usb,
    karta strasznie się rozgrzewa - tak że nie da się jej utrzymać w
    palcach. To normalne? Niby 5 lat gwarancji i żadnych krytycznych danych
    na niej nie trzymam... ale byłoby niemiło.

  • 9. Data: 2011-01-02 10:51:05
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

> [...]
    > ledwie 1MB/s (zapis rsyncem). Dodatkowo czytnik z jednym moim hubem
    > (tanim) działa, ze startszym (też 2.0) nie chce. Tj, zaczyna, ale potem

    Ja mam tak z Kingstonem kupionym w Komputroniku... Nie przyjma do
    reklmacji bo klient wiedział co kupuje - niby 4MB/s Powinno być ale nie
    jest, niezależnie od czytnika.

  • 10. Data: 2011-02-15 17:35:54
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > kasę
    > i wymienili na gwarancji (nie to samo).
    >
    > I ten sprzedawca NIE ma negatywnych komentarzy...
    Skoro Cię oszukał, to zadbaj, żeby teraz już miał.

    Pozdrawiam serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <s...@p...pl> tel. 897633408, 502218138
    www.stopa.cso.pl