eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogowe cwaniactwo w korkachRe: Drogowe cwaniactwo w korkach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 12 Oct 2011 17:30:59 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
    In-Reply-To: <j741g4$1e69$1@news2.ipartners.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1110121716090.2836@quad>
    References: <4e9494d7$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <j726gb$afv$1@inews.gazeta.pl>
    <4e949ecd$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <j727uh$rt2$1@mx1.internetia.pl> <j741g4$1e69$1@news2.ipartners.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 43
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1318434030 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2184 83.15.167.123:64972
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406021
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 12 Oct 2011, Jakub Witkowski wrote:

    >>> Bzdura -- jeśli ten co ruszył przede mną dojdzie szybciej wykorzystując
    >>> pobocza, obszary wyłączone z ruchu i inne buspasy to działa na moją
    >>> korzyść. Zwiększa przepustowość drogi, krócej ją zajmuje.
    >>
    [...]
    > A skoro tak, to efektywne poszerzenie tego właśnie najwęższego gardła
    > zwiększy ogólną przepustowość. A gdy tym gardłem jest miejsce sąsiadujące
    > z buspassem albo szerokim chodnikiem czy ścieżką dla rowerów, to sam
    > sobie odpowiedziałeś.

    Pic pewnie w tym, że z tekstu u góry dość trudno wyczytać że chodzi
    o jazdę poboczem *w miejscu przewężenia*.
    Raczej o geniuszy którzy objeżdżają *korek*, a nie *przewężenie*.
    Dość często przewężenie wygląda tak, że z lewej słupki lub dziura,
    z prawej słupki lub dziura (znaczy rów).
    Takie cóś mam właśnie w okolicy, na DK88, w dwu miejscach przecięć
    z budową A1 i wymiany nawierzchni w okolicy budowy dojazdu.
    Jak sądzę, pierwsze opisy o "jeździe poboczem" brały pod uwagę
    właśnie takie, dość typowe warunki.
    Jeśli miałes na myśli taki rzadki przypadek, że *w miejscu przewężenia*
    da się jechać obok jezdni, to było trzeba zaznaczyć.
    Ja widziałem inwektywy pod adresem objeżdżających *korek* :]

    <deser :>>
    Jest jeszcze drobny szczegół: koszt remontu takiego chodnika po którym
    pojeździły samochody, nawet "tylko" osobowe.
    Toto (znaczy chodnik czy DR) nie jest robione "pod samochody".
    NAJCZĘŚCIEJ nie jest robione.
    "Tematyka" wraca regularnie w innym, znacznie mniej (jak chodzi
    o wartości liczbowe) "szkodliwym" kontekście, czyli wątpliwej dość
    argumentacji że to i owo można "robić taniej".
    Do momentu, w którym okazuje się że jedyną niezastawioną
    drogą dojazdu dla straży pożarnej lub pogotowia okazała się
    śmieszka rowerowa. Zmieniona w dziurostradę po pożarze bloku
    w lewo i na wprost :>

    Ad rem:
    Jak rozumiem to już nie jest zmartwienie objeżdżającego :P
    bo on tym "objeżdżanym" chodnikiem nie chodzi.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: