  • 51. Data: 2020-01-22 11:12:32
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-22 o 08:27, Myjk pisze:
    > Tue, 21 Jan 2020 20:30:10 +0100, j...@i...pl

    > Jak to pisałeś to może tak było. W godzinach szczytu jest w porywach 5
    > minut różnicy a jak źle pójdzie to i wolniej.

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Swego czasu byłem
    hardkorowcem i próbowałem jeździć zbiorkomem spod Warszawy w okolice
    Puławskiej za Mordorem. Wsiadałem w auto i jechałem 1200 m do przystanku
    autobusowego - wtedy nie było wspólnego biletu na ZTM i KM, osobno było
    bardzo drogo. A jechałem autem dlatego, że rano każda minuta jest droga.
    Potem czekałem chwilę na autobus. Jechałem ok. 25 minut do pół godziny.
    Potem przesiadałem się w tramwaj - kolejne pół godziny i już byłem przy
    metrze. Potem 25 minut metrem, dalej spacerek kilkaset metrów i już po
    ok. półtorej do dwóch godzin byłem w pracy. Z powrotem było trochę
    gorzej, bo zanim się doczłapałem do autobusu podmiejskiego to już było
    po 18, więc jeździły raz na 30-40 minut. Wracałem zwykle ok. 2 godzin.
    Autem zajmowało mi to 40-50 minut. Teraz byłoby jeszcze szybciej, bo
    przebudowali Marynarską i nie ma tam takich korków jak kiedyś. Oceniam,
    że dojechałbym w 30-40 minut.
    Czasem muszę do centrum pojechać i tylko wyjątkowo wybieram zbiorkom
    (zwykle pociąg, gdy interes mam w samym centrum) - to kwestia koszmarnie
    drogich biletów ZTM. Całodobowy to koszt 26 zł, więc mam ponad 5 l
    paliwa - mogę przejechać na tym znacznie więcej, niż mam dojazd do
    Warszawy i z powrotem. A zwróćcie uwagę, że sporo ludzi mieszka pod
    miastami i muszą jakoś dojechać.
    Co ciekawe - za komuny pociągi miały 3 jednostki, teraz jeździ jedna lub
    dwie w składzie pociągu. Rano tłok jest dość spory.
    T.

  • 52. Data: 2020-01-22 11:31:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.01.2020 o 08:31, viktorius pisze:

    > Nie wiem, niech się jakiś krakus wypowie, ja mieszkam w mniej zatęchłym otoczeniu.

    Jaja kobyły kilkuletni krakus cipo wiem, że kto ma papiery
    ten wiedzie na Rynek nawet bryczką napędzaną srającymi końmi.
    Zakaz wjazdu do strefy "0" dla samochodów kierowanych przez
    suwerena nie wiąże się z rodzajem napędu.

  • 53. Data: 2020-01-22 12:01:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, January 22, 2020 at 11:31:39 AM UTC+1, collie wrote:

    > Jaja kobyły kilkuletni krakus cipo wiem, że kto ma papiery
    > ten wiedzie na Rynek nawet bryczką napędzaną srającymi końmi.

    Konie sa (podobno ;) ) eko...

    > Zakaz wjazdu do strefy "0" dla samochodów kierowanych przez
    > suwerena nie wiąże się z rodzajem napędu.

    https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-ponad-800-osob-
    z-przywilejem-wjazdu-samochodem-do/ar/c4-5102081

    ale do B juz elektrykiem mozna (jest w powyzszym artykule fotka znaku, a raczej
    litanii pod nim ;) )

    Na Rynku nie pamietam ;) w zyciu bym w te okolice samochodem nie jechal ;), ale jakis
    czas temu sie chyba dalo... byla lekke chryja, bo sporo ludzi hybrydy pokupowalo,
    zeby wjezdzac a po jakims czasie jednak uznano, ze sa one spalinowe ;)

  • 54. Data: 2020-01-22 13:34:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-21 o 22:31, ToMasz pisze:
    > ja mam przy okazji pytanie do tych którzy ładują. Widziałem na filmikach
    > że do gniazda w aucie wtyka się jakąś wtyczkę. na parę godzin. czy wyjąć
    > tą wtyczkę może tylko właściciel auta? Czy jest jakieś fizyczne
    > zabezpieczenie?
    >
    > ToMasz

    Gdzieś na forum ktoś się żalił, że zostawił auto pod ładowarką, a tu
    ktoś mu odpiął i ładował swoje...
    T.

  • 55. Data: 2020-01-22 14:14:58
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-22 o 13:34, T. pisze:

    > Gdzieś na forum ktoś się żalił, że zostawił auto pod ładowarką, a tu
    > ktoś mu odpiął i ładował swoje...

    Czyli nie trzeba było się śmiać z typa siędzącego w kurtce w czasie
    ładowania w pojeździe. Trzeba pilnować. Bo nawet jak nikt nie
    przepnie kabla do swojego to przynajmniej jakiś wróg elektryków
    kabelek wyjmie. I ładowanie zamiast godziny będzie trwało dwie. :-)

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2020-01-22 16:15:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2020 o 12:46, T. pisze:

    > To poczekam, aż stanieje.

    Jest tanio, o ile ładujesz w domu.
    I jak przez 99% roku oszczędzasz kolosalną kasę, to przez ten pozostały
    1% w którym wyjeżdżasz w trasę możesz sobie bez problemu pozwolić na
    koszty zbliżone do spalinowca.

  • 57. Data: 2020-01-22 16:18:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-01-2020 o 10:50, T. pisze:

    > Jeśli chodzi o mnie, to zrobiłem sobie konfigurację Toyoty C-HR w wersji
    > hybrydowej o w miarę podobnym poziomie wyposażenia jak w tym, co sobie
    > zamówiłem - wyszło mi ok. 120 tys. zł, moje auto będzie kosztować 95 - a
    > więc 25 tys. zł różnicy. Przy założeniu, że moje będzie palić o 2 l
    > paliwa więcej, to przy dzisiejszych cenach oszczędzam na każdych 100 km
    > 10 zł jadąc hybrydą. A więc zwróci mi się po ok. 250 tys. km, to przy
    > moim jeżdżeniu jest 20-25 lat... Kiepski interes.

    Kup Leafa, z dopłatą zapłacisz poniżej 90 tys, a pojeździsz za 5 zł.
    Taniej wyjdzie od razum bo porównywalne auto spalinowe jest droższe, a
    koszty paliwa to już gigantyczna oszczędność.
    Na wakacje i tak taniej samolotem...

  • 58. Data: 2020-01-22 16:20:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2020 o 22:31, ToMasz pisze:
> [...]
    > że do gniazda w aucie wtyka się jakąś wtyczkę. na parę godzin. czy wyjąć
    > tą wtyczkę może tylko właściciel auta? Czy jest jakieś fizyczne

    Do gniazda AC jest, do DC (szybkiej ładowarki) nie ma.

  • 59. Data: 2020-01-22 17:36:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2020 o 11:12, T. pisze:

> [...]
    > Autem zajmowało mi to 40-50 minut. Teraz byłoby jeszcze szybciej, bo
    > przebudowali Marynarską i nie ma tam takich korków jak kiedyś. Oceniam,

    Dawaj lokacje, bo dwie godziny to praktycznie nigdzie mi nie wychodzi,
    biorąc nawet zadupia w puszczy kampinoskiej. Nie mówię, że nie mna
    takich miejsc również obeccnie, ale na pewno nie jest to sytuacja
    typowa, że ktoś jedzie d pracy dwie godziny.

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2020-01-22 18:42:26
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-22 o 17:36, Shrek pisze:

> [...]
    > takich miejsc również obeccnie, ale na pewno nie jest to sytuacja
    > typowa, że ktoś jedzie d pracy dwie godziny.

    Proszę bardzo - jeździłem z Ożarowa Mazowieckiego: 713 + 26 + Metro do
    Przystanku Wilanowska. Same przejścia to jakieś 15 minut + oczekiwanie
    kolejne 10-15 (na 3 środki transportu).
    T.

    Ps. Dziś byłoby to jakieś 10-15 minut krócej - pobudowano kilka
    wiaduktów i ulic, więc jest luźniej na drogach. W tamtym czasie korki
    były dość spore na dojazdach do Warszawy - autobusy też stały.