  • 61. Data: 2020-01-22 18:51:23
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Kup Leafa, z dopłatą zapłacisz poniżej 90 tys, a pojeździsz za 5 zł.
    > Taniej wyjdzie od razum bo porównywalne auto spalinowe jest droższe, a
    > koszty paliwa to już gigantyczna oszczędność.
    > Na wakacje i tak taniej samolotem...

    Najsłabsza wersja Leafa, którą mogą objąć dopłaty, to praktycznie golas
    na poziomie lepiej wyposażonej Dacii Sandero (do kupienia za 30-40 tys. zł).
    Do Jantara czy Mikoszewa, gdzie lubię jeździć, samoloty nie latają :-)
    T.

  • 62. Data: 2020-01-22 18:58:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2020 o 18:42, T. pisze:

    > Proszę bardzo - jeździłem z Ożarowa Mazowieckiego: 713 + 26 + Metro do
    > Przystanku Wilanowska. Same przejścia to jakieś 15 minut + oczekiwanie
    > kolejne 10-15 (na 3 środki transportu).

    Wziąłem losowy punkt (ale nie przy głównej drodze) w Ożarowie i Metro
    Wilanowska w jak dojadę - start o 7:00 Wychodzi różnymi drogami koło
    1h10 minut.

    https://jakdojade.pl/warszawa/trasa/z--undefined--do
    --undefined?tc=52.1796292:21.0238194&fc=52.2151800:2
    0.7961750&ft=LOCATION_TYPE_COORDINATE&tt=LOCATION_TY
    PE_COORDINATE&d=22.01.20&h=07:00&aro=1&t=1&rc=3&ri=1
    &r=0

    Ta sama droga samochodem:

    https://www.google.com/maps/dir/os.Poniatowego/52.18
    00517,21.0238741/@52.174084,20.8650173,12z/data=!4m1
    3!4m12!1m5!1m1!1s0x47194abc1771fccd:0x2c60bd4e2e8370
    81!2m2!1d20.7969481!2d52.2154203!1m0!2m3!6e0!7e2!8j1
    579676400!3e0

    26-50 minut. Myślę, że będzie ze 45 - no i zakładam, że masz gdzie
    zaparkować, bo inaczej to +30;) Z tym że rzeczywiście specyficzna
    trasa, bo prawie cały czas A i S.

    Tak więc obecnie to nie będzie 2h vs 50minut a 1h10 a 45min. Czyli 25
    minut różnicy a nie 70;) Cały czas zakładając że masz gdzie zaparkować.

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2020-01-22 19:05:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-01-2020 o 18:51, T. pisze:

    > Najsłabsza wersja Leafa, którą mogą objąć dopłaty, to praktycznie golas

    Bzdura totalna.
    Obecnie najtańszą wersją jest Accenta (2019) wyposażona conajmniej zacnie.

    Fakt - od rocznika 2020 będzie to Visia i będzie golasem, dlatego warto
    się spieszyć.
    Ja już tylko czekam na uruchomienie naboru wniosków o dopłaty.

    > na poziomie lepiej wyposażonej Dacii Sandero (do kupienia za 30-40 tys.
    > zł).

    Samo porównanie 4,5 metrowego kompakta (hatchbacka) do Sandero - LOL !!!

    Toto parametrami Megankę na głowę bije, jeśli już pozostawać w ramach
    jednego aliansu, a Ty z klasą B wyjeżdżasz?
    Ale to tak jest, jak ktoś nie ma pojęcia o czym pisze, ale koniecznie
    musi pisać.

  • 64. Data: 2020-01-22 19:12:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Jan 2020 09:23:51 +0100, viktorius

    > Akurat tu się mylisz. Co ma sposób zasilania baterii do tego
    > jak moc ze spalinowca jest przenoszona na koła?

    Ma choćby tyle, że PHEV ma 10x większą baterię więc zwyczajnie nie musi się
    przejmować tym że nie ruszy bez "skrzyni", a w zwiazku z tym spaliniak
    podpina się tylko >75/h i nigdy wcześniej.

    > Taką z wajchą i zębatkami?

    Nie koniecznie z wajchą, ale z zębatkami.

    > Zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. Akumulatory nie mają
    > nieograniczonej pojemności, kiedyś wreszcie energia do poruszania
    > popłynie tylko ze spalinowca.

    Scenariusz możliwy tylko i wyłącznie w teorii, bo żeby zajechać baterie tak
    aby energia szła tylko ze spaliniaka to trzebaby notorycznie pałować auto
    na kickdownie.

    > A w czym jest dokuczliwe zwykłe odpuszczenie hamulca? Sam zaczyna jechać ;)

    Chodziło o hałas. Odpuszczasz hamulec owszem jedzie, ale jak przyśpieszasz
    to siłą rzeczy zaczyna jęczeć. No a im dynamiczniej chcesz pojechać tym
    jęczy mocniej. Zaś chwilę później trzeba dusić hamulec żeby zahamować.
    Nie to co w elektryku gdzie hamulca się prawie nie używa. :P

    > Do miasta czym by nie był napędzany pojazd,
    > musi być mały, a Outlander do nich nie należy.

    Akurat do miasta im większy i cięższy tym lepiej, bo więcej energii
    odzyskuje a opory i masa nie robią aż takiej znacznej różnicy. Dlatego
    Outlander PHEV w trybie hybrydowym pali 6L/100 a ekwiwalent spalinowy
    10-12. Tak, jeździłem i takim i takim.

    > Jak jeździsz tylko po mieście, OK, kup elektryka, hulajnogę, cokolwiek.
    > Ale nie narzucaj innym że twoje rozwiązanie jest zajebiste gdy ktoś ma
    > 30km po autostradzie przejechać do pracy i pracuje na obrzeżach miasta.

    Możesz pokazać w którym miejscu coś komuś narzucam? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 65. Data: 2020-01-22 19:43:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.01.2020 o 13:34, T. pisze:

    > Gdzieś na forum ktoś się żalił, że zostawił auto pod ładowarką, a tu
    > ktoś mu odpiął i ładował swoje...
    > T.
    a ja znowu słyszałem ze gość podjechał do ładowarki która mu "nabije"
    akumulator w 2 godziny i poszedł. w międzyczasie ktoś inny podjechał sie
    naładować, więc ładowarka podzieliła swoją moc po równo. z 2 godzin
    (które były dla piewszego krytyczne) zrobiło się 4. Tyle że ja uważam że
    zawsze warto popytać... tych dla których jest to codzienność

    ToMasz

  • 66. Data: 2020-01-22 20:18:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-22 o 19:05, Cavallino pisze:

> [...]
    > jednego aliansu, a Ty z klasą B wyjeżdżasz?
    > Ale to tak jest, jak ktoś nie ma pojęcia o czym pisze, ale koniecznie

    Ja bym chętnie - jeśli bym miał kasę - kupił nawet małe elektryczne
    toczydełko do jazdy po mieście. Ale jako drugie auto. I wtedy nawet
    Skoda citygo mi pasuje.
    T.

    Ps. Auto mam za miesiąc odbierać, więc i tak to już tylko teoretyzowanie...

    Ps. Fakt, sandero jest nieco krótszy, ale ja potrzebuję elektryka do
    krótkich jazd po mieście, jeżdżę tylko z żoną.

  • 67. Data: 2020-01-22 20:25:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-22 o 18:58, Shrek pisze:

> [...]
    >

    > Tak więc obecnie to nie będzie 2h vs 50minut a 1h10 a 45min. Czyli 25
    > minut różnicy a nie 70;) Cały czas zakładając że masz gdzie zaparkować.

    Wspomniałem, że to było kiedyś. Nie było wtedy ani linii 743, ani
    wspólnego biletu na KM. A zakładki na przesiadkę w granicach 1 minuty to
    absurd - rano są większe korki, autobusy pospóźniane. Popatrz na mapę
    Targeo z aktywnym ruchem o tej porze. Jeden korek był przed autostradą
    od praktycznie Bronisz, drugi korek - od Lazurowej do Powstańców Śląski,
    trzeci - na Dźwigowej, kolejne na Łopuszańskiej i Marynarskiej. Więc
    praktycznie do każdego wskazanego środka komunikacji dołóż jazdę
    następnym kursem. Dochodzi po ok. 10 minut x 2, więc mniej więcej na
    tyle, ile wspomniałem. No i ten rozkład jazdy nie był zwykle dotrzymywany...
    Jeździłem jak jeździłem, bo tak było najszybciej - omijałem szerokim
    łukiem korek na Marynarskiej - tam autobus dokładał ok. 15-20 minut w
    korku. To jak mam w nim stać, to wolę siedzieć w aucie z klimą ;-)
    Dla uczciwości muszę przyznać, że jak raz spadł śnieg w listopadzie to
    autem wracałem z roboty 4 godziny, bo takie korki były...
    T.

  • 68. Data: 2020-01-22 20:35:09
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-01-21 17:47, Shrek wrote:

    > Taa. A akcyza od prądu jest żeby palić śmieciami a nie grzać pompami
    > ciepła;)

    Kurna, jeszcze jeden ekonomista...

  • 69. Data: 2020-01-22 21:04:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2020 o 20:25, T. pisze:

    > Wspomniałem, że to było kiedyś.

    No ale teraz jest teraz i rozmawiamy o wyższości bądź nie elektryków nad
    spalinkami i KM;) Obecnie KM jest naprawdę w wielu przypadkach
    zaskakująco dobrym rozwiązaniem.

    > wspólnego biletu na KM. A zakładki na przesiadkę w granicach 1 minuty to
    > absurd - rano są większe korki, autobusy pospóźniane.

    Dwóch. No i jak wszystkie poopóźniane, to nie ma problemu - te ndrugi
    też się spóźni. Sprawdziłem - jeźdzą co 6 minut więc tragedii nie ma.

> [...]
    > praktycznie do każdego wskazanego środka komunikacji dołóż jazdę
    > następnym kursem. Dochodzi po ok. 10 minut x 2, więc mniej więcej na

    No tak jak piszę - 45 minut, poniżej tego raczej nie zejdziesz w
    szczycie. No i jak napisałem - zaparkować trzeba.

    > No i ten rozkład jazdy nie był zwykle
    > dotrzymywany...

    No właśnie zaskakująco punktualna jest ostatnio nasza komunikacja.

    Albo coś się na esce zesrało.

    --
    Shrek

  • 70. Data: 2020-01-22 21:10:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2020 o 20:35, Uncle Pete pisze:

    > Kurna, jeszcze jeden ekonomista...

    O co ci chodzi? Nie ważne po co był wymyślony a do czego służy. A służy
    dochodom budżetu państwa. Komunizm też był wymyślony po co innego i
    nichuja to czym miał być a nie jest nie powoduje, że był fajny.

    --
    Shrek