eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniejRe: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
  • Data: 2020-01-22 09:23:51
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-01-21 o 16:33, Myjk pisze:
    > Tue, 21 Jan 2020 16:02:26 +0100, viktorius
    >
    >
    >> Sposób przeniesienia napędu z silnika spalinowego
    >> w Outlanderze nie jest jedynym sposobem,
    >
    > Pewnie dlatego że to PHEV. ;)
    >
    Akurat tu się mylisz. Co ma sposób zasilania baterii do tego jak moc ze
    spalinowca jest przenoszona na koła?


    >> więc nie generalizuj że w hybrydach nie ma skrzyń
    >> biegów. Obydwaj macie rację, bo np w toyotach jest przekładnia
    >> planetarna, sterowana dwoma silnikami elektrycznymi. Dzięki temu jest
    >> osiągnięty zmiennego przełożenia a sama skrzynia jest nazywana przez
    >> Toyotę e-cvt.
    >
    > OK, chodziło o "klasyczną" skrzynię biegów.
    >
    Taką z wajchą i zębatkami?
    To może zacznijmy od początku, od definicji. Dla mnie skrzynia biegów to
    takie pudełko, w którym mam 2 wałki, na wejściu i na wyjściu. I jakimś
    magicznym sposobem da radę zmieniać wzajemne stosunki obrotów tych
    wałków, czyli zmienne przełożenie. A czy to robi wajcha i zębatki, czy
    za pomocą układu sprzęgieł, albo nawet przekładni planetarnej, to mnie
    nie interesuje. Przełożenia są zmieniane? To mamy skrzynię biegów.

    >> Mają skrzynie biegów, ale o tym już pisałem :P
    >> Cykl Atkisona jest wydajniejszy energetycznie i silnik pyrka sobie na
    >> nim pewnie przez większość czasu. A gdy potrzeba mocy, silnik może sobie
    >> przejść na Otto, nawet z turbo (patrz Toyota 1.2).
    >
    > Tylko w większości przypadków jest to zbyteczne.
    >

    Zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. Akumulatory nie mają
    nieograniczonej pojemności, kiedyś wreszcie energia do poruszania
    popłynie tylko ze spalinowca.


    >
    > Ale rozmawiamy o warunkach do których EV się nadają, czyli nie na
    > autostrady. W mieście silnik, niezależnie jak cichy, będzie dokuczać przy
    > ruszaniu...
    >

    A w czym jest dokuczliwe zwykłe odpuszczenie hamulca? Sam zaczyna jechać ;)
    Do miasta czym by nie był napędzany pojazd, musi być mały, a Outlander
    do nich nie należy.

    Dla mnie najważniejsza jest uniwersalność, żebym nie musiał mieć kliku
    typów pojazdów do każdego rodzaju trasy jaki akurat pokonuję.
    To jak z butami, są takie, zajebiscie przyczepne, do wspinaczki na
    skałce. Raczej w nich nie pobiegasz, nie wspominajac juz o chodzeniu po
    szlakach górskich.
    Jak coś jest mocno dedykowane do danego typu użytkowania, przestaje być
    uniwersalne.
    Jak jeździsz tylko po mieście, OK, kup elektryka, hulajnogę, cokolwiek.
    Ale nie narzucaj innym że twoje rozwiązanie jest zajebiste gdy ktoś ma
    30km po autostradzie przejechać do pracy i pracuje na obrzeżach miasta.



    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: