eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniejRe: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 21 Jan 2020 17:07:55 +0100

    Tue, 21 Jan 2020 04:43:25 -0800 (PST), WS

    > Ja ;) ale ~3mc/rok, bo zbiorkomow nie trawie... a rowerem mi sie nie chce zima

    No ja też nie trawię, dlatego nie jeżdżę. Normalnie to bym kupił nowy
    samochód spalinowy, a teraz kupiłem używanego PHEVa za cenę nowego
    spaliniaka i >90% na prądzie jeżdżę. Gdyby nie niedawno narodzone drugie
    dziecko pewnie już teraz bym kupił mniejszego elektryka. No ale dobrze
    wyszło, bo dopiero teraz PV będę montować. Swoją drogą ładowarki 3F 22kW w
    chinach można już kupić za niecałe 2000 zł.

    > ta... widac po parkingach, ja mam np. ~ 1km do Wawelu, polowa ludzi rano rusza

    Dlatego taki kibel jest w KRA. :P W Wawie KM na dobrym poziomie, metro
    jest, pociągi (w tym podmiejskie), sporo osób jednak zostawia samochody.

    > w teorii (i tak za malo jest prawnie wymagane), a deweloperzy kombinuja na
    calego...
    > https://gazetakrakowska.pl/budowlanka-po-krakowsku-c
    zyli-jak-deweloperzy-obchodza-przepisy-i-buduja-mnie
    j-miejsc-postojowych/ar/c9-14044705
    > u kolegi (ogrodzone osiedle) jak nie przyjedzie sie przed 19, to postoj ~ 300m od
    domu, za szlabanem...

    > No i brak zainstalowanej mocy na osiedlach, u mnie byl klopo z przejsciem na 3 fazy
    i lekkim zwiekszeniem ...
    > (indukcja zamiast gazu, ogrzewacz przeplywowy w kukcni zamiast termy)
    >
    > W garazu mam bezp. 6A, ale jak polowa, czyli ponad 100
    > osob zacznie ladowac, to garazowiec bezpiecznikow glownych 600A nie ma ;)

    Z tego co piszesz u Ciebie jest ścisłe centrum, to nie ma się co
    szczególnie dziwić.

    > wprowadza, jak juz nie bedzie sie dalo innych kupic ;)

    Jak już pisałem, powinni już teraz wprowadzić winiety za używanie dróg.
    Akcyza, jako że elektryki niwelują niską emisję, wcale nie muszą być
    szczególnie mocno objęte akcyzą.

    --
    Pozdor
    Myjk