  • 11. Data: 2019-09-02 11:39:23
    Temat: Re: Drogi FR
    Od: p...@g...com

    Decyzją sądu posiadacz pojazdu został ukarany grzywną w wysokości 5 000 zł oraz
    obciążony kosztami sądowymi w wysokości 570 zł. Wyrok jest prawomocny.

    IMHO nie.
    Dołożono temu którego wskazała firma leasingowa jako użytkownika.

  • 12. Data: 2019-09-02 16:41:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 10:13:51 +0200, Cavallino napisał(a):
> [...]
    wyższa-kara-za-milczenie-ten-kierowca-boleśnie-przek
    onał-się-co-grozi-za-niewskazanie-sprawcy/ar-AAEMXqN

    > To w końcu sądu ustalił kto był kierowcą?

    Nie, bo by mu musial PJ zatrzymac.

    > Czy zwykłe pierdzielenie pismaka, który nie wie o czym pisze?

    Ale 5 tys raczej nie zmyslil.

    J.

  • 13. Data: 2019-09-02 16:43:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 09:58:45 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    wyższa-kara-za-milczenie-ten-kierowca-boleśnie-przek
    onał-się-co-grozi-za-niewskazanie-sprawcy/ar-AAEMXqN

    I to niedrogo, bo za cene jednej raty lesingowej :-)

    J.

  • 14. Data: 2019-09-02 16:52:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2019 13:51:31 +0200, RadoslawF napisał(a):
> [...]

    A sad ich na swiadkow ...

    > Owszem. A piszący artykuł nie był prawnikiem.
    > Co oznacza że mógł zapaść wyrok bez udziału skazanego
    > a co za tym idzie skazany może to wyprostować.
    > Może też wyrok zapadł za brak odpowiedzi na pisma w sprawie
    > kto kierował a nie za brak wskazania.

    Brak odpowiedzi nie jest karalny :-P

    J.

  • 15. Data: 2019-09-02 19:44:38
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-02 o 16:52, J.F. pisze:

    > A sad ich na swiadkow ...

    Zanim dojdzie do sądu to jakiś policjant musi ich przesłuchać.
    I to o zgrozo okazuje się że nie pamiętają, zapracowani wtedy byli.
    A ukarać ich za niepamiętanie nie ma jak.

    > Brak odpowiedzi nie jest karalny :-P

    Z tego wątku wynika że jednak jest. Pięć tysięcy i koszta sądowe.
    A wystarczyło wskazać kilku i niech sobie sąd ustala który to jechał.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2019-09-02 20:01:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 19:44:38 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Zanim dojdzie do sądu to jakiś policjant musi ich przesłuchać.
    > I to o zgrozo okazuje się że nie pamiętają, zapracowani wtedy byli.
    > A ukarać ich za niepamiętanie nie ma jak.

    Zapewne tak ... szczegolnie, jesli nie prowadzili.

    Ale byc moze jest bat na szefa, bo jeddnak nie wskazal :-)

    > Z tego wątku wynika że jednak jest. Pięć tysięcy i koszta sądowe.

    Artykul podaj.

    Za niewskazanie pewnie skazano - bo na to jest.

    > A wystarczyło wskazać kilku i niech sobie sąd ustala który to jechał.
    > :-)

    Byc moze.

    J.

  • 17. Data: 2019-09-03 00:14:54
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-02 o 20:01, J.F. pisze:

    > Zapewne tak ... szczegolnie, jesli nie prowadzili.

    Kiedyś jak podałeś kilku możliwych czy potencjalnych użytkowników
    to faktycznie nie sprawdzali. Bo i po co?

    > Ale byc moze jest bat na szefa, bo jeddnak nie wskazal :-)

    Naiwny.
    Skoro zgodził się na te pięć tysięcy to oznacza że groziła mu
    np. utrata PJ i wolał wyrok za nieodpisywanie.

    > Artykul podaj.

    Prasowy, ten co zlinkowałeś na początku wątku.

    > Za niewskazanie pewnie skazano - bo na to jest.

    > Byc moze.

    Nie być może, to jest sprawdzone przez sporo osób.
    Ale nie liczył bym że ktoś ci tu napisze że on tak zrobił
    w mieście takim w terminie takim.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2019-09-03 17:03:40
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 31 sierpnia 2019 18:31:37 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Przetestowane w praktyce, czy to taka podwórkowa wiedza ?
    >
    > leasing, wiec pewnie firma ... pracownikow wymienic.
    > Ale jak pracownicy zeznaja, ze szef nikomu nie powierzal ? :-)

    > Skazany nie byl wlascicielem.

    Tu tak nawiasem trzeba przyznac ze w Polsce mimo ze tak narzekamy ze bananaland to
    jednak w tym zakresie jest wieksza dbalosc o pryncypia niz np. w Kanadzie.

    U nich to jak wpadnie mandat z FR to wlasciciel placi. Punktow nie daja wiec narod
    sie burzy ze to skok na kase a nie bezpieczenstwo ale placic trza.

    I taki wlasciciel po prostu wyskakuje z kasiory a jak mu nie pasuje to niech sobie
    zrobi roszczenie do kogos innego.

    A u nas ustala sie winnego i procesuje tak aby pryncypia utrzymac.

    Taka ciekawostka.

  • 19. Data: 2019-09-03 21:32:19
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-03 17:03, s...@g...com wrote:

    > Tu tak nawiasem trzeba przyznac ze w Polsce mimo ze tak narzekamy ze bananaland to
    jednak w tym zakresie jest wieksza dbalosc o pryncypia niz np. w Kanadzie.

    > U nich to jak wpadnie mandat z FR to wlasciciel placi.

    Można się na tę okoliczność ubezpieczyć?

> [...]
    placic trza.

    > I taki wlasciciel po prostu wyskakuje z kasiory a jak mu nie pasuje to niech sobie

    Okradanie obywateli

    > A u nas ustala sie winnego i procesuje tak aby pryncypia utrzymac.

    No, trzeba okradać.

  • 20. Data: 2019-09-03 23:22:58
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 3 września 2019 14:32:32 UTC-5 użytkownik kk napisał:

    to jednak w tym zakresie jest wieksza dbalosc o pryncypia niz np. w Kanadzie.

    > Można się na tę okoliczność ubezpieczyć?

    Tak, nie pozyczajac auta innym. Dziala w 100%. No chyba ze ukradli. To trzeba policje
    wmieszac.

    sobie zrobi roszczenie do kogos innego.

    > Okradanie obywateli

    Albo karanie na oslep z zalozeniem ze sobie ukarana jednostka ogarnie temat po swojej
    stronie. Znaczy sie w tlumaczeniu na nasze: Jak nie oddasz kasy to ci juz wiecej auta
    nie pozycze.

    > No, trzeba okradać.

    Jakos trza narod za pysk trzymac. Tak dlugo jak karaja zasadnie to nie ma problemu.

    Ale np. jak ograniczenie przy szkole jest wrzesien-czerwiec a 1 wrzesnia jest w
    poniedzialek to fotoradary pracuja, mimo ze szkola zaczyna sie 4-go.

    Tak wiec wicie, rozumicie, nie miejcie kompleksow, w Kanadzie jest pod tym wzgledem
    gorzej.