  • 211. Data: 2014-09-10 18:10:40
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Ale o co chodzi - jak nie ma tablicy to glina kamera nie zauwaza zle
    > zaparkowanego auta, czy na odwrot - wystawia za brak tablicy ?
    > Czy kazde auto z florydy parkuje LA nielegalnie ?

    jak parkujesz tyłem mając blache tylko z tyłu to za 10 minut masz
    mandat. Tam to działa tak szybko, że czasami nie oddalisz się od auta a
    już gliniarz wypisuje mandat.

    Tam jest coś czego brakuje u nas: nieuchronność kary. Wysokość kary jest
    śmiesznie niska dla nich (30-60 usd). Ale wysoka nieuchronność powoduje,
    że nikt nie parkuje na zakazie.

    Icek

  • 212. Data: 2014-09-10 18:14:00
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > A wdziałes np. w jakimkolwiek programie motoryzacyjnym wzmianke na ten
    > temat?
    > A widziałes zeby w dzien dobry TVN mówili kiedys ze ludzie wjezdzaja na
    > ronda zbyt slamazarnie? A o innych pierdołach gadają, wiec dla odmiany
    > mogliby powiedziec cos sensownego.

    mogliby zacząć informować kierowców, że jak taki matoł stoi pierwszy na
    światłach i ma czerwone a zanim stoi karetka na sygnale to wolno mu
    wjechać parę metrów na pasy albo nawet i trochę dalej aby ustąpić
    pierwszeństwa przejazdu. Ustąpienie przejazdu karetce to nie tylko opcja
    "zatrzymaj się".

    bo bardzo często widzę, że taki boi się wjechać a karetka stoi i czeka
    zanim na zielone.

    Icek

  • 213. Data: 2014-09-10 18:14:49
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-09-10 14:35, Zenowik6 pisze:

    > Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie będziesz mógł w pełni z głównej korzystać, bo zainstalują światła
    > i będziesz stał na czerwonym przed pustym skrzyżowaniem w dużej części
    > doby, więc lepiej czasami nieco zwolnić, aby z podporządkowanej
    > też mogli wjechać.

    ale nie tego dotyczy wątek. Dotyczy stawania i puszczania 2-3 z
    podporządkowanej.

    Icek

  • 214. Data: 2014-09-10 18:15:49
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-09-10 15:13, Zenowik6 pisze:

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Art. 3 ust. 1 m.in. mówi o nie utrudnianiu ruchu. Przy okazji prowadzi
    > to do
    > oszczędności czasu.

    > Nie mówimy o łamaniu prawa. Mówimy o stosowaniu art. 3 ust. 1.
    > Jeżeli nie jesteś pewien czy ruch utrudniasz, czy ułatwiasz, to jedziesz
    > dalej i nie przepuszczasz.
    > Ja widzę, że większość kierowców nie ma problemu z oceną.
    > Niestety często spotykam nadgorliwych o których inni już pisali.

    stawanie i puszczanie 2-3 samochodów to łamanie prawa. Nie ty decydujesz
    kto ma jechać. Decydują przepisy i jak bardzo byśmy się z nimi nie
    godzili to powinniśmy je przestrzegać.

    Icek

  • 215. Data: 2014-09-10 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Icek i...@d...pl ...

> [...]
    > "zatrzymaj się".
    >
    > bo bardzo często widzę, że taki boi się wjechać a karetka stoi i czeka

    Pełna zgoda. Tez widuje to czesto i zastanawiam sie skad Ci ludzie mają
    prawo jazdy. A potem narzekania, ze karetka długo jedzie.

  • 216. Data: 2014-09-10 23:59:46
    Od: "Zenowik6" <g...@w...pl>

    > stawanie i puszczanie 2-3 samochodów to łamanie prawa.
    > Icek

    Nie chodzi o "stawanie i puszczanie 2-3 samochodów", chodzi
    o nie utrudnianie ruchu, czyli stosowanie art. 3 ust.1 PoRD.
    Pisałem już o tym. Nie bedę powtarzał.
    Jeżeli kierowcy nie będą "elastyczni" to zainstaluja światła
    i bedziesz stał na czerwonym.

  • 217. Data: 2014-09-11 01:15:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No dobra - nie byloby "do wieczora" tylko minute do tej luki.

    Gdyby z forda nie opóźnił sytuacji to zamiast minuty byłoby 50 sekund.

    > Naszemu profesjonaliscie nawiasem mowiac ... nie wiem - cierpliwosci czy
    > wyczucia zabraklo, bo tak podjezdzal jak czekal, podjezdzal, az na koniec
    > sie we wjazd nie zmiescil.

    Bo właśnie ten z forda zaczął cudować.

  • 218. Data: 2014-09-11 01:16:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    .
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Podobnie jak zart od chamstwa.

    Zgadza się. Dlatego wśród dobrych znajomych emotikony nie
    są potrzebne. Natomiast w necie, w niusach, gdzie spotykamy
    ludzi którzy nas nie znają, warto emotikony stosować aby uniknąć
    takich właśnie nieporozumień. Weź to sobie do przemyślenia.

  • 219. Data: 2014-09-11 01:17:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale czekaj - to so sa drogi czy wyjazdy z posesji ?
    >
    > Bo to ze macie zwyczaj na podporzadkowanej stawiania znaku stop zamiast
    > trojkata, to nie znaczy ze podporzadkowanych nie ma.
    > Chocby droga z filmu - trzy pasy, wszyscy jada i nikt sie nerwowo nie
    > rozglada czy z prawej ktos nie wyjezdza.

    No chyba tylko samobójca by próbował... :-)

  • 220. Data: 2014-09-11 01:23:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Tam jest coś czego brakuje u nas: nieuchronność kary. Wysokość kary jest
    > śmiesznie niska dla nich (30-60 usd). Ale wysoka nieuchronność powoduje,

    Nie zawsze niska... W 1999 roku poczułem boleśnie mandat w kwocie
    $270 za zjechanie z "carpool line" nie w oznaczonym miejscu tylko
    po ciągłej białej linii. Tak jak mówisz - policjant na motocyklu pojawił
    się jak zaczarowany, z nikąd, jak by go z helikoptera w korku ktoś zrzucił
    :-)

    Swoją drogą wybieram się tam w listopadzie... skoro tam często bywasz
    to powiedz mi, bo będę w ~ południe lądował w LAX i nie mam co ze sobą
    zrobić do wieczora - chciałbym przyrody trochę zobaczyć - jaka jazda jest
    na północny/zachód: Santa Monica, Palisades, Malibu i cały ten park
    Santa Monica Mountains National Recreation Area - jest tam coś do
    obejrzenia?