  • 171. Data: 2014-09-09 00:03:06
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-09-04 05:40, Pszemol pisze:
    > "Zenowik6" <g...@w...pl> wrote in message

    > Staje w poprzek na skos i otwiera jeszcze drzwi aby być szerszy :-)))))
    >
    > Swoją drogą ciekaw jestem co to za skrzyżowanie i w którym mieście
    > gdzie podporządkowana droga ma dwa pasy i korek taki że czekają
    > bez świateł... A może on na zielonym staje??? :-))) Kuźwa, ale wybryk!

    Wrocław, pl. powstańców, dojazd z kamiennej. Podporządkowana 2 pasy,
    główna 3 pasy. Brak świateł.

    bez problemu można włączyć się do ruchu. Ale jak stanie jakiś mało
    doświadczony kierownik to dramat jakich mało.

  • 172. Data: 2014-09-09 00:05:26
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > tu nie ma nagłego hamowania

    > zatrzymuje się, bo jest powód. Nie rozumiesz co było napisane ?

    > Bzdura. Jakie zagrożenie ?

    nie ma powodu. Jak jadę na głównej, widzę droga czysta, można jechać a
    nagle ktoś się zatrzymuje to oznacza to, że jest to bez powodu.

    Auta stojące na podporządkowanej to nie powód do zatrzymania aut na
    głównej.

    Tej jadący z tyłu nie spodziewa się zatrzymania na pustej drodze,
    zachowanie nietypowe i to jest właśnie zagrożenie.

  • 173. Data: 2014-09-09 00:07:37
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-09-08 01:44, Zenowik6 pisze:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:291491166.20140908011746@pik-net.pl.invalid...

    > Zapis może dać się zastosować do postu wątkotwórcy. Opisałem to w innym
    > poście.
    > Na pewno da się zastosować w innych postach o rezygnacji z pierwszeństwa.

    jakoś tak słabo. Nie widzę tu "wolno zrezygnować z przysługującego prawa"

    jeżeli w przepisie jest napisane "jedzie pierwszy" to nie prawo a
    obowiązek.

    Tak samo jak napisane "odprowadza podatek" albo "jedzie z szybkością
    dozwoloną".

  • 174. Data: 2014-09-09 01:53:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message
    > to tym bardziej, "płynne zatrzymanie" wstrzymuje ruch i go utrudnia tym co
    > mają prawo jechać. Robisz z siebie policjanta, który decyduje co jest
    > lepsze dla innych. Ja jadąc za tobą nie chcę takiego kierowcy przed sobą
    > bo jest nieobliczalny. Nie ty decydujesz kto jedzie tylko przepisy. Jednym
    > się podobają, innym nie. Jest jedna cecha wspólna - wszyscy powinni ich
    > przestrzegać i wszyscy oczekują, że inni będą je przestrzegać.

    Nieobliczalny. To jest wyśmienite słowo. Brawo.
    Nic gorszego jak nieobliczalność, nieprzewidywalność na drodze!

    > 1. łamiesz prawo, stawiasz się w roli osoby mającej uprawnienia i wiedzę
    > do kierowania ruchem
    > 2. stwarzasz zagrożenie postępując odmiennie od oczekiwań kierowców co
    > może doprowadzić do kolizji
    > 3. zabierasz prawo do jazdy tym co je posiadają
    >
    > z mojego punktu widzenia jadąc główną denerwuję się, że mają prawo nie
    > mogę z niego korzystać.
    >
    > A czemu mam takie podejście ? Bo stojąc jako pierwszy na podporządkowanej
    > nie mam nigdy problemu z tym aby włączyć się
    > do ruchu.

    Otóż to.
    A jako drugi zastanawiasz się często na temat tego przed Tobą:
    "czemu on k*** znowu nie jedzie"? :-))

  • 175. Data: 2014-09-09 01:55:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mruk" <t...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > powinno się jeździć (z tym puszczaniem).
    >
    > Natomiast nigdy nie będę popierał stawania aby kogoś puścić w taki sposób,
    > że:
    >
    > 1. ten z podporządkowanej nie wie, że może jechać lub boi się wjechać
    >
    > 2. ci z tyłu już trąbią i omijają stojącego czym tym bardziej doprowadzają
    > do powstania chaosu i uniemożliwiają wjazd.
    >
    > denerwuje mnie też jak jedzie kolumna, ja jadę jako ostatni a burak tuż
    > przed moim autem staje aby puścić kogoś. Popatrzyłby w lusterko,
    > zobaczyłby że nikogo dalej nie ma i jechał dalej a nie gra samarytanina.

    Radość sprawia odkrycie, że są jeszcze między nami ludzie myślący!

  • 176. Data: 2014-09-09 01:58:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mruk" <t...@g...pl> wrote in message

    > Wrocław, pl. powstańców, dojazd z kamiennej. Podporządkowana 2 pasy,
    > główna 3 pasy. Brak świateł.
    >
    > bez problemu można włączyć się do ruchu. Ale jak stanie jakiś mało
    > doświadczony kierownik to dramat jakich mało.

    I chyba o to chodzi...
    Ludzie powinni nauczyć się sprawnie włączać do ruchu a nie ciągle
    liczyć na to że ktoś zatrzyma dla nich ruch na głównej, rozwinie
    może jeszcze czerwony dywan, dygnie i machnie ręką aby mogli przejechać.

  • 177. Data: 2014-09-09 01:58:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenowik6" <t...@e...pl> wrote in message
> [...]
    > przez skrzyżowanie (na wszystkich pasach) to wtedy postępujesz zgodnie
    > z art. 3 ust. 1 PoRD. Sam musisz to ocenić.
    >
    > Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    > obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    > ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    > zagrożenie
    > bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    > związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    > kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.

    Czy to jak opisał zachowanie innych uczestników drogi trąbiących na niego
    i omijajacych go środkiem skrzyżowania nie świadczy wymownie o tym, że
    swoim zachowaniem właśnie STWARZAŁ ZAGROŻENIE dla bezpieczeństwa
    i UTRUDNIAŁ PORZĄDEK RUCHU DROGOWEGO? Bo dla mnie to oczywiste.

  • 178. Data: 2014-09-09 03:04:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Nie możesz tez założyć ze niczego nie polepszają... ;-P

    Czasem lepsze jest wrogiem dobrego.

  • 179. Data: 2014-09-09 03:05:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Myslałem, ze juz ustalilismy zasady rozsadnego wpuszczania w innym poscie?

    Pisząc ze czekanie nie jest konieczne nie napisałeś w jakich warunkach nie
    jest.

  • 180. Data: 2014-09-09 03:23:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Znaczy w stanach tak jezdzicie ze nikt nikogo nigdy nie wpuszcza?
    > Nieźle.

    Wyciągasz błędne wnioski. W Stanach po prostu większość
    skrzyżowań ma ruch sterowany światłami lub patentem 4-stopów.
    Bardzo mało jest, praktycznie tylko dojazdówki z posesji, gdzie
    masz nierówno uprawnione drogi na skrzyżowaniu bez świateł.
    W rejonie Chicago nie zobaczysz ANI jednego skrzyżowania
    z żółtym trójkątem - po prostu nie stosuje się tego znaku wcale.

    > Z drugiej strony USA jest znanae z braku korków wiec moze to ma sens...

    Co??? Braku korków?? Nie wiem o jakim Ty "USA" piszesz...

    Zaraz Ci znajdę jakieś filmiki na youtube to się przekonasz :-))

    6 pasów na autostradzie zaprane w jednym kierunku Los Angeles
    i jedziesz do miasta wiele godzin to jest według Ciebie "brak korków"?
    http://www.businessinsider.com/los-angeles-weeked-tr
    affic-hell-2014-7
    Codzienny korek na autostradach I55, I290, I90, I94 w rejonie Chicago
    w godzinach szczytu i praktyczna niechęć do ruszania się z domu
    po 15-tej w każdy piątek to według Ciebie "brak korków"?
    To samo na autostradach nieco na zachód od Chicago, Interstate 80:
    http://www.youtube.com/watch?v=rzKN243O3AU
    Korki na autostradach w godzinach szczytu są niestety normą...

    A tu masz zjazd z autostrady w kierunku Chicago na przedmieścia
    poza godzinami szczytu: http://www.youtube.com/watch?v=lSNJqyg7Lps
    1:25sek gościu zjechał z międzystanowej autostrady na drogę stanową
    (grubą arterię w mieście, chyba ul Cicero) przecinającą miasto
    północ-południe.
    Obserwuj boczne drogi dojazdowe: masz dwie opcje tylko: światło lub STOP.
    Żadnych trójkątów. I powiedz mi że w USA nie ma korków :-)))))))

    To jest dla mnie codzienność - na szczęście nie jeżdzę ciągnikiem,
    a małym autkiem więc miejsca mam wokół siebie więcej :-)

    > No i?
    > Głupoty na drogach wiele, tylko co to udowadnia?

    To, że jak weźmiesz tą głupotę i zaczniesz jeszcze wprowadzać
    nawyki ustępowania tym na podporządkowanej to będziesz mieć hell.