  • Data: 2014-09-08 11:53:12
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: Icek <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jeszcze inni kierowcy oczekują, że ich przepuszczę.

    mają czekać bo przepisy tak stanowią. Nie nam dyskutować czy są mądre,
    głupie czy jakiekolwiek inne.

    > Skąd ci to przyszło do głowy ?
    > Nie ma nagłego zatrzymania.

    to tym bardziej, "płynne zatrzymanie" wstrzymuje ruch i go utrudnia tym
    co mają prawo jechać. Robisz z siebie policjanta, który decyduje co jest
    lepsze dla innych. Ja jadąc za tobą nie chcę takiego kierowcy przed sobą
    bo jest nieobliczalny. Nie ty decydujesz kto jedzie tylko przepisy.
    Jednym się podobają, innym nie. Jest jedna cecha wspólna - wszyscy
    powinni ich przestrzegać i wszyscy oczekują, że inni będą je przestrzegać.

    > Wymień szkody i pożytki. Zobaczymy czy masz rację.

    1. łamiesz prawo, stawiasz się w roli osoby mającej uprawnienia i wiedzę
    do kierowania ruchem
    2. stwarzasz zagrożenie postępując odmiennie od oczekiwań kierowców co
    może doprowadzić do kolizji
    3. zabierasz prawo do jazdy tym co je posiadają

    z mojego punktu widzenia jadąc główną denerwuję się, że mają prawo nie
    mogę z niego korzystać.

    A czemu mam takie podejście ? Bo stojąc jako pierwszy na
    podporządkowanej nie mam nigdy problemu z tym aby włączyć się do ruchu.

    > Jest to oczywiste. Należy postępować zgodnie z art. 3 ust. 1.
    > Czyli rezygnować z pierwszeństwa tylko wtedy gdy poprawi
    > to przepustowość drogi, skrzyżowania.

    > Zabawne. To wg ciebie komunikacja miejska nie jest narażona na korki ?

    zabawne, czy uważasz, że na siłę blokując ruch tym co mają do tego prawo
    rozwiążesz problem korków ???

    może zacznijmy od edukacji kierowców, zmiany oznaczeń na lepsze, zmiany
    organizacji ruchu. Da to lepszy efekt

    Icek