  • 11. Data: 2017-02-08 13:34:45
    Temat: Re: Droga na bogato
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-08 o 13:13, quent pisze:

    > Nie ma przecież mowy o "bo tak".

    Bo tak wyszło. Bo przypadkiem była najlepsza. Dumping należy określać
    innymi metodami.

    > Oczywiście. Nigdzie nie napisałem, że ma coś wspólnego.

    Zatem nieprawdą jest to, co napisałeś, że jedno z drugim idzie w parze.
    Związku, innego niż przypadkowy, nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-02-08 14:39:42
    Od: quent <x...@x...com>

    ?

    > Dumping należy określać
    > innymi metodami.

    Chyba zapobiegać mu?
    A jakimi np?

    > Zatem nieprawdą jest to, co napisałeś, że jedno z drugim idzie w parze.

    Nie "idzie w parze" a "może iść w parze" - czyli może istnieć w
    warunkach przetargu niezależnie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2017-02-08 14:53:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-08 o 14:39, quent pisze:

    > ?

    > Chyba zapobiegać mu?
    > A jakimi np?

    Żądaniem przedstawienia kosztorysów i ich oceny, jeśli cena odbiega od
    średniej/najniższej o określony pułap. Natomiast z faktu, że czyjaś
    oferta była tańsza o 1zł od następnika, nic nie wynika w kontekście
    dumpingu.

    > Nie "idzie w parze" a "może iść w parze" - czyli może istnieć w
    > warunkach przetargu niezależnie.

    W parze "może iść" także to, że firma stosująca dumping nazywa się na
    literę A. Ale to nie powód do wykluczania firm na A.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2017-02-08 15:00:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.02.2017 14:53, Liwiusz wrote:

    > Żądaniem przedstawienia kosztorysów i ich oceny, jeśli cena odbiega od
    > średniej/najniższej o określony pułap.

    Strasznie dużo zmiennych, do każdej zmiennej osobna łapówka zapewne.
    To dopiero wychodzi drogo ;-)

    > Natomiast z faktu, że czyjaś
    > oferta była tańsza o 1zł od następnika, nic nie wynika w kontekście
    > dumpingu.

    Zakładasz, że składający ofery znają ceny konkurencji?
    Bardzo mało prawdopodobne.

    > W parze "może iść" także to, że firma stosująca dumping nazywa się na
    > literę A. Ale to nie powód do wykluczania firm na A.

    Zasada jest tylko jedna i "ślepa" - otwieramy koperty i odpada
    najdroższa i najtańsza oferta.
    Przecież komisja przetargowa jest jawna!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2017-02-08 15:12:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-08 o 15:00, quent pisze:

    > Strasznie dużo zmiennych, do każdej zmiennej osobna łapówka zapewne.
    > To dopiero wychodzi drogo ;-)

    Chciałeś walczyć z dumpingiem, to masz. Tylko po co, normalnie w
    przetargach nie ma problemu dumpingu, a wręcz przeciwnie - często ceny
    są wyższe niż z wolnej ręki (większe wymagania stawiane w przetargach,
    mniejsza konkurencja ofert).

    A jeśli już rzeczywiście ktoś zastosuje dumping, to zamawiającemu w to
    graj. Ja też bym chciał, aby realizowano mi zlecenia poniżej kosztów. W
    szerszym kontekście są narzędzia prawne do walki z taką nieuczciwą
    konkurencją, ale na pewno nie jest takim sposobem "sprawdźmy oferty i
    odrzućmy najtańszą".

    > Zakładasz, że składający ofery znają ceny konkurencji?
    > Bardzo mało prawdopodobne.

    Nie zakładam. Znowu jakieś wnioski znikąd wyciągasz.

    > Zasada jest tylko jedna i "ślepa" - otwieramy koperty i odpada
    > najdroższa i najtańsza oferta.
    > Przecież komisja przetargowa jest jawna!

    Zasada jest nie tylko ślepa, ale i nieskuteczna. Po prostu jeśli ktoś
    będzie chciał zastosować dumping, to po prostu złoży 2 oferty, różniące
    się o 1 grosz (domyślisz się, czemu 1 gr niższa, a nie "za 1zł", czy mam
    też wyłożyć jak krowie na rowie?:)

    Poza tym co daje odrzucenie najdroższej oferty, skoro ona odpada z
    automatu?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-02-08 15:34:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >Zasada jest tylko jedna i "ślepa" - otwieramy koperty i odpada
    >najdroższa i najtańsza oferta.
    >Przecież komisja przetargowa jest jawna!

    Ale czemu to ma sluzyc ?
    Zamawiasz takie BMW, cena salonowa powiedzmy 160 tys, dostajesz 4
    oferty:
    200, 190, 180 i 170

    Odrzucamy te 170, nie bedziemy za tanio kupowac. Zreszta niech sie
    nauczy oferent, ze trzeba dodac 10% dla zamawiajacego :-)

    albo oferty sa 200, 161, 160 i 158. Won z ta oferta, nie popieramy
    dumpingu.

    J.

  • 17. Data: 2017-02-08 15:35:00
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.02.2017 15:12, Liwiusz wrote:
    > Tylko po co, normalnie w
    > przetargach nie ma problemu dumpingu,

    LOL
    Nie ma problemu z dumpingiem??
    Wygrywa przecież najtańsza oferta!
    Ale to nie jedynby problem oczywiście.

    > A jeśli już rzeczywiście ktoś zastosuje dumping, to zamawiającemu w to
    > graj. Ja też bym chciał, aby realizowano mi zlecenia poniżej kosztów.

    Nooo taaak. Zamawiającemu często obojętnie skoro wydaje nie swoją kasę
    na nie swoje potrzeby.
    O tym pisałem na początku.
    Potem mamy tak jak to widać wokół.
    Państwowa infrastruktura w PL to zwykły syf.

    > Zasada jest nie tylko ślepa, ale i nieskuteczna. Po prostu jeśli ktoś
    > będzie chciał zastosować dumping, to po prostu złoży 2 oferty, różniące
    > się o 1 grosz

    A innych oferentów oczywiście nie będzie :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2017-02-08 15:46:26
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 08.02.2017 o 13:03 quent <x...@x...com> pisze:

    > Nie chodzi o należyte wykonanie ale o koszt oferty... o minimalizowanie
    > dumpingu.

    A jeśli 2 firmy złożą oferty dumpingowe? A jeśli 3?
    Może lepiej brać środkową ofertę, albo najbliższą średniej? Albo dla
    pewności najdroższą?

    --
    SW3
    ----

  • 19. Data: 2017-02-08 16:27:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-08 o 15:35, quent pisze:

    > Nie ma problemu z dumpingiem??
    > Wygrywa przecież najtańsza oferta!

    Nie widzisz, że pleciesz bzdury? Cena dumpingowa nie oznacza najtańszej
    oferty.

> [...]
    > O tym pisałem na początku.
    > Potem mamy tak jak to widać wokół.
    > Państwowa infrastruktura w PL to zwykły syf.

    Znowu piszesz nie na temat.

    > A innych oferentów oczywiście nie będzie :-)

    W sensie, że ktoś da jeszcze bardziej dumpingową ofertę? Zatem tym
    bardziej dumping nie zostanie wyeliminowany, skoro dumpingowe będą
    przynajmniej trzy oferty.

    Czy ty myślisz co piszesz? Bo pieprzysz jak 13-latek.

    --
    Liwisz

  • 20. Data: 2017-02-08 16:28:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-08 o 15:46, SW3 pisze:

    > A jeśli 2 firmy złożą oferty dumpingowe? A jeśli 3?
    > Może lepiej brać środkową ofertę, albo najbliższą średniej? Albo dla
    > pewności najdroższą?

    Najlepiej brać najdroższą. No ale najdroższą odrzucamy. Zatem bierzmy
    przedostatnią z najdroższych. Taki model przetargu "a'la quent". Nobla
    dostanie, jak Wałęsa, inteligencja podobna.

    --
    Liwiusz