  • 1. Data: 2010-03-26 22:07:04
    Temat: Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Staram sie zrobic porzadek z komputerem tescia, ktory nagle (w ciagu kilku
    dni, moze paru tygodni) z calkiem szybkiego zmienil sie w potwornego mula.
    Uruchamial sie blyskawicznie, teraz start trwa 5 minut. Oprogramowanie
    dziala baaardzo wolno.

    Zaczalem od rzeczy podstawowych, jak swap, czyszczenie rejestru,
    defragmentacja. Bez efektu. W systemie nie dzialaja zadne tajemnicze
    procesy. Skanowanie Kasperskim i Avirą nie wykazuje robactwa.

    Co jeszcze moge zrobic, poza zapuszczeniem Memtestu i softu do diagnostyki
    dyskow?

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2010-03-26 22:17:42
    Temat: Re: Dramatycznie wolny XP - jak reanimowac?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-03-26 23:07, Maciek napisał/a:

    > Co jeszcze moge zrobic, poza zapuszczeniem Memtestu i softu do diagnostyki
    > dyskow?

    http://www.dobreprogramy.pl/Malwarebytes-AntiMalware
    ,Program,Windows,13117.html

    http://www.dobreprogramy.pl/DrWEB-CureIt,Program,Win
    dows,12976.html
    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-03-26 22:36:11
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > procesy. Skanowanie Kasperskim i Avirą nie wykazuje robactwa.
    >
    > Co jeszcze moge zrobic, poza zapuszczeniem Memtestu i softu do diagnostyki

    Zapewne dysk działa w wolniejszym trybie. Wywalić z menadzera urządzeń kanał IDE
    na którym jest dysk i uruchomić ponownie system. Po restarcie windows wykryje
    nowy sprzęt i zainstaluje ponownie sterowniki i powinno działać szybciej. Częsty
    problem na płytach z układami VIA.
    Krzysiek
    Gdybym umiał to sam bym przed sobą klękał!

  • 4. Data: 2010-03-26 23:45:49
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Co jeszcze moge zrobic, poza zapuszczeniem Memtestu i softu do diagnostyki
    > dyskow?

    Reinstaluj* i tyle - od tego bym zaczął. Memtest czy dyski raczej nie mają
    tutaj nic do rzeczy - jakby pamięć czy dysk były walnięte to system by się po
    prostu wieszał.

    _____
    *) Może to drastyczne ale reinstalacja vs. sprzątanie Windows ma tę
    zaletę, że reinstalację wykonasz w określonym czasie, a dociekać co jest nie
    tak możesz kilkanaście godzin, a i tak system będzie chodził kulawo.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2010-03-26 23:51:08
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 26 Mar 2010 23:36:11 +0100, bosskg napisał(a):

    > Pozdrawiam
    > Krzysiek
    > Gdybym umiał to sam bym przed sobą klękał!

    I co byś sobie wtedy robił? ;)
    MSPANC ;P

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2010-03-27 00:46:48
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly GLaF nabazgrału:

    > I co byś sobie wtedy robił? ;)
    > MSPANC ;P

    http://www.dropbox.com/gallery/2672151/1/michael.c.h
    ell?h=fd6123

    Znaczy same here ;)

    --
    tbr

  • 7. Data: 2010-03-27 06:14:29
    Od: "ster" <s...@o...pl>

> [...]
    > defragmentacja. Bez efektu. W systemie nie dzialaja zadne tajemnicze
    > procesy. Skanowanie Kasperskim i Avirą nie wykazuje robactwa.

    trzeba było uruchomić np HD Tune i sprawdzić wydajność dysku (benchmark),
    jeżeli transfer poniżej 10MB/s to masz winowajcę

    no i oczywiście sprawdzić ponownie wirusy...

  • 8. Data: 2010-03-27 07:34:52
    Od: Michal <f...@w...wp.pl>

    > Reinstaluj* i tyle - od tego bym zaczął. Memtest czy dyski raczej nie mają
    > tutaj nic do rzeczy - jakby pamięć czy dysk były walnięte to system by się po
    > prostu wieszał.

    Z ciekawych przypadków, jakiś czas temu padł szwagierce zasilacz od
    laptopa HP. Kupiłem na miejscu zamiennik, po podłączeniu którego
    komputer (C2D) zaczął chodzić z prędkością... no coś jak XT ;) W
    momencie bootowania w trybie awaryjnym, napisy wyświetlane były w tempie
    1 wiersz/sek..
    Z chwilą odłączenia zasilacza, komp momentalnie odżywał (na baterii).
    Po wymianie zasilacza na inny egzemplarz, problem zniknął. Zasilacz typu
    "smartpin".

    Do dzisiaj nie wiem que pasa.

    Pozdr.,
    Michał

  • 9. Data: 2010-03-27 11:43:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bosskg b...@w...pl ...

> [...]
    > restarcie windows wykryje nowy sprzęt i zainstaluje ponownie
    > sterowniki i powinno działać szybciej. Częsty problem na płytach z

    dokładnie to samo bym podejrzewal.

  • 10. Data: 2010-03-28 10:48:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Mar 2010 23:07:04 +0100, Maciek napisał(a):

    (..)

    Memtest (kilkugodzinne sprawdzenie) nic nie wykazal. HD Tune tez nie -
    wszystko ok, transfery dobre. Malwarebytes Antimalware i DrWeb CureIt
    znalazly niewielkie ilosci robacwta, ktore usunely (skanowanie w trybie
    awaryjnym bez sieci). Optymalizacja rejstru po raz n-ty, defgragmentacja
    Diskkeeperem... Wszystkie te zabiegi troche pomogly. Nastepne w kolejnosci
    bylo usuniecie kanalow IDE - tu tez byl niewielki, ale widoczny efekt.

    W sumie uzyskalem wydajnosc na poziomie moze 80 proc. pierwotnej, ale nie
    na dlugo. Doslownie po 12 godzinach sprzet zaczal ponownie wyraznie
    zwalniac - na pocztaek znow zamulilo sie uruchamianie Windozy (2-krotne
    spowolnienie).

    Koncza mi sie opcje, wiec pomoc mile widziana. Podejrzewam obecnosc
    robactwa, ale nie wiem, czym go szukac.