  • 41. Data: 2011-03-20 21:29:32
    Temat: Re: Dozymetr elektroniczny bez tuby Geigera
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    news:e02co65tmni1pk3jisp18af0io02jv2596@4ax.com...

    > A ja bym sie chetnie dowiedzal ile przestepstw popelniam zamawiajac
    > dzis taka probke :-)

    A to zależy. Jeśli twoje inicjały J.F. rozwijają się na Jasir ibn Fahad albo
    coś takiego, to zapewne zawierucha na pół Jewropejskowo Sajuza będzie, a w
    naszym kochanym ABW parę awansów (i być może degradacji) z tej okazji
    nastąpi :)

    J.

  • 42. Data: 2011-03-20 21:40:29
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-03-20 15:00, J.F. pisze:

    > A ja bym sie chetnie dowiedzal ile przestepstw popelniam zamawiajac
    > dzis taka probke :-)

    lepiej zapytaj ile przestępstw popełniasz łażąc po Sudetach - tam można
    znaleźć rudę uranu. Jakiś rok temu kolekcjoner minerałów z Nysy miał
    wjazd do domu ekipy CBŚ i paru ekip telewizyjnych, którzy zrobili
    wielkie halo z paru kamyków (ponoć został oskarżony o wszystko, o co się
    dało, łącznie z przemytem substancji radioaktywnych, bo większość
    kolekcji została znaleziona w czeskim Zalesiu).

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 43. Data: 2011-03-20 21:43:38
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.03.2011 22:40, Michał Baszyński pisze:
    > (ponoć został oskarżony o wszystko, o co się
    > dało, łącznie z przemytem substancji radioaktywnych, bo większość
    > kolekcji została znaleziona w czeskim Zalesiu).

    Po czym bardzo szybko się z zarzutów wycofano.

    Michoo

  • 44. Data: 2011-03-20 21:43:51
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-03-20 13:41, Janko Muzykant pisze:

    > W pełni legalne i bezpieczne: świecące koszulki żarowe na palniki gazowe
    > zawierające tor (takie siedzą np. w krakowskich Sukiennicach),

    nowe teraz ponoć robią już bez toru

    > lepsze obiektywy z tymże i lantanem, starsze zegarki świecące czy nawet
    > wybrane... marmurkowe płytki.

    granit (np. granitowy blat, schody) także. Oraz tzw. czerwone elektrody
    do spawania TIG,

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 45. Data: 2011-03-20 21:48:35
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-03-20 11:28, kk pisze:

    > Pamietam przypadek gdy gosciu wyjal sobie takie zródelko ze starego
    > detektora dymu.
    > Wlozyl do kieszeni i jechal autobusem do domu. Z autobusu zabrala go
    > karetka.

    urban legend. Izotopy stosowane w czujkach dymu emitują promieniowanie
    alfa, które zatrzymuje kartka papieru.. Emiter alfa do testowania
    licznika też się za bardzo nie nadaje - do pomiarów promieniowania alfa
    stosowane są specjalne liczniki, z cienkimi okienkami np. mikowymi.
    Z ciekawostek - w DealExtreme i w Toys4boys można kupić breloczki
    trytowe - tryt jest emiterem alfa.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 46. Data: 2011-03-20 23:03:02
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Michał Baszyński napisał:
    > Z ciekawostek - w DealExtreme i w Toys4boys można kupić breloczki
    > trytowe - tryt jest emiterem alfa.

    Tylko zanim wzrośnie zainteresowanie, dodaj że nie nadają się do
    testowania dozymetrów, ponieważ poza obudowę breloczka żadne
    promieniowanie się nie wydostaje.
    Maciek

  • 47. Data: 2011-03-21 02:02:31
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Mar 2011 22:48:35 +0100, Michał Baszyński napisał(a):

    > - tryt jest emiterem alfa.
    Niby jakim cudem? :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 48. Data: 2011-03-21 14:35:58
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-03-20 22:43, Michoo pisze:

    > Po czym bardzo szybko się z zarzutów wycofano.

    wiesz coś więcej, jak się to potoczyło dalej?
    Bo ostatnio na grupie minerały wrzucono taki link, trochę nowszy:
    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,8896755,K
    ara_za_paczke_z_uranem.html

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 49. Data: 2011-03-21 14:41:15
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-03-21 03:02, Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Niby jakim cudem? :)

    masz rację, z rozpędu późną porą i to jeszcze po upadku z konia człowiek
    różne głupoty pisze.. ;-)
    Oczywiście że beta.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 50. Data: 2011-03-21 14:48:55
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Jednakowoż ten "czujnik" tradycyjnie zwany jest licznikiem -- właśnie
    > ze względu na zasadę działania, polegającyą na rejestracji pojedynczych
    > zdarzeń. Kiedyś po prostu wzmacniacz robił "stuk... stuk, stuk... stuk"
    > w głośniku, a zliczaniem zajmował się młodszy chorąży ze stoperem w ręku.

    Czyli nadal był to czujnik z zewnętrznym licznikiem w stopniu młodszego
    chorążego.

    MD