  • 21. Data: 2011-03-20 13:30:09
    Temat: Re: Dozymetr elektroniczny bez tuby Geigera
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Albo po prostu probka izotopu. Kiedys widzialem calkiem niezla oferte,
    > teraz na szybko google podaje
    >
    > http://www.nbl.doe.gov/htm/lists/plutonium_certified
    _reference_materials_price_list.htm

    > Troche drogo. No i to USA - ciekawe jestem jak sie nasze prawo
    > zapatruje na zakup takiej 1mg probki ..

    Jak byłem w liceum, to nam jeden pułkownik na lekcję PO przyniósł licznik
    Geigera a do niego źródło promieniowania w ołowianym opakowaniu z odsuwaną
    klapką. W pracowni fizycznej chyba też takie były. Znajomy miał ćwierćkilowy
    słoik z azotanem toru przeznaczonym do produkcji rzeczonych koszulek
    żarowych do lamp gazowych (na http://www.chemik.aip.pl można kupić za
    jedyne dwie stówy -- raczej bez ograniczeń).

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2011-03-20 13:42:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 03:20:40 -0700 (PDT), Jan Górski wrote:

    >Tak, o ostatnim czasie rzeczywiscie temat dosc popularny. Jednak
    >traktuje to zabawowo, bo nie ma co w tym momencie czuc sie zagrozonym.
    >Pojawiaja sie tematy na elektrodzie itp, jak zrobic taki czujnik bez
    >tuby Geigera, stosujac diody itp.

    A nie lepiej np
    http://allegro.pl/wojskowy-licznik-geigera-uszkodzon
    y-do-naprawy-i1516327598.html

    Albo jakis czujnik scyntylacyjny, ciekawe po ile sa najtansze.

    J.

  • 23. Data: 2011-03-20 14:00:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 13:30:09 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    >Geigera a do niego źródło promieniowania w ołowianym opakowaniu z odsuwaną
    >klapką. W pracowni fizycznej chyba też takie były.

    Ale to z czasow komuny.

    A ja bym sie chetnie dowiedzal ile przestepstw popelniam zamawiajac
    dzis taka probke :-)

    J.

  • 24. Data: 2011-03-20 14:18:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-03-2011 o 12:54:18 Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Jedna z teorii (nie pamiętam tylko, czy uznana naukowo, czy raczej taka
    > "z otchłani") głosi, ze niewielkie dawki promieniowania wpływają
    > pozytywnie na organizm.
    To nie teoria, IMHO w Belgi jest obszar gdzie stężenie przekaracza chyba
    100 razy tło
    i mieszkają tam ludzie którzy sie dobrze mają, zresztą do czernobyla też
    kupa
    wróciła nielegalnie i mieszka i ma sie dobrze, oczywiście nie pod samą
    alektrownie ale w tą najdalszą 'zonę'. Było już parę reportarzy z tamtąd.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2011-03-20 14:28:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    _reference_materials_price_list.htm

    > Ale to z czasow komuny.
    >
    > A ja bym sie chetnie dowiedzal ile przestepstw popelniam zamawiajac

    No to podałem adres polskiego sklepu (jednego z wielu), gdzie sprzedają
    azotan toru. W informacjach ogólnych piszą, że na silne trucizny potrzeba
    jakiegoś zezwolenia, a na niektóre rzeczy oświadczenia. Przy tym odczynniku
    brak uwag. Nie sądzę, by kupowanie podobnych rzeczy było przestępstwem.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2011-03-20 14:38:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 14:28:17 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    >brak uwag. Nie sądzę, by kupowanie podobnych rzeczy było przestępstwem.

    Ale tu jest konkretnie pluton i dodatkowo import, i moze jeszcze
    transport towarow niebezpiecznych.

    To moge podpadac pod kilka innych przepisow :-)

    J.

  • 27. Data: 2011-03-20 14:40:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 15:18:54 +0100, janusz_kk1 wrote:
> [...]
    >alektrownie ale w tą najdalszą 'zonę'. Było już parę reportarzy z tamtąd.

    Wilki i konie w rejonie Czarnobyla maja sie dobrze.
    Rosliny tez.

    Ba - przeciez sasiedni reaktor pracowal jeszcze pare lat, musiala
    pracowac i obsluga.

    J.

  • 28. Data: 2011-03-20 15:13:13
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Wilki i konie w rejonie Czarnobyla maja sie dobrze.
    > Rosliny tez.

    Ba, u żadnego nie stwierdzono raka.
    Co prawda statystykę burzy fakt, że zwierzęta na wolności żyją krócej.

    --
    Desoft

  • 29. Data: 2011-03-20 15:25:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale tu jest konkretnie pluton i dodatkowo import, i moze jeszcze
    > transport towarow niebezpiecznych.
    >
    > To moge podpadac pod kilka innych przepisow :-)

    Pluton podpadnie przede wszystkim pod paragrafy dotyczące Materiałów
    Trujących Jak Jasny Gwint. To, że coś tam promieniuje, to już szczegół.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2011-03-20 15:27:37
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    No dobra, bo odchodzimy od tematu. A też ciekawi mnie możliwość
    wykorzystania czujników zastępczych, a dokładnie stwierdzenia promieniowania
    z dokładnością mało-dużo lub bezpiecznie-niebezpiecznie. Więc ktokolwiek
    widział, ktokolwiek wie...

    --
    Desoft