  • 21. Data: 2006-10-31 08:30:02
    Temat: Re: Dot. Nowy cennik laczy dzierzawionych TPSA - PROCEDURA
    Od: Jarek Pudelko <j...@t...ceti.pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):

    > btw - to z tymi mnożnikami to prawda ?
    > Bo coś mi nie pasuje, poprzednio jak ktoś chciał 2 tor, to był tylko w
    > wersji 2Mbit = 30% traktu cyfrowego.
    > Teraz jest dwutor gdzie opłata zmienna jest x2.
    > Ale skoro w nowym regulaminie i ofercie nie ma mnożników... chociaż nie
    > czytałem go do końca.
    > To jest nowy regulamin czy delta do poprzedniego ?

    Z tego co wiem to to jest tylko kawalek cennika, ktory sie zmienia.
    Pozostale rzeczy zostaja bez zmiany czyli tor bedzie kosztowal iles tam
    procent wiecej (nie mam pod reka ale moge odszukac) niz lacze telefoniczne.
    Faktem jest, ze w przypadku tory 2Mbps bylo to 15% oplaty jak za cyfre
    ale w przypadku "wolniejszych" (sic!) torow, to byl mnoznik bodajze,
    jednak zacytuje kawalek aktualnego cennika:

    [...]
    1.Opłaty za dzierżawę toru pod budowę kanałów cyfrowych (jedna lub dwie
    miedziane pary kablowe bez urządzeń teletransmisyjnych przelotowych i
    końcowych), wynoszą:
    2.opłata za uzyskanie abonamentu dla wszystkich rodzajów torów - kwota
    1400,00 zł netto, powiększona o kwotę podatku od towarów i usług 308,00
    zł, czyli łącznie kwota 1708,00 zł brutto,
    3.opłata miesięczna za dzierżawę jednej miedzianej pary w kablowej sieci
    miejscowej lub strefowej o paśmie przenoszenia sygnałów umożliwiających
    budowę kanałów cyfrowych o przepływnościach wynosi:
    4.od 64 kbit/s do 144 kbit/s - w wysokości 1,5 krotnej opłaty jak za
    łącze telefoniczne (Cz. I A, tabela 2),
    5.od 256 kbit/s do 512 kbit/s - w wysokości 2 krotnej opłaty jak za
    łącze telefoniczne (Cz. I A, tabela 2),
    6.od 768 kbit/s do 1024 kbit/s - w wysokości 2,5 krotnej opłaty jak za
    łącze telefoniczne (Cz. I A, tabela 2),
    7.powyżej 1024 kbit/s do 2048 kbit/s - w wysokości 15% miesięcznej
    opłaty za dzierżawę kanału cyfrowego 2 Mbit/s (Cz. I, Rozdz. 2, tabela 1).
    [...]

    W nowym cenniku ten punkt pozostaje wiec tutaj sie nic nie zmieni. Z
    wyjatkiem kwoty wyjsciowej...do mnozenia ;P

    --
    Jarek Pudelko
    JP272-RIPE

  • 22. Data: 2006-10-31 08:30:58
    Od: Jarek Pudelko <j...@t...ceti.pl>

    loksim napisał(a):

    > mnie dotyczy i czytam, ale znalazlem sposob: podziekowalem tp za wspolprace
    > i zakupilem radiolinie;
    > chwilowo wyjdzie drozej, ale mam bloga satysfakcje, ze pozbylem sie strupa

    W naszym wypadku to raczej problem dostepu do klientow w dosc
    skomplikowanym architektonicznie regionie, w ktorym drzewa sa wyzsze od
    budynkow... :)

    --
    Jarek Pudelko
    JP272-RIPE

  • 23. Data: 2006-10-31 08:31:50
    Od: Jarek Pudelko <j...@t...ceti.pl>

    Verox napisał(a):

    > a ja [naiwny] nawet się ucieszyłem że zapłace tylko ok 30 plnów więcej za
    > łącze. Po krótkich kalkulacjach... &ftp chce odemnie jakieś 6 tys/msc więcej.
    > Dziękuje, postoje - para proxim QB kosztuje podobnie....

    A kilkaset par proxim'ow?... :(

    --
    Jarek Pudelko
    JP272-RIPE

  • 24. Data: 2006-10-31 08:43:22
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

    > Mam w dupie wojowanie z bzdurami z TP rodem. Szkoda mojego czasu i
    > energii, które mogę spożytkować zyskiem w inny sposób. W każdym razie
    > właśnie kończę wywalać dzierżawki zastępując je swoją infrastrukturą.
    > Trochę sobie na tym zepsuję wynik finansowy w październiku i w
    > listopadzie, potem trochę mi urośnie mi w kosztach amortyzacja, ale co
    > tam. Prezes powinni przełknąć, jak pokażę tabelki ;-)

    Tomek, a ile ich masz ? I jak bardzo zepsujesz sobie wynik finansowy ?
    Pytania oczywiście retoryczne, bo w naszym przypadku temat radia pojawia
    się przy każdej okazji manipulowania TPSA łączami dzierżawionymi. Tyle,
    że w naszym przypadku, w przypadku Marcina Kuczery, w przypadku CETI (że
    wymienię tylko tych, którzy się odezwali na polipie) wymiana linii
    dzierżawionych na radio jest nierealna. Podobnie jak w przypadku
    wszystkich innych budujących od lat infrastrukturę dla obsługi linii
    miedzianych. Te wszystkie koncentratory, modemy, przełączniki ATM trochę
    kosztowały.
    Poza tym nie po to walczymy o uwolnienie ostatniej mili, żeby
    doświadczać takich problemów i zmieniać strategię biznesową naszych firm
    z powodu krętactw małych, drobnych oszustów. Czymżesz, do cholery, różni
    się linia dzierżawione realizowana w całości po miedzi od pętli lokalnej
    ? Niczym. Obecny stan rzeczy zawdzięczamy wyłącznie celowej
    dezinformacji UKE przez TPSA. Szkoda, że niema żadnych przepisów
    prawnych pozwalających wreszcie solidnie kopnąć w dupę winnych takich
    przekrętów.

    --
    z.

  • 25. Data: 2006-10-31 09:58:40
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Zbigniew Sikora napisał:
    > Tomek, a ile ich masz ? I jak bardzo zepsujesz sobie wynik finansowy ?

    Niewiele, fakt, wyniku też sobie za bardzo nie zepsuję. Pozwolę sobie jednak
    zauważyć, że jak dotąd na wszystkich matactwach tepsy mnie akurat udało się
    tylko zarobić - od odcięcia man-ów od wymiany ruchu do dnia dzisiejszego
    włacznie.
    Parę dni temu niejaki Andrzej.K napiasał, że z jego punktu widzenia UKE
    wzmacnia tepsę zamiast ją oskubać. Wszyscy chóralnie naskoczyli na niego, że
    jak nie ma pomysłu na biznes telco, to niech idzie pietruszkę sprzedawać.
    Idąc tym tokiem, w tym wątku należałoby takl samo odnieść się do
    dzierżawek - kto jest na tyle nierozumny, żeby większą część swojego biznesu
    opierać na cudzej infrastrukturze, której warunki dzerżawy nie są stabilne,
    niech potem nie narzeka, że mu się biznes sypie.

    --
    TOM AS33868
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,

  • 26. Data: 2006-10-31 14:43:15
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

> [...]
    > jednak zauważyć, że jak dotąd na wszystkich matactwach tepsy mnie akurat
    > udało się tylko zarobić - od odcięcia man-ów od wymiany ruchu do dnia

    Pogratulować. Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że jesteś wyjątkiem
    potwierdzającym regułę ?

> [...]
    > swojego biznesu opierać na cudzej infrastrukturze, której warunki
    > dzerżawy nie są stabilne, niech potem nie narzeka, że mu się biznes sypie.

    Nie bardzo zrozumiałem intencję wypowiedzi. To jest Twój punkt widzenia ???
    Bo jeśli tak, to rozumiem, że kopiesz własne dołki pod kanalizację
    kablową, stawiasz własne maszty, masz własną elektrownię, etc.
    Na rynku dzierżawy łącz TPSA jest operatorem dominującym, musi stosować
    pewne zasady narzucone jej przez regulatora, więc biznes ten musi być
    stabilny. Tak jak jest stabilny we wszystkich innych normalnych krajach.
    Problemem jest to, powtórzę po raz kolejny, że Tepsa zrobiła UKE
    ordynarnie w buca.

    --
    z.

  • 27. Data: 2006-10-31 15:06:11
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Zbigniew Sikora wrote:

    > Pogratulować. Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że jesteś wyjątkiem
    > potwierdzającym regułę ?

    Staram sie jak mogę ;)

    > Nie bardzo zrozumiałem intencję wypowiedzi. To jest Twój punkt widzenia ???

    Nie jest to mój punkt widzenia, bo siedzę w nieco innych realiach.
    Staram się zrozumieć rozżalenie goscia, któremu może się wydawać, że działania
    UKE podkopłay osiedlówkowy biznes.

    > Bo jeśli tak, to rozumiem, że kopiesz własne dołki pod kanalizację kablową,
    > stawiasz własne maszty, masz własną elektrownię, etc.

    Gdzie mogę to oczywiście maszty stawiam, graty wieszam też na dzierżawionych
    dachach, wieszam się również na wieżach Emitela, dołków nie kopię, elektrownię
    dieslowską mam, bo Enea mi za często prąd wyłącza :(

> [...]
    > Problemem jest to, powtórzę po raz kolejny, że Tepsa zrobiła UKE ordynarnie

    Wszystko się zgadza, ale zobacz, tepsa nie po raz pierwszy wywija takie
    kfiatki: były już tłumiki na dzierżawkach, była degradacja ruchu, była
    podwyżka dzierżawy za kanalizację do 200 zł za metr, teraz znów dzierżawki,
    dodatkowo ja mam uzasadnione podejrzenie, że tepsa po cichu degraduje ruch
    voipowy do innych operatorów.
    Co z tego wynika? Pól do popisu dla tepsy, żeby utruć konkurencję i UKE
    znajdzie się jeszcze mnóstwo, walka może być zatem długa i ciężka. Lepiej więc
    okopać się na takiej pozycji, żeby na bezpośredni ostrzał się nie wystawić.

    TOM
    AS33868 MAN

  • 28. Data: 2006-10-31 17:08:16
    Od: Wojciech Wielogorski <r...@e...pl>

    Zbigniew Sikora napisał(a):

> [...]
    > stabilny. Tak jak jest stabilny we wszystkich innych normalnych krajach.
    > Problemem jest to, powtórzę po raz kolejny, że Tepsa zrobiła UKE
    kurcze, trzeba bylo sprzedac te kable innej firmie, okreslic cennik,
    ustalic jej prowizje za utrzymanie sieci i zabronic dzialalnosci
    telekomunikacyjnej ;-). moze utopijne, ale chyba problem bylby mniejszy
    gdyby TPSA i reszta startowali do kabli z tego samego poziomu.

    pzdr

  • 29. Data: 2006-10-31 21:06:09
    Od: a...@b...veroxsystems.com (Verox)

    On Tue, 31 Oct 2006 09:31:50 +0100, Jarek Pudelko napisał:

    > A kilkaset par proxim'ow?... :(

    Jarek, wiem że tepsa nam wywija że aż miło, ale niestety można pisać tylko
    płaczliwe pisma do Królowej, bądź radzić sobie inaczej. Jak zapniesz kilkaset
    par proximów nawet w dużym mieście... Nie będzie to działać dobrze - niestety.

    Swoją drogą pewnie z 90% infrastruktury (kanalizacja) &ftp ma wady prawne -
    dlaczego nikt nic z tym nie zrobi ? Pamiętam - kilka lat temu - była dyskusja
    o tym, że cała infrastruktura liniowa w glebie miała przejść pod jurysdykcje
    powiatów. Niestety...

    --
    begin 755 signature.exe
    [verox <at> a4 <dot> pl] vy 73! de SP9UOB

  • 30. Data: 2006-10-31 22:12:49
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "Verox" <a...@b...veroxsystems.com> napisał w
    wiadomości news:slrnekfeg9.sdc.antispam_verox@matrix.veroxsyste
    ms.com...

> [...]
    > o tym, że cała infrastruktura liniowa w glebie miała przejść pod jurysdykcje

    Obawiam sie ze jak by przeszlo pod powiaty to bys mial typowe kumoterstwo,
    dla ziomali wszystko git a dla innych firm przeszkody nie do przejscia,
    ja teraz walcze z TBSami i po prostu wymiekam...