  • 31. Data: 2006-11-02 09:49:58
    Temat: Re: Dot. Nowy cennik laczy dzierzawionych TPSA - PROCEDURA
    Od: Jarek Pudelko <j...@t...ceti.pl>

    Wojciech Wielogorski napisał(a):
    [...]
    Problemem jest to, powtórzę po raz kolejny, że

    Pozostaje zatem pytanie czy UKE cos z tym zrobi czy jest juz za pozno
    skoro SA utrzymalo w mocy wyrok sadu pierwszej instancji (niby
    niekorzystny dla TP) i oferta ramowa dzierzawy laczy jest taka jaka
    chcialo UKE. Nie mam pojecia (jako, ze na prawie sie specjalnie nie
    znam) czy w tej sytuacji mozna cos zrobic np. na podstawie tego, ze UKE
    "poprawiajac" oferte ramowa nie znalo wszystkich faktow...

    > kurcze, trzeba bylo sprzedac te kable innej firmie, okreslic cennik,
    > ustalic jej prowizje za utrzymanie sieci i zabronic dzialalnosci
    > telekomunikacyjnej ;-). moze utopijne, ale chyba problem bylby mniejszy
    > gdyby TPSA i reszta startowali do kabli z tego samego poziomu.

    Jakiejs firmie? Pewnie przetarg...kto tam ostatnio wygral przetargi na
    WiMAX w wiekszosci regionow? :)

    --
    Jarek Pudelko
    JP272-RIPE

  • 32. Data: 2006-11-02 12:30:13
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Jarek Pudelko wrote:

    > Jakiejs firmie? Pewnie przetarg...kto tam ostatnio wygral przetargi na
    > WiMAX w wiekszosci regionow? :)

    O, to, to :)

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 33. Data: 2006-11-03 01:34:45
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Zbigniew Sikora napisał:

    > Pogratulować. Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że jesteś wyjątkiem
    > potwierdzającym regułę ?

    Będę się bezczelnie chwalił - przez ostatnie kilkanaście dni spłynęła do
    mnie podejrzanie duża liczba zapytań o transmisję danych 1-4 Mb/s w obrębie
    Poznania i okolicy. Większość z nich jestem w stanie obsłużyć, za pieniądze
    mniejsze, niż TP sobie życzy za te nowe dzierżawki. Mało tego, klientela
    nawet zgadza się na długoterminowe umowy na umówionych, stabilnych
    warunkach, tudzież na zakupienie własnych urządzeń końcowych, byle abonament
    miesięczny był dobrze strawny.
    Moje Prezesy jeszcze tego nie wiedzą, ale za moment, już za chwilę, będzie
    widać, że warto było mozolnie budować swoje :)

  • 34. Data: 2006-11-03 09:55:35
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

> [...]
    > Moje Prezesy jeszcze tego nie wiedzą, ale za moment, już za chwilę,
    > będzie widać, że warto było mozolnie budować swoje :)

    Pochwal się więc, proszę, w jakiej technologii będziesz to realizować ?
    Zestawienie "Okolice Poznania", "4Mb/s" i "mniejsze pieniądze, niż TP
    sobie życzy za dzierżawki" brzmi baaardzo intrygująco...

    --
    z.

  • 35. Data: 2006-11-03 10:08:37
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

> [...]

    > Zestawienie "Okolice Poznania", "4Mb/s" i "mniejsze pieniądze, niż TP
    > sobie życzy za dzierżawki" brzmi baaardzo intrygująco...

    Skoro nie wiesz jak to zrobić, to w sumie to nie wiem, czy muszę Ci ujawniać
    sekrety technologiczne :) ale co mi tam, daleko jesteś, więc...
    Dobrze zrobione 802.11a/h woferuje zupełnie akceptowalną jakosć do
    przesłania na 1-4 Mb/s na odległość powiedzmy do kilkunastu km. Legalnie. Z
    dzierżawkami E1 nie jest już tak różowo, znaczy się tanio, ale też da się
    sensownie zrobić - Radwin rulez.

  • 36. Data: 2006-11-03 10:11:35
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

> [...]

    Skoro nie wiesz jak to zrobić, to w sumie to nie wiem, czy muszę Ci ujawniać
    sekrety technologiczne ;-) ale co mi tam, daleko jesteś, więc...
    _Dobrze_ zrobione 802.11a/h oferuje zupełnie akceptowalną jakosć do
    przesyłania 1-4 Mb/s na odległość powiedzmy do kilkunastu km. Legalnie. Z

  • 37. Data: 2006-11-03 10:57:13
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

> [...]
    > przesyłania 1-4 Mb/s na odległość powiedzmy do kilkunastu km. Legalnie. Z
    > dzierżawkami E1 nie jest już tak różowo, znaczy się tanio, ale też da

    Wiesz, cały czas się uczę. Ale to dopiero dziewiąty rok w branży, więc
    nadal jestem jeszcze w lesie... :-P
    Dobrze zrobione 802.11a/h i owszem - działa. Ale widocznie poznaniacy
    nie mogą się w żaden sposób równać z centusiami z Krakowa. Ostatnio
    właśnie rozważałem zastosowanie WinLinka i mi się to finansowo nie domknęło.

    --
    z.

  • 38. Data: 2006-11-03 11:34:56
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Zbigniew Sikora napisał:

    > Wiesz, cały czas się uczę. Ale to dopiero dziewiąty rok w branży, więc
    > nadal jestem jeszcze w lesie... :-P

    Łe, a ja 12 rok i nadal żem jest głupi :-P

> [...]
    > mogą się w żaden sposób równać z centusiami z Krakowa. Ostatnio właśnie
    > rozważałem zastosowanie WinLinka i mi się to finansowo nie

    Generalnie projekty na dedykowanych gratach punkt-punkt bywają trudne, bo
    ktoś te graty musi spłacić. Natomiast ja jestem w o tyle komfortowej
    sytuacji, że nastawiałem w dobrych miejscach trochę architektury
    punkt-wielopunkt spiętej wydajnym szkieletem. Mogę zatem na plecach
    wielopunktu wkreować niejako przy okazji usługę transmisji danych, której
    koszt wytworzenia jest w zasadzie znikomy i tym samym mogę ją dobrze
    sprzedać.

  • 39. Data: 2006-11-03 22:24:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

> [...]
    > wielopunktu wkreować niejako przy okazji usługę transmisji danych,
    > której koszt wytworzenia jest w zasadzie znikomy i tym samym mogę ją

    Tom, Ty tak głośno nie krzycz, bo:

    - pani prezes czytuje polipa - sama się do tego oficjalnie przyznała ;-)
    - jak tak dalej pójdzie, to na terenie powiatu P. zdobędziesz pozycję
    znaczącą
    - znajdzie się jakies lokalne Tele2 i zażąda dostępu do morza... znaczy
    do sieci
    - wydana zostanie stosowna decyzja ;-)))

    M.

  • 40. Data: 2006-11-03 23:43:51
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Maciej Bebenek napisał:

    > Tom, Ty tak głośno nie krzycz, bo:
    > - pani prezes czytuje polipa - sama się do tego oficjalnie przyznała ;-)

    Ostatnią kontrolę z UKE miałem we wrześniu, wynik pozytywny :-)

    > - jak tak dalej pójdzie, to na terenie powiatu P. zdobędziesz pozycję
    > znaczącą

    Nie grozi mi raczej ;-)

    > - znajdzie się jakies lokalne Tele2 i zażąda dostępu do morza... znaczy do
    > sieci

    A płoszę bałdzo, przynajmniej odpadnie kawałek logistycznej orki z klientami
    ;-), zresztą mam u siebie przypadek, że po moich gratach inny operator robi
    obsługę swojej klienteli, szykuje się następny

    > - wydana zostanie stosowna decyzja ;-)))

    ups, tu może być gorzej ;-)))

    Pozdr!