  • Data: 2010-08-12 12:30:04
    Temat: Re: Dostosowanie szablonu pod 1024x768 lub dowolnej
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-08-12 01:10, WebCM wrote:
    > == W czym problem? ==
    >
    > Załóżmy, że szerokość strony zależy od szerokości okna przeglądarki.
    > Może to wyglądać tak:
    >
    > Lewy panel: wartość stała
    > Środkowy panel: wartość procentowa (!)
    > Prawy panel: wartość stała
    >
    > Jeżeli boczne panele będą miały stałą szerokość, a środkowy -
    > procentową, strona może się rozjechać przy zbyt małej rozdzielczości
    > ekranu albo szerokości okna przeglądarki. Po prostu środkowy panel
    > będzie zbyt duży, dlatego prawy wyleci na dół.

    Dodatkową wadą takiego rozwiązania jest to, że przy większej szerokości
    strony masz dłuższe wiersze, żeby więc łatwiej się czytało powinieneś
    zwiększyć font-size i interlinię, a tego w CSS nie zrobisz. Więc lepiej
    odpuść sobie layout na %.

    > A tak w ogóle jaki układ doradzacie? Strona o stałej czy zmiennej
    > szerokości?

    Jeżeli bardzo chcesz zmienną szerokość, to zrób tak, że przy węższych
    stronach kolumny po prostu spadają na dół, tak jak się robi dla
    przeglądarek mobilnych.

    Chyba tu jest przykład takiego rozwiązania:
    http://people.opera.com/brucel/demo/media-queries.ht
    ml
    (chyba, bo aktualnie strona leży, a u mnie z pamięcią różnie ;])

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";