  • 121. Data: 2010-02-12 10:23:26
    Temat: Re: [Wyżale się] Dostałem mandat
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Bo na/w tych obiektach nie można np. zawracać czy cofać.

    Możliwe że w drodze ewolucji z dwóch zapisów stworzył się u
    mnie jeden ;-))).

  • 122. Data: 2010-02-12 11:45:45
    Temat: Re: Dostałem mandat
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 09:02:27 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Ten z rozporządzenia o znakach, art. 92 pkt 2.2 o ile dobrze pamiętam.

    pewnie miałeś na myśli 95

    § 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają:
    1) sygnał zielony - zezwolenie na wjazd za sygnalizator,
    2) sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili
    zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie
    może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza
    jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony,
    3) sygnał czerwony - zakaz wjazdu za sygnalizator,
    4) sygnały czerwony i żółty, nadawane jednocześnie - zakaz wjazdu za
    sygnalizator; sygnały te oznaczają także, że za chwilę zapali się sygnał
    zielony.
    2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:
    1) ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom,
    2) ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie
    skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału
    zielonego.
    3. Sygnalizator używany poza skrzyżowaniem do kierowania ruchem na zwężonym
    odcinku drogi może nadawać sygnały o dwóch barwach - zielonej i czerwonej.
    4. Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o ruchu
    kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt
    2-4, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym
    się na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym
    oznaczonym znakami C-12.

    Co wcale nie znaczy, że nie mógł wjechać - sytuacja mogła się zmienić już
    po wjeździe za sygnalizator. Na przykład przez nieprawidłowo jadący inny
    pojazd, co jest nagminne. Zwłaszcza, że zgodnie z definicją skrzyżowania,
    można minąć sygnalizator i nie być jeszcze na skrzyżowaniu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 123. Data: 2010-02-12 11:49:21
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > pojazd, co jest nagminne. Zwłaszcza, że zgodnie z definicją skrzyżowania,
    > można minąć sygnalizator i nie być jeszcze na skrzyżowaniu.

    ooo w koncu ktoś zna definicje skrzyżowania. Bądz tak dobry i zacytuj
    odpowiednie fragmenty jasno okreslające, gdzie skrzyżowanie sie zaczyna, a
    gdzie konczy.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 124. Data: 2010-02-12 11:55:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 11:49:21 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > ooo w koncu ktoś zna definicje skrzyżowania. Bądz tak dobry i zacytuj
    > odpowiednie fragmenty jasno okreslające, gdzie skrzyżowanie sie zaczyna, a
    > gdzie konczy.

    a sam nie znajdziesz?

    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
    jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie
    to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą
    gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze;

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 125. Data: 2010-02-12 12:00:00
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > drogą
    > gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze;

    ja mówilem o jakimś konkretnym artykule, gdzie będzie okreslone, gdzie sie
    zaczyna, a gdzie konczy skrzyżowanie.
    Definicja skrzyżowania w PoRD, która zacytowałeś, tego nie definiuje.
    Masz coś jeszcze, czy tylko tak se gadasz?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 126. Data: 2010-02-12 12:06:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 12:00:00 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

> [...]
    > Definicja skrzyżowania w PoRD, która zacytowałeś, tego nie definiuje.
    > Masz coś jeszcze, czy tylko tak se gadasz?

    o.. to jest jakaś nowość., bo to jest akurat dosyć precyzyjna definicja.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 127. Data: 2010-02-12 15:15:36
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > 2) ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za
    > nim opuszczenie
    > skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem

    To też jest mocno nieprecyzyjne. Skąd kierowca ma wiedzieć
    jak długo jeszcze będzie nadawany sygnał zielony? Teraz robi
    się moda na wyświetlacze czasu do końca sygnału, ale na
    razie to jednostki...

  • 128. Data: 2010-02-12 15:25:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 15:15:36 +0100, Robert_J napisał(a):

    > To też jest mocno nieprecyzyjne. Skąd kierowca ma wiedzieć
    > jak długo jeszcze będzie nadawany sygnał zielony? Teraz robi
    > się moda na wyświetlacze czasu do końca sygnału, ale na
    > razie to jednostki...

    Ten przepis, to kliniczny przypadek pokazujący jak gównianej jakości jest
    polskie prawodawstwo. Przepis w zasadzie nie mówi nic, za to daje władzę
    miśkom, bo zostawia wiele do ich interpretacji. A wystarczyło napisać, że
    nie wolno wjechać na sam obszar wspólny jezdni, jeżeli nie da się go
    opuścić bez blokowania innym przejazdu. Da się? Da... trzeba tylko chcieć i
    mieć IQ większe od rozmiaru buta. Zakaz zatrzymywania się na przejściu dla
    pieszych wciąż obowiązuje, więc można by karać wszelkie durne zachowania i
    nie czepiać się rozsądnych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 129. Data: 2010-02-12 15:27:40
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-12, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > pewnie miałeś na myśli 95

    Dokładnie ten fragment:
    ----------
    ----------

> [...]
    > pojazd, co jest nagminne. Zwłaszcza, że zgodnie z definicją skrzyżowania,
    > można minąć sygnalizator i nie być jeszcze na skrzyżowaniu.

    To już zależy od interpretacji, od sygnalizatora do początku
    skrzyżowania (wszystko jedno jak zdefiniowanego) daleko nie ma, a
    kierowca powinien przewidywać sytuację na drodze.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

    PS: wcale nie twierdzę, że ten mandat został wystawiony słusznie.

  • 130. Data: 2010-02-12 15:30:54
    Temat: Re: [Wy?ale sie] Dosta3em mandat
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-12, Marcin Jan <t...@g...pl> wrote:

    > może tylko w przypadku gdy czyn nie stanowił wykroczenia. W powyższym
    > przypadku rzecz jest dyskusyjna.

    Rzecz jest bezdyskusyjna, złamanie wzmiankowanego art. 25 ust. 4 pkt 1
    jest wykroczeniem. Inaczej mówiąc: tą ścieżką to się wyłgasz z błędnie
    wystawionego mandatu za jazdę 50km/h na ograniczeniu do 50km/h, ale nie
    wybronisz się przed mandatem za jazdę 80/50 - nawet jeśli tyle nie
    jechałeś.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski