  • 11. Data: 2011-03-03 13:14:13
    Temat: Re: Dosp p do sieci / po czenie mostkowe :(
    Od: frulik <f...@g...com>

    > tak (aczkolwiek osoba zaawansowana w temacie moze sobie poradzic z
    > problemem)

    tzn z czym sobie poradzi ?
    jeden komp ma nie mieć dostępu, bo tak chce użytkownik, więc sam nie
    będzie włączał - do tego ma innego kompa, a ten ma ważne dane, które
    lepiej aby nie zawirusowały się przez neta i aby nikt z zewnątrz nie
    miał dostępu. Wiem, że to nie to samo co dobry antywirus i firewall,
    ale czy trochę ograniczy niebezpieczeństwo takie ustawienie ?

  • 12. Data: 2011-03-03 15:10:39
    Od: Antykler <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-03 14:14, frulik pisze:

> [...]
    > miał dostępu. Wiem, że to nie to samo co dobry antywirus i firewall,
    > ale czy trochę ograniczy niebezpieczeństwo takie ustawienie ?

    poradzi sobie z tym z czym ty sie motasz.

  • 13. Data: 2011-03-03 19:58:05
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > tzn z czym sobie poradzi ?

    nie znasz sie na tym - zaplac komus kto sie zna i to zrobi;

  • 14. Data: 2011-03-03 21:12:45
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    W artykule news:ikorq3$4l4$1@news.task.gda.pl,
    niejaki(a): Q z adresu <n...@s...pl> napisał(a):

    > nie znasz sie na tym - zaplac komus kto sie zna i to zrobi;

    Super pomoc i czytanie ze zrozumieniem :(

  • 15. Data: 2011-03-04 12:37:49
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Super pomoc i czytanie ze zrozumieniem :(

    zrozum, ze tu kazdy chce Tobie pomoc,
    ale poziom Twojej wiedzy jest zenujaco niski;
    mylisz tak podstawowe pojecia, ze rece opadaja;

    a teraz idz i poczytaj se wikipedie - wroc tu za rok;

    eot;

  • 16. Data: 2011-03-04 14:17:15
    Od: frulik <f...@g...com>

    > ale poziom Twojej wiedzy jest zenujaco niski;

    A w którym niby miejscu ?

    > mylisz tak podstawowe pojecia, ze rece opadaja;

    Szanowny Człowieku - niczego nie pomyliłem i wiem co mogę ustawić, a
    czego nie. Inaczej byś mówił/pisał, Gdybyś siedział przy tym kompie.

    EOT

  • 17. Data: 2011-03-04 18:23:02
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Rafał Łukawski <r...@l...pl> napisał(a):

    >Abstrahujac od tego jak dobre jest to rozwiązanie, usuwając kompletnie
    >*adres IP routera* z komputera o ktorym mowa (z serwera DHCP lub wrecz
    >bezposrednio z konfiguracji TCP/IP danej karty sieciowej), komputer nie
    >bedzie mial polaczenia ze swiatem.

    Ale zeby mial swiadomosc lepiej dopowiedziec - nawet jesli w ustawieniach tcp/ip nie
    bedzie mial
    ustawionej bramy, to moze wyjsc w swiat uzywajac proxy.

  • 18. Data: 2011-03-05 07:50:08
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    W artykule news:v5b2n6102lqtnu2junft1v39rluelm9ehr@4ax.com,
    niejaki(a): Przesmiewca z adresu <p...@v...com.pl> napisał(a):
    > Ale zeby mial swiadomosc lepiej dopowiedziec - nawet jesli w
    > ustawieniach tcp/ip nie bedzie mial ustawionej bramy, to moze wyjsc w
    > swiat uzywajac proxy.

    Użytkownik tego kompa świadomie nie chce mieć połączenia z netem, a
    wyłącznie z kompami w sieci lokalnej i ważne jest, aby z zewnątrz nie dostał
    się żaden trojan, backdoor itp.

    Dziękuję za pomoc.

  • 19. Data: 2011-03-05 15:02:41
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-04 19:23, Przesmiewca wrote:

    > Ale zeby mial swiadomosc lepiej dopowiedziec - nawet jesli w ustawieniach tcp/ip
    nie bedzie mial
    > ustawionej bramy, to moze wyjsc w swiat uzywajac proxy.

    Z historii watku wynika, ze uzytkownik sam nie chce miec wyjscia w
    swiat, przejscie przez proxy jest oczywiscie mozliwe (dla ograniczonej
    liczby protokolow, w szczegolnosci HTTP) pod warunkiem, ze bedzie to
    proxy na jednym z komputerow lokalnym.

    Jezeli polityka bezpieczenstwa na to nie bedzie pozwalac (w taki czy
    inny sposob), usuniecie bramy jest dobrym rozwiazaniem.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 20. Data: 2011-03-11 10:15:29
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 03 mar 2011 10:32:04 in article news:<iknn6t$oem$1@news.onet.pl>
    Rafał Łukawski wrote:
> [...]
    > *adres IP routera* z komputera o ktorym mowa (z serwera DHCP lub wrecz
    > bezposrednio z konfiguracji TCP/IP danej karty sieciowej), komputer nie

    Chyba, że router będzie robił arp-reply na każde pytanie o adres z poza
    sieci ;)