  • Data: 2014-07-21 13:12:57
    Temat: Re: Doprowadzenie mocy 60KW na 450 metrów
    Od: Łobuz <l...@p...psl.po.sld> szukaj wiadomości tego autora

    news:45l9w5qckqzm$.1scxf8izljkaj$.dlg@40tude.net...

    > Ho ho, ciekawe jak sobie radza zaklady pracy, gdzie takich pomp maja
    > wiecej. Albo innych maszyn, z silnikami po 50kW.

    W latach 80 obsługiwałem od strony energetycznej w pewnym dużym zakładzie
    kilkanaście różnych sporych urządzeń typu kompresory z silnikami 400kW
    wyciągi technologiczne z silnikami po 200kW pompy wodne 10-200kW. Było tego
    sporo. Na cały zakład było trochę tych transformatorów w budynkach ale nie
    było nigdy tak że światła przygasały gdy majster na danym odcinku produkcji
    stwierdził że jest za gorąco i trzeba włączyć wentylację napędzaną silnikiem
    200kW. A przecież w danym budynku był tylko jeden transformator z którego
    było zasilane wszystko.

    > Ale nad rozruchem warto pomyslec, zeby nie wzywac pozniej pogotowia do
    > bezpiecznikow.

    W kompresorach 400kW które ładowały jakieś 10 bar ale z niesamowita
    wydajnością był to układ łagodnego startu zawarty w szafie sterowniczej.
    Mniejsze silniki obywały się układem gwiazda/trójkąt. Kiedyś zrobiono nam
    głupi kawał i obsługa techniczna komrpesorowni zamknęła wylot kompresora
    zaworem na jego wylocie, tuż przed chwilą jak chcieliśmy go uruchomić po
    wymianie łożysk w silniku. Ja cęgi pomiarowe na kablach trzymam i
    przymierzam się do pomiaru prądu a kumpel odpala kompresor w szafie
    sterowniczej.
    Jako pierwszy za kompresorem jest oczywiście zawór nadciśnieniowy który
    zadziałał błyskawicznie. To był potężna seria odgłosów jakby armata tuż obok
    do ucha waliła serią niczym kałasznikow. Silnik ani nie pierdnął, my posrani
    i spoceni na przemian, Kumpel szybko w szafie wajcha w dół.