  • Data: 2014-07-21 14:54:56
    Temat: Re: Doprowadzenie mocy 60KW na 450 metrów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 21 Jul 2014 04:35:32 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    napisał(a):
    > Miałem kontakt z kompresorem 60kW. Czyli niedużym. Fabryka miała ze
    > sto obrabiarek po jakieś 5kW na obrabiarkę. Transformator 1MW.
    > Uruchomienie kompresora. Najpierw otworzyć odprężniki. Potem
    > rozkręcić silnik innym silnikiem. Potem podłączenie gwiazda trójkąt

    A to aby na pewno byl kompresor elektryczny ?

    > silnika głównego i na koniec zamknięcie odprężników. Silnik na
    > napięcie 1000V był i miał własny transformator. Zgodę na włączenie
    > pieca hartowniczego 200kW wydawał główny energetyk zakładu po
    > uzyskaniu zgody energetyki. Piec włączał zawsze ktoś z działu
    > elektrycznego. Uruchamiał sekcjami.

    A w jakich latach to bylo ? I jaki byl wtedy stopien dyspozycji mocy ?

    Bo wiesz, ten piec to raczej nie byl silnik i nie bral nie wiadomo jak
    wielkiej mocy przy rozruchu. Szczegolnie jak wlaczany sekcjami.
    Ale nie wykluczam ze ktos tam chcial optymalizowac zapotrzebowanie
    mocy.

    Za to jak po przerwie sniadaniowej robotnicy wrocili do swoich
    obrabiarek, wlaczyli te 100*5kW, to .... nic nie pisales ze zgoda
    kogokolwiek potrzebna ...

    J.