    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Domowy NAS z laptopa
    Date: Tue, 18 Mar 2014 23:04:12 +0000

    On 17/03/2014 23:17, Poldek wrote:

    > ReadyNAS Ultra to akurat topowy model z (ówczesnego) segmentu SOHO. Za
    > ułamek jego ceny można mieć ReadyNAS Duo v1, który ma słabsze CPU, czyli
    > daje po gigabicie 30 MB/sek (a nie 100 MB/sek jak Ultra), a poza tym
    > robi wszystko to samo.

    Żartujesz? SPARC vs x86 64bit? Akurat mam oba (RNDv1 robi backup
    najważnieszych danych z U2) i wierz mi, że V1 nie podołał temu co robi
    aktualnie U2 mimo upgrade RAM. Transfery po LANie to nie wszystko (BTW.
    U mnie V1 daje ~60MB/s dla *jednego* usera). Pomijam już fakt, że jak
    chcesz od V1 czegoś więcej to musisz się naszukać pakietów, albo
    kompilować bo to co jest dostępne w repo i jako wtyczki to
    nieporozumienie (to już chyba łatwiej o uaktualnione pakiety dla Amigi
    (mc68k) ;D). Zgodzę się, że V1 to fajny kawałek sprzętu dla kogoś kto
    chce NASa na backup, CIFS i DLNA dla ~5 kompów, ale to wszystko a jak
    wiadomo apetyt rośnie w mirę jedzenia i szybko okaże się, że to ślepa
    uliczka.
    U2 natomiast IMO ma nadal przyszłość przed sobą bo ze względu na jego
    architekturę jest dostęp do niezliczonej ilości *aktualnego* softu i
    dlatego go poleam.
    Jeszcze nie tak dawno sam polecałem DUOv1, ale teraz IMO to już zabytek,
    który może jeszcze nie kona, ale na rozwój nie ma szans, a w IT to jak
    wyrok śmierci.

    > Na popularnym serwisie aukcyjnym widziałem nie
    > tak dawno na 150 zł i nikt nie kupił. Fakt, że jest mała płynność tego
    > typu sprzętu.

    Bo ludzie wolą "cukierkowe" GUI Synology albo QNAP.
    --