    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Domowej roboty NAS
    Date: Wed, 19 Nov 2014 13:29:33 +0100

    Dnia 2014-11-19 08:54, Użytkownik Salata napisał:

    > Wszystko zalezy od potrzeb i wymagan. Kilka lat temu stawialem kilka
    > NAS'ow na x86 i FreeNAS okazal sie bezkonkurencyjny mimo ze konfiguracja
    > dyskow i ZFS wymagala 8GB RAM, aby to chodzilo bez czkawek. Z tego co
    > wiem dwa dzialaja bez wiekszej przerwy do te pory w firmach i nikt sie
    > na nie nie skarzy.
    > W domu tez mialem, ale wymagania mi sie zmniejszyly i wpadl mi w reke
    > QNAP na atomie, wiec zamienilem. Niemniej jednak wydajnosciowo to niebo
    > i ziemia (na korzysc FreeNASa oczywiscie).

    Nie przekonasz kogoś kto wyprztykał się na tani motocykl
    do samochodu. Wszystko będzie oceniał z poziomu własnego sprzętu.
    U niego działa na 256MB więc więcej nie potrzeba. Nikomu.
    Inna sprawa że część użytkowników domowych NASów traktuje je
    jako zamiennik zewnętrznego dysku który nie trzeba przepinać
    między komputerami i potrzebują/używają tylko powierzchni na dane.