  • 41. Data: 2011-01-24 10:41:47
    Temat: Re: Dołożenie dysku ??? robić RAID 5?
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Mariusz Kruk wrote:

    > Nauczcie się mówić po polsku zamiast kaleczyć język tymi
    > ekskluzywnymi, autentykacjami, technologiami...

    To słowo "technologia" też jest już passe?

    > Dawno i nieprawda.
    > Przeszliśmy na trochę bardziej ogólne spostrzeżenia.

    My? tzn. masz na myśli siebie?

    > A, bo inaczej przypadkiem twoje dość wąskie postrzeganie świata okaże
    > się niewystarczające?

    Nie, jedynie dlatego, że wymyślając jakieś konfiguracje, wypadałoby
    stąpać po ziemi. Dlatego również, że w różnych zastosowaniach różne
    konfigurację się będą sprawdzać, dlatego też, że zawsze zagląda się w
    kieszeń mając koszty i korzyści.
    Ale skoro tak się upierasz przy wydajności to dlaczego nie
    zaproponujesz postawienia wszystkiego co się da na SSD, wrzucenia
    16/32GB RAMu i wyłączenie swapa? Nie będzie szybciej?

    --
    Wojtek

  • 42. Data: 2011-01-24 10:47:07
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Mariusz Kruk wrote:

    > Owszem.

    A jakieś uzasadnienie?

    --
    Wojtek

  • 43. Data: 2011-01-24 10:58:48
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojtek"
    >To słowo "technologia" też jest już passe?

    http://epsilon.eu.org/epsilon/index.php/pol/Varia/Te
    chnologia-jego-mac

    >My? tzn. masz na myśli siebie?

    Nie, mam na myśli, że wątki w usenecie dryfują.

> [...]
    >stąpać po ziemi. Dlatego również, że w różnych zastosowaniach różne
    >konfigurację się będą sprawdzać, dlatego też, że zawsze zagląda się w

    I dlatego pewnie napisałeś "4. w kwestii szybkości: żadne stawianie
    systemu na HDD1 a swapa na HDD2 nie będzie wydajniesze od RAID 0".
    Przecież to wspaniale uwzględnia "różne zastosowania".

    >Ale skoro tak się upierasz przy wydajności to dlaczego nie
    >zaproponujesz postawienia wszystkiego co się da na SSD, wrzucenia
    >16/32GB RAMu i wyłączenie swapa? Nie będzie szybciej?

    Owszem, może być szybciej. Zależy od sytuacji. Jestem w stanie sobie
    wyobrazić system, który jest w stanie obsłużyć mniej pamięci fizycznej
    niż byśmy sobie życzyli.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 44. Data: 2011-01-24 11:09:03
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojtek"
    >A jakieś uzasadnienie?

    Słowo klucz - dostępność.
    (tak, zgadzam się, że dalece nie zawsze jest to konieczne, ale częstym
    jest np. stawianie Linuksa na kilku partycjach w RAID-1, a zostawiania
    swapa na pojedynczym dysku, co trochę mija się z celem).

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 45. Data: 2011-01-24 21:32:14
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Mariusz Kruk" napisał:

> [...]

    > jest np. stawianie Linuksa na kilku partycjach w RAID-1, a zostawiania
    > swapa na pojedynczym dysku, co trochę mija się z celem).

    No to trochę mnie pocieszyłeś. Bo spiąłem kiedyś dla sportu dwa dyski PATA w
    RAID-1 (ten windziany, bez wsparcia ze strony kontrolera) i po tzw.
    niewczasie zorientowałem się, że swap ostał się jeno na systemowym. A że
    maszyna dość starawa zaś dysk systemowy bardzo poprzedniej generacji i o
    nienachalnej pojemności, więc klnąc swoją sklerozę, chcąc nie chcąc
    ustawiłem swap na owym mirrorze. Jest zauważalnie wolniej, niż kiedy swap
    był na dysku podstawowym, a jeśli któryś z dysków np. nie zgłosi się na
    starcie lub zdechnie w trakcie pracy (o co w starej maszynie nie tak
    trudno - moleksy już nie pierwszej młodości), to synchronizacja trwa
    niemiłosiernie długo (dyski raptem 160 GB) i niewiele da się w tym czasie
    zrobić. Generalnie pomysł w tej konfiguracji poniekąd bez sensu (miało być
    testowo na tak zwaną chwilę, która trwa już rok, bo nie chce mi się tego
    rozpinać) ale teraz dzięki Tobie dorobię sobie ideologię do własnego
    lenistwa i ów RAID zostanie, póki go szlag nie trafi ;-)

    JoteR

  • 46. Data: 2011-01-25 09:17:37
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "JoteR"
> [...]
    >trudno - moleksy już nie pierwszej młodości), to synchronizacja trwa
    >niemiłosiernie długo (dyski raptem 160 GB) i niewiele da się w tym czasie

    Owszem. Wydajnościowo będzie to gorsze rozwiązanie (nawet pomijając
    synchronizację, masz dłuższe zapisy), ale jednak przy padzie dysku
    system wciąż pracuje. Gorzej, bo gorzej, ale pracuje.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 47. Data: 2011-01-25 10:05:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mariusz Kruk napisa?(a):

    > Owszem. Wydajnościowo będzie to gorsze rozwiązanie (nawet pomijając
    > synchronizację, masz dłuższe zapisy), ale jednak przy padzie dysku
    > system wciąż pracuje. Gorzej, bo gorzej, ale pracuje.

    Jakiego typu "pad" dysku masz na mysli? Bo w ciagu ostatnich lat
    wszystkie pady jakie zaliczyly moje dyski polegaly na tym, ze stopniowo
    (w dluzszym okresie czasu) pojawialy sie na nich bad sektory. I ciekawy
    jestem jak sie zachowa taki (zintegrowany) intel raid matrix wtedy?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 48. Data: 2011-01-25 10:12:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "januszek"
    >Jakiego typu "pad" dysku masz na mysli?

    Błąd zarejestrowany przez system obsługujący RAID - w tym wypadku akurat
    podsystem md jądra.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 49. Data: 2011-01-29 01:37:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Jan 2011, Wojtek wrote:

    > 3. 4 HDD w statystycznym pececie praktycznie nie występują.

    A to IMVHO zależy gdzie tę statystykę robisz :|
    Jak na .pecet... to czy ja wiem... :P

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2011-02-20 15:19:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.01.2011 09:25, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Radosław Sokół"
    >
    > http://epsilon.eu.org/epsilon/index.php/pol/Komputer
    y/BackupExec-i-wolna-duplikacja

    Specyficzny przypadek wymagający właśnie szybkiego *sekwen-
    cyjnego* dostępu do danych. Przy dostępie losowym lub pół-
    losowym fragmentacja przestaje mieć znaczenie, a w czasie
    *korzystania* z komputera (a nie archiwizowania danych)
    większość dostępów (choćby z racji stronicowania) jest wła-
    śnie losowa (czyste stronicowanie) lub pół-losowa (stroni-
    cowanie z buforowaniem z wyprzedzeniem).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./