  • 31. Data: 2011-01-23 21:38:46
    Temat: Re: Dołożenie dysku ??? robić RAID 5?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojtek napisa?(a):

    > 1. Na początek to, że to co jest najlepsze dla Ciebie nie musi być
    > najlepsze dla innych.
    > 2. Co to znaczy najlepszy? najszybszy? najbardziej bezpieczny?

    Nie czytasz uwaznie bo napisalem, ze nie znam lepszej konfiguracji a
    nie, ze to o czym napisalem jest konfiguracja najlepsza.

    > 3. 4 HDD w statystycznym pececie praktycznie nie występują. Obecny
    > podział rynku w sprzedaży to 70/30 dla relacji przenośne/stacjonarne.
    > Zatem bawiąc się nieco cyferkami to skoro 30% to blaszaki a wśród nich
    > może z 10% ma 5 HDD to rozważania o twoje konfiguracji dotyczą w
    > najlepszym razie 3% użytkowników

    Skoro rozwazamy w tym watku uzycie RAID 5 to sila rzeczy 99% komputerów
    przenosnych to nie dotyczy.

    > 4. w kwestii szybkości: żadne stawianie systemu na HDD1 a swapa na HDD2
    > nie będzie wydajniesze od RAID 0

    To nie prawda. RAID 0 od pojedynczego dysku bedzie szybszy tylko w
    jednym przypadku, mianowicie w czasie kopiowania z macierzy na
    zewnatrz.

    > 5. W kwestii bezpieczeństwa to dzielenie plików na kilka samodzielnych
    > dysków niewiele daje

    W kwestii bezpieczenstwa liczy sie wylacznie aktualny backup.

    > W sumie tudno doszukać się specjanych zalet Twojej konfiguracji :/

    W czasie normalnej pracy masz zwykle do czynienia z odczytywaniem i
    zapisywaniem b.duzej ilosci malych plikow, odczytywaniem raz na jakis
    czas wiekszych i nie za czestym zapisem wiekszych plikow.
    Odpal sobie Diskmon.exe z pakietu SysinternalsSuite i sam zobacz co sie
    z dzieje w czasie uzywania komputera na dyskach twardych. Sa dwie
    mozliwosci zapanowania nad tym ruchem, albo kolejkowanie zadan albo ich
    rozdzielenie na operacje rownolegle. Wyobraz sobie, ze masz napoic 100
    osob. Jak myslisz, zadanie to wykonasz szybciej uzywajac jednego
    wiadra czy tez czterech szklanek?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 32. Data: 2011-01-23 21:48:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Radosław Sokół napisa?(a):

    > A ja znam. Jeden dysk. Tańsza, cichsza, prostsza, bardziej
    > niezawodna.

    To prawda. Jesli jednak uzywasz rownolegle wielu aplikacji a
    jednoczesnie potrzebujesz duzo miejsca to praca w takiej konfiguracji
    jest bardzo meczaca bo operacje dyskowe staja sie najwiekszym waskim
    gardlem dla calego systemu.

    j.

  • 33. Data: 2011-01-23 22:24:41
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości

    > Nie ma czegoś takiego jak "streaping".

    A jak napisze Raid 0 & Raid 1 to juz bedziesz zadowolony ? ;)

    > Poza tym, jaki jest sens robić taką manianę jak twoja, skoro i tak
    > tracisz całą wydajność na machaniu po dysku w poszukiwaniu plików?

    Nie "macham" po dysku w twoim mniemaniu
    - na czesci Raid 0 poza partycja systemowa mam duze obrabiane pliki
    na Raid 1 sa ich kopie "po robocze" lub mniej uzywane dane
    ale nie calkiem zbedne - czytaj archiwalne

    W przypadku padu 1 dysku, zostaja dane na Raid 1
    - nie chce mi sie codziennie robic duzych backupow z roznych wzgledow,
    a przyrostowe sa potem lekko upierdliwe do odtworzenia

    > Już lepiej zainwestować w pamięć żeby były większe bufory.

    8gb ram jest wystarczajace do moich potrzeb.

    Pozdrawiam Raidowo :))

  • 34. Data: 2011-01-23 22:28:05
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Osobiście jestem zwolennikiem jednej partycji na całym dysku i póki co
    > nikt mnie nie przekonał żadnym argumentem, za innym rozwiązaniem - choć na
    > dyskusję jestem otwarty.

    Argumentem za jest np. defragmentacja,
    no ale to juz zalezy jak i do czego korzysta sie z tej partycji

  • 35. Data: 2011-01-23 22:40:57
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.01.2011 23:28, Waldek pisze:
    > Argumentem za jest np. defragmentacja,

    Fragmentacja danych jest obecnie w zasadzie problemem margi-
    nalnym w porównaniu z tym, czym była kiedyś. Nie wyciągałbym
    jej zatem jako argumentu za czymś lub przeciw czemuś :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 36. Data: 2011-01-24 00:31:22
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Fragmentacja danych jest obecnie w zasadzie problemem margi-
    > nalnym w porównaniu z tym, czym była kiedyś. Nie wyciągałbym
    > jej zatem jako argumentu za czymś lub przeciw czemuś :)

    Nic innego nie przyszlo mi na szybko do glowy ;)
    Ale osobiscie wole niezbyt wielka partycje systemowa
    bo szybciej moge zrzucic jej obraz na inny nosnik,
    z drugiej strony jesli bedzie wielka ale pusta ..... LOL

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2011-01-24 08:19:20
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "JoteR"

    Owszem.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 38. Data: 2011-01-24 08:21:41
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Waldek"
    >A jak napisze Raid 0 & Raid 1 to juz bedziesz zadowolony ? ;)

    Prawie. To jest RAID, a nie "Raid" (i tak właściwie RAID-0 to nie
    _R_AID).
    A chodziło mi bardziej o błąd ortograficzny.

    >Nie "macham" po dysku w twoim mniemaniu
    >- na czesci Raid 0 poza partycja systemowa mam duze obrabiane pliki

    I wszystko byłoby pięknie gdybyś nic innego do życia nie potrzebował.
    A system jednak swoje robi.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 39. Data: 2011-01-24 08:24:23
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojtek"
    >Czepiasz się.
    >http://sjp.pwn.pl/szukaj/ekskluzywny

    No i? To nie jest to samo, co "wyłączny".
    Nauczcie się mówić po polsku zamiast kaleczyć język tymi ekskluzywnymi,
    autentykacjami, technologiami...

    >A jeśli chcesz przykładów to ile to już ostatnio mieliśmy ekskluzywnych
    >wywiadów różnych gwiazdeczek dla danego czasopisma?

    No i?

    >Nie, mowa była o enigmatyczne konfiguracji "januszka"

    Dawno i nieprawda.
    Przeszliśmy na trochę bardziej ogólne spostrzeżenia.

    >Opłacać się może, kwestia celów i kieszeni. Normalnemu człowiekowi w
    >domu się nie opłaca. Nie ma sensu mieszać do tego np. grafików.

    A, bo inaczej przypadkiem twoje dość wąskie postrzeganie świata okaże
    się niewystarczające?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 40. Data: 2011-01-24 08:25:33
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Fragmentacja danych jest obecnie w zasadzie problemem margi-
    >nalnym w porównaniu z tym, czym była kiedyś. Nie wyciągałbym

    http://epsilon.eu.org/epsilon/index.php/pol/Komputer
    y/BackupExec-i-wolna-duplikacja

    --
    \ K...@e...eu.org /