    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dojrzałem do rejestratora - jakieś sugestie?
    Date: Mon, 12 Dec 2011 19:16:04 +0100

    W dniu 12.12.2011 10:39, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Chcę zainstalować taki u siebie.
    > Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?
    nie kumam co tu się dzieje. W przeszłości wszyscy się chwalili kamerami,
    teraz sami teoretycy. nawet kamere PAL Ci chcą wcisnąć.
    Coś tu nie gra.
    Wracając do tematu sugestii. Kamera musi byc HD. Nie interpolowane,
    tylko normalne HD. Dzięki temu masz możliwość odczytania numerów z
    tablicy rejestracyjnej. Oczywiście nie przy prędkości 50km/h. ale w
    korku, masz szanse mieć czytelne tablice z 2 poprzedzających Cię aut.
    Niektórzy mówią ze musi być szerokokątna. ja tak nie twierdzę.
    oczywiście lepiej jest nagrać wszystko do okoła Ciebie, ale mnie to co
    widzę przed szybą przednią ( na nagraniu) wystarczy. nawet gdybym
    wiechał na ciemnozielonym, to łatwiej jest się ewentualnie wybronić -
    skoro kamera widziała zielone to ja - kierowca - też. a że mignęło na
    żółte jak miałem sygnalizator nad przednią szybą? co mnie to?
    Im kamera ma szerszy obiektyw tym wiecej zobaczysz, ale mniej szczegółów
    - wybierz sam, próbując nawet telefonem komórkowym - ile obejmie.
    Kamery do rejestracji trasy mają automatyczny start i stop - po
    przekręceniu stacyjki. Oczywiście kasują najstarsze nagrania po
    zapełnieniu karty. BArdzo przydatne funkcje ale niestety kosztowne.
    Gsp - moim zdaniem średnio potrzebny. Ślad zapisze, (jak byś nie
    wiedział gdzie jedziesz), prędkość zarejestruje (można ją potem
    zmodyfikować) - sam zdecyduj czy warto.
    W nocy - kiszka totalna. Wygląda to tak: w oświetlonym mieście, widzisz
    tylną rejestracje poprzednika. W szczerym polu, widzisz bardzo słabo
    ślady swoich reflektorów. Rowerzysta z lampą na dynamo, jest jednym
    czerwonym pikselem przelatującym przez ekran.

    Karta 16 giga zapełnia się w ciagu paru godzin, warto mieć 8, albo 16,
    bo kasowanie starszego pliku i rozpoczynanie nowego - ok sekunda straty.

    Próbki nagrań - na Youtube. Co kupić - trudno poradzić. na ebayu jest
    tego od groma. ja mogę polecić produkty ze słowem ambarella. Może nie
    tyle polecić, co poinformować że to jakaś tam firma w sensie produkcja,
    rozwój a nie tylko handel i nie kłamią podając rozdzielczości.
    ToMasz

    PS tu jest wielu ludzi mających większą wiedzę na ten temat niż ja.
    Dlaczego nie chcą nic sensownego napisać - niewiem