  • 11. Data: 2012-07-13 09:17:05
    Temat: Re: Dojazdówka - rozmiar
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 12.07.2012 13:03, Rob pisze:
    > Witam,
    > potrzebuję nabyć dojazdówkę żeby nie wozić pełnego zapasu w bagażniku.
    > W moim przypadku - Zafira - pełnowymiarowe koła to 195/65R15.
    > Znalazłem infomację, że dojazdówka dla mnie to 115/70R16.
    >
    > Ale - trochę matematyki i okazuje się, że dojazdówka ma 7-8cm mniejszą średnicę niż
    pełne koło.

    > Czy jeśli kiedys przyjdzie mi założyć tą dojazdówkę, to da się w miarę bezpiecznei
    jechać? Wiem, że to tylko do najbliższego wulkanizatora i max 80km/h, ale mimo
    wszystko tak duża różnica średnicy w moich wyobrażeniach spowoduje niestabilność auta
    podczas postoju, a co dopiero podczas jazdy.

    > Przerabiał ktoś ten temat - niekoniecznie w przypadku Zafiry?

    Przy innej średnicy koła zmienia się także obwód koła, a co za tym idzie
    inna prędkość obrotowa. ESP w takim przypadku dostanie pierdolca:P