  • 1. Data: 2009-04-24 07:33:50
    Temat: [tech] Docieranie silnika po wymianie tłoka
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Witam
    wymieniłem tłok i łańcuch rozrządu (profilaktycznie bo miałem już
    wszystko na wierzchu) cylinder w stanie idealnym.
    Pytanie:
    jak docierać pierścienie do cylindra
    a) rozgrzać dobrze maszynę i jechać w teren na pełnym gazie
    b) rozgrzać dobrze maszynę i jeździć na "pół gwizdka"
    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2009-04-24 07:35:32
    Temat: Re: [tech] Docieranie silnika po wymianie tłoka
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Marek B wydusił z siebie te słowy:

    > jak docierać pierścienie do cylindra
    > a) rozgrzać dobrze maszynę i jechać w teren na pełnym gazie

    na czym wg Ciebie miałoby w tym przypadku docieranie?

    Moze w ogole nie rozgrzewaj maszyny .. i daj w pize. Szybciej sie dotrze :P

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 3. Data: 2009-04-24 08:20:21
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > Marek B wydusił z siebie te słowy:

    > na czym wg Ciebie miałoby w tym przypadku docieranie?

    Na większym obciążeniu tłoka i pierścionków i ...
    http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=

    > Moze w ogole nie rozgrzewaj maszyny .. i daj w pize. Szybciej sie dotrze :P
    rozgrzać trzeba bezwarunkowo!!!

    Nie widziałem w pytaniu opcji z zimnym silnikiem ale mogę dodać
    specjalnie dla Ciebie

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2009-04-24 08:27:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]

    > rozgrzać trzeba bezwarunkowo!!!
    >
    > Nie widziałem w pytaniu opcji z zimnym silnikiem ale mogę dodać

    Nie wiem co tam na scigaczu zostało napisane .. ale idea _docierania_
    silnika polega na stosunkowo łagodnej jeździe, z tendencją do normalnej .. a
    nie pełnym gazie.
    W koncu dawalnie w palnik nie różni sie w ogole od normalnej, ostrej jazdy
    (zakladam, ze nie ma tu ludzi, ktorzy jeżdzą ostro na zimnym silniku, wiec
    to pomijam), a jesli sie nie różni to o jakim docieraniu mówisz?

    Poczytaj instrukcje obsługi dowolnych silników spalinowych to wyczytasz, ze
    podczas pierwszych kilometrów nie należy przekraczać pewnych obrotów, nie
    należy przeginać z jazdą na niskich obrotach, należy zwracą szczegółną uwage
    na rozrzewanie silnika oraz jest podana ilośc kilometrów (motogodzin) w
    jakich należy stosować sie do tych wskazówek.

    Jak ktoś napisał, ze docieranie ma polegać na jeżdzeniu z pełną kitą ... to
    chyba był to 1 kwietnia.

  • 5. Data: 2009-04-24 08:59:47
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > Jak ktoś napisał, ze docieranie ma polegać na jeżdzeniu z pełną kitą ...
    > to chyba był to 1 kwietnia.

    trafiłem na coś takiego wcześniej
    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
    i stąd w ogóle mnie na zapytanie naszło.

    A w serwisówce jest opisana cała procedura wymiany tłoka i anie jednej
    wzmianki na temat docierania!!!
    Acha dopisane jest także że, cyt:"Under racing conditions, the piston
    and rings should be replaced after 15.0 hours of running."
    czyli kiedy jest czas na docieranie skoro to ma na pełnym ogniu 15
    godzin wysłużyć?

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2009-04-24 09:10:55
    Temat: Re: Docieranie silnika po wymianie tłoka
    Od: a...@g...com

    On 24 Kwi, 10:27, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:

> [...]
    > na rozrzewanie silnika oraz jest podana ilośc kilometrów (motogodzin) w
    > jakich należy stosować sie do tych wskazówek.

    Instrukcje mają to do siebie, że mają być idiotoodporne. Napisanie o
    nieprzekraczaniu konkretnych obrotów załatwia sprawę z niewłaściwym
    docieraniem.
    > Jak ktoś napisał, ze docieranie ma polegać na jeżdzeniu z pełną kitą ... to
    > chyba był to 1 kwietnia.

    A co powiesz na to:
    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Przeczytaj dokładnie o teorii dlaczego dawanie w palnik jest dobre
    przy docieraniu.

    --
    Artur

  • 7. Data: 2009-04-24 09:20:35
    Od: n...@s...com

    On Fri, 24 Apr 2009 10:59:47 +0200, Marek B <r...@n...net.pl>
    wrote:

    >trafiłem na coś takiego wcześniej
    >http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
    >i stąd w ogóle mnie na zapytanie naszło.

    Bylo, poszukaj w archiwum. Nie bede wypisywac co pamietam zeby czegos
    nie pokrecic :)

    >A w serwisówce jest opisana cała procedura wymiany tłoka i anie jednej
    >wzmianki na temat docierania!!!

    To jest w instrukcji obslugi :)

> [...]
    >and rings should be replaced after 15.0 hours of running."
    >czyli kiedy jest czas na docieranie skoro to ma na pełnym ogniu 15

    Pierwsze 3h, a resztaj to trening i wyscig ? ;)

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 8. Data: 2009-04-24 10:21:16
    Od: m...@g...com

    On Apr 24, 9:27 am, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:

> [...]
    > jakich należy stosować sie do tych wskazówek.
    >
    > Jak ktoś napisał, ze docieranie ma polegać na jeżdzeniu z pełną kitą ... to

    Bledne myslenie. Instrukcje 'docierania' napisane sa w ten sposob
    tylko po to zeby kryc producenta przed ewentualnymi sprawami
    gwarancyjnymi itp.
    Docieranie nowego silnika powinno odbywac sie pod duzym i zmiennym
    obciazeniem.
    Jednym slowem na kazdym biegu pizda i od razu hamowanie silnikiem,
    znowy pizda, kolejny bieg, pizda i znow hamowanie silnikiem.. i tak
    przez kilka minut.
    Jednorazowa operacja przeprowadzona w ten sposob wystarcza. Wracasz do
    domu wymieniasz olej i filtr i jedzisz normalnie.
    Olej nie powinien byc jeszcze full syntetyk tylko troche bardziaj
    gesty. Nastepna wymiana na olej docelowy.

    Ja wiem ze sa 2 szkoly docierania ale ta z ksiazki skutkuje duza
    frustracja, mniejsza moca silnika po dotarciu i ogolnym zmuleniem.
    Szkola pelnej pizdy daje radosc, pozwala pierscieniom porzadnie sie
    usadowic i 'uszczelnic' i na koniec masz wiecej mocy z silnika - to
    zostalo przetestowane na hamowni i tak jest koniec kropka.

    Materialy i technologia w ktorej wspolczesne silniki sa produkowane
    nie groza rysami na scianach cylindrow ani niczym takim. jezeli
    podczas agresywnego docieranie cos sie zjebie to znaczy ze silnik od
    poczatku byl nie taki.

    Pozdro

  • 9. Data: 2009-04-24 10:39:29
    Od: Arni <a...@N...spam>

    m...@g...com pisze:

    > Jednym slowem na kazdym biegu pizda i od razu hamowanie silnikiem,
    > znowy pizda, kolejny bieg, pizda i znow hamowanie silnikiem.. i tak
    > przez kilka minut.

    jazda na przemian z seksem? takiego przepisu jeszcze nie słyszałem...

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 10. Data: 2009-04-24 11:15:42
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    m...@g...com wrote:

    >Materialy i technologia w ktorej wspolczesne silniki sa produkowane
    >nie groza rysami na scianach cylindrow ani niczym takim.

    Powiedz cos wiecej o tych technologiach, tak konkretnie, jak mechanik
    do mechanika...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10