  • 21. Data: 2010-03-01 21:18:46
    Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-03-01 12:54, to pisze:
    > Nawet jak sobie dwa kupi to wyjdzie mu taniej niż porządny remont.
    Jasne. I będzie sobie te dwa silniki na drodze jakby co przerzucał, bo
    akurat mu się jeden zepsuł, a drugi leży w bagażniku :->

    Maciek

  • 22. Data: 2010-03-01 21:23:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-03-01 15:48, Buniek pisze:
    > warsztatu który umie poprawieni wymienić uszczelkę pod głowicą te prace nie
    > powinny być problemem. pytanie czy ktoś zna taki warsztat.
    Spróbuj u tych kolesi:
    http://www.amauto.com.pl/
    Robiłem u nich kilka rzeczy i jak na razie jestem zadowolony, ale nie
    było to nic więcej niż zwalenie głowicy. Zawsze widziałem tam przy
    okazji jakiś rozebrany silnik, więc głębszą ingerencją też się zajmują.
    Niestety nie należą też do ekstremalnie tanich.

    Maciek

  • 23. Data: 2010-03-01 21:56:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    Maciek wrote:

    > Jasne. I będzie sobie te dwa silniki na drodze jakby co przerzucał, bo
    > akurat mu się jeden zepsuł, a drugi leży w bagażniku :->

    Zamontowanie silnika to kilkaset złotych i nie trzeba do tego wybitnego
    specjalisty.

    --
    cokolwiek

  • 24. Data: 2010-03-02 00:15:36
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    > Zdecydowanie nie tyle.
    >
    > Tak naprawdę nie masz pojęcia dlaczego Ci bierze olej, może być tak, ze
    > zrobisz to co Ci się wydaje, a będzie brał nadal. Oczywiście, że silnik
    > po remoncie kapitalnym jest lepszy niż używany, ale taki remont zrobiony
    > porządnie kosztowałby więcej niż to auto jest warte.

    Czy ja gdzieś wspominałem o remoncie kapitalnym. I co może powodować
    "znikanie oleju" jak nie cieknie to pozostaje spalanie albo przez zawory
    albo przez pierścienie chyba ze jest magiczny i znika.

    > Jak jest prawie nowy to przecież przełożyć można.

    + 200 - 300 pln do tematu

    > Chyba, że wydasz ten 1000, a olej będzie pił tak jak wcześniej albo za
    > miesiąc szlag trafi co innego.

    myślę ze inny silnik + przekładka lekko 1500 pln i sugerujesz nie za tyle
    nie da rady zrobić wspomnianych prac przy silniku.
    Albo kupie inny silnik i padnie po miesiacu.

    Buniek

  • 25. Data: 2010-03-02 00:18:25
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    > ile dokladnie tego oleju wciaga?

    Ja wiem z litra na 1000 km.

    Buniek

  • 26. Data: 2010-03-02 00:24:04
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > okazji jakiś rozebrany silnik, więc głębszą ingerencją też się zajmują.
    > Niestety nie należą też do ekstremalnie tanich.

    Tyle postów i tylko jeden z namiarem na warsztat dzięki.

    Buniek

  • 27. Data: 2010-03-02 00:45:13
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    > jeśli to ma być na dłużej a nie na kilka tyś km, to trzeba także robić
    > szlif bloku i honowanie.

    A do jakiego wymiaru zrobisz ten szlif, prawdopodobnie nie ma nad-wymiarów
    tłoków i pierścieni dla samochodów z tych roczników.

    Faktem jest ze ten ford ma licznik przebiegu do 100kkm wiec ile on ma
    naprawdę to nikt nie wie i może cylindry są tam juz za duże dla tłoków nawet
    z nowymi pierścieniami i nic nie pomoże ale to akurat można zmierzyć jak
    zdejmie sie głowice.
    Ale tak samo jak nie ma pewności czy naprawa pomoże, tak jak byśmy tego
    chcieli, tak samo nie ma pewności ze kupiony silnik nie będzie jeszcze
    gorszy.
    Bo o ile naprawiając wiesz co robisz, to silnik to typowe kupowanie kota w
    worku zwłaszcza jak jest juz zdemontowany.

    > żaden rozsądny warsztat się tego nie podejmie bo to nie jest naprawa a
    > dłubanie w głównie moim zdaniem.

    Na upartego nie trzeba ich wymieniać (panewek) ale jak sie zdejmie korbowody
    z walu to nie wiem czy sie nie powinno a i okazja sie nadarza.
    Poza tym wymienione czynności to typowe wymienienie części eksploatacyjnych
    silnika i kiedyś to było normą.

    Buniek

  • 28. Data: 2010-03-02 00:48:35
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    > Zamontowanie silnika to kilkaset złotych i nie trzeba do tego wybitnego
    > specjalisty.

    Ale nakład pracy większy lub podobny do prac o których mowie może tylko
    mniej precyzyjna robota.
    Bo Odkręcenie osprzętu, wiązek elektrycznych, rożnej maści rurek itp tez
    trwa skrzynia oraz przekręcenie sprzęgła itp. to tez masa roboty.

    Buniek

  • 29. Data: 2010-03-02 06:31:27
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "BUNIEK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tyle postów i tylko jeden z namiarem na warsztat dzięki.

    Ja nie daje namiaru na mój warsztat bo wiem jak sie w tych czasach kończą
    remonty silnika. Koles robił u nich "cudowne" 1.8TD w escorcie to cud, że w
    ogóle zaczęło toto jeździć a jednak silnik nie był "nowy" po tej naprawie i
    coś tam dalej wychodziło co i rusz.

    Jezeli chcesz robić silnik to próbuj, ale z tym wychodzi naprawde różnie
    pomimo tego, że ludzie się starają to zrobić dobrze.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 30. Data: 2010-03-02 09:42:45
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    BUNIEK pisze:
    > myślę ze inny silnik + przekładka lekko 1500 pln i sugerujesz nie za
    > tyle nie da rady zrobić wspomnianych prac przy silniku.

    da się nawet za mniej ale to partactwo a olej zacznie brać znowu za
    kilka tyś. żeby było dobrze, to także szlif trzeba zrobić same
    pierścienie to za mało. Już to przerabiałem wielokrotnie kiedyś w
    starych gratach.

    > Albo kupie inny silnik i padnie po miesiacu.

    ten po pseudo remoncie pewnie padnie szybciej niż ten używany :)

    --
    krzysiek82