  • Data: 2012-03-23 20:29:34
    Temat: Re: Dobry tekst dla wielbicieli Androida
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.03.2012 12:40, Marcin N pisze:
    > W dniu 2012-03-22 20:04, ToMasz pisze:
    >
    > (...) ale gdyby takie "śledzenie" było
    >
    > Ciekawy temat.
    >
    > Przypomnij sobie, jakie przekroczenia rejestrowały pierwsze fotoradary

    jak już kiedyś pisałem na grupie samochodowej: każdemu _chętnemu_ gpsa z
    rejestracją śladu non stop. Zaraz zaraz chętnemu? ano tak, bo takiego
    "klienta" który jest śledzony i nie przekracza prędkości to każdy
    ubezpieczyciel by chciał. Jakby jeszcze dał za to zniżkę- ja jestem
    pierwszy! Ale debil - niejeden do mnie krzyknie. Co jednak jeśli takich
    "debili" będzie znaczny procent? Jak to cholerstwo wyprzedzić jak 10
    przedemną ciśnie 50 na zabudowanym? To inwigilacja jednostki jest
    problemem, wyrządzaniem krzywdy. Inwigilacja wszystkich, bez nazwisk,
    tylko z numerami, może przynieść korzyści. Jak sam zauważyłeś problemy
    taż mogą być, ale ta inwigilacja już trwa, więc ja jestem za takim
    rozszerzeniem które mnie nie zaszkodzi, ale złodziejom i kryminalistom tak.

    > Co się stanie, gdy znikną sprawcy "grubych" wykroczeń? To samo, co z
    > fotoradarami - wszyscy będziemy karani za byle gówno, bo "wpływy z kar
    > muszą trwać".

    to wszystko zależy od świadomości społeczeństwa. mnie papierek lekko
    drażni, ale _codzienna_ kupa psa na chodniku doprowadza do szewskiej
    pasji. Ja papierka nie rzucę, ale ciekawe czy właściciel psa ma telefon
    z androidem? Może już go namierzają?
    Tu właśnie są porzebni mądrzy ludzie, aby tak ustalić przepisy aby
    minimalnie nam życie utrudnić, a radykalnie sprawcom wykroczeń.

    > Nie licz, że przestępczość zniknie.
    nie zniknie. zawsze będą przekręty gospodarcze, układy i układziki
    natomiast przestaną znikać auta, wartościowe przedmioty z domów... > Za
    to na pewno zmieni się definicja
    > przestępcy. Zostanie nim każdy, kto przeklnie na ulicy, wypije piwo na
    > plaży, rzuci papierek od cukierka pod nogi, przejedzie rowerem po
    > chodniku, zdepcze stokrotkę, złowi małą płotkę, zejdzie ze szlaku w
    > górach, itd.
    tu właśnie przed czymś takim może nas uchronić paru przewidujących
    polityków. Zauważ jednak, że ogólna kultura społeczeństw zachodnich jest
    wyższa. Dlatego że całość nadaje kierunek i "trzyma linie". Jeśli każde
    piwo pod budką będzie się równało mandat, ale każde - ile mandatów
    dostaniesz? najwyżej jeden. To samo z papierkiem. Następne pokolenie
    nawet nie pomyśli aby wyrzucić papierek na ulice!
    > Lepiej niech jest jak jest.
    tu mam inne zdanie. od paru lat twierdzę uparcie, że będzie lepiej, ale
    nie ze względu na gooogle, ale przez wszechobecne w miastach kamery.
    Patrz: wideorejestratory w samochodach. Nagrywam parę lat, już raz
    doniosłem. Co ciekawe nie na kierowce BMW, tylko na samych stróżów
    prawa. Skończyło się na mandatach...
    ToMasz