  • Data: 2011-11-07 09:34:34
    Temat: Re: Dobre opony całoroczne
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-05 15:53, MadMan pisze:

    > Ostatnią zimę objechałem na letnich, ale raczej i tak zmienię - na
    > mokrym są tragiczne.

    Skoro rozróżniasz zachowanie się opony pomiędzy mokrym a suchym to
    ciekawe że tolerujesz różnice po między zachowaniem się zimówki a opony
    całorocznej...

    > Navigatory to 119 zł, Vectory 188. Przynajmniej w "moim" rozmiarze.

    Navigatory I miałem kiedyś w samochodzie - taki kupiłem. Było to z 10
    lat temu ale do dziś pamiętam że to najgorsze opony jakie w życiu
    miałem. Nie nadawały się do jazdy ani zimą ani latem. Zimą guma tak
    twardniała że palcem nie dawało sie ugiąć bieżnika - wiec jak to miało
    się dobrze sprawować na śniegu? Może II są lepsze ale i tak bym
    ostrożnie do tego podchodził. Latem Navigatory kompletnie nie trzymały
    przy szybkim pokonywania zakrętu - piszczały zanim dojechałem do osi
    zakrętu... To opony dla wyjątkowo spokojnie jeżdżących ludzi i do tego
    mających świadomość że zahamują gorzej niż prawie każde auto wokół.

    Jeżeli za 119zł możesz kupić navigatory to aż taki problem kupić za
    400-500zł zimowe opony nawet takie polarisy 3 czy nowe dębice frigo ?
    Przecież te pieniądze to nawet nie są 2 zbiorniki paliwa a opony
    kupujesz na min 3-4 lata wiec kompletnie nie rozumiem tej
    oszczędności... Opona to najważniejszy element odpowiadający za
    bezpieczeństwo - możesz oleju w silniku nie wymienić na czas ale opony
    zawsze powinny być możliwie najbardziej OK.

    Pozdrawiam
    Rafał