  • 11. Data: 2024-10-12 13:17:45
    Temat: Re: Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 11 Oct 2024 20:57:25 +0200, w <vebsel$3otnc$1@dont-email.me>, Marvin
    <n...@s...com> napisał(-a):

    > https://ledyonline.pl/product-pol-1409-ESPE-Tasma-CO
    B-480chips-m-24V-4000K-10W-5m.html

    Ilość lumenów/m.: 850

    W sumie tylko to trochę poniżej moich oczekiwać (1000).

  • 12. Data: 2024-10-12 14:05:13
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 12.10.2024 o 13:13, r...@k...pl pisze:

    B-480chips-m-24V-4000K-10W-5m.html

    > O, dzięki. Wersja 3000K wygląda też OK.
    > Spektogram też może masz? :)

    A po co ci? Karta katalogowa nie wystarczy?
    M.

  • 13. Data: 2024-10-14 17:07:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Oct 2024 13:08:55 +0200, r...@k...pl wrote:
    > Fri, 11 Oct 2024 19:45:50 +0200, w
    > <1pd1p58tuasp6.cnrinxf69l5t$.dlg@40tude.net>, "J.F"

    > Czemu mają nie wysyłać, skoro wysyłają?

    Wow, sukces.
    Autor filmu był USA czy z Europy?

    To teraz jeszcze wyszukać taki sam model jak autor ... amazon.com, czy
    amazon.pl ?

    > Jest w teście. Słabo.

    A które konkretnie?

    https://youtu.be/y3qL9o7CvEA?t=350

    Superlightning 24V COB RGBW ma to CRI 92, ale nie wiem - z diod W, czy
    RGB ...

    J.

  • 14. Data: 2024-10-14 18:29:19
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    https://bergmen.pl/tasmy/sol/

  • 15. Data: 2024-10-14 18:39:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Oct 2024 18:29:19 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > https://bergmen.pl/tasmy/sol/

    Ale to też "białe", za to Radka powinny zainteresować.

    Mnie natomiast interesuje, jak wyjdzie CRI dla diod RGB.

    Ewentualnie takich do podswietlania telewizorów LCD.

    Na spektrometrze raczej kiepsko wyjdą, a jak w praktyce ?

    J.

  • 16. Data: 2024-10-14 19:16:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 14 Oct 2024 18:39:04 +0200, w
    <nsynav769uft$.12h1n7sl86gp0.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Ewentualnie takich do podswietlania telewizorów LCD.
    > Na spektrometrze raczej kiepsko wyjdą, a jak w praktyce ?

    Jak chcesz mieć dobry wskaźnik dla diod RGB, to nie patrz na CRI, bo tam często
    CRI jest na "sterydach" -- świecą kiepsko, ale CRI niby się zgadza. Patrz na
    wskaźnik Rf albo TM-30 -- albo przynajmniej na R9 (czerwony).

  • 17. Data: 2024-10-14 19:18:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    PS.
    https://www.yujiintl.com/tm-30-18-high-fidelity-full
    -color-gamut-led-lighting.html

  • 18. Data: 2024-10-14 19:36:00
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-10-14 o 19:18, r...@k...pl pisze:
    > PS.
    > https://www.yujiintl.com/tm-30-18-high-fidelity-full
    -color-gamut-led-lighting.html

    Ja tam żadnym CRI się nie rajcuję, wystarczy że ktoś ma pomalowane
    ściany na jaki kolor i po odbiciu światła całe CRI idzie się paść na
    łąkę. Dla mnie to to tematyka jak zegary atomowe synchronizujące płyty
    winylowe.

    Są dedykowane LED o spektrum a`la słoneczne i większości nabywcom
    powinny styknąć.

  • 19. Data: 2024-10-14 21:40:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 14 Oct 2024 19:36:00 +0200, w <vejkpv$18b7h$2@dont-email.me>, alojzy
    nieborak <g...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > ściany na jaki kolor i po odbiciu światła całe CRI idzie się paść na
    > łąkę. Dla mnie to to tematyka jak zegary atomowe synchronizujące płyty

    Z reguły światło pada tam gdzie ma padać, a nie po odbiciu od ściany.

    > Są dedykowane LED o spektrum a`la słoneczne i większości nabywcom
    > powinny styknąć.

    Tak, to te z CRI 95-100 :D

  • 20. Data: 2024-10-14 22:09:05
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-10-14 o 21:40, r...@k...pl pisze:

    >>> https://www.yujiintl.com/tm-30-18-high-fidelity-full
    -color-gamut-led-lighting.html

    > Z reguły światło pada tam gdzie ma padać, a nie po odbiciu od ściany.

    Polimeryzowałbym. Myślę że oko ciągle się adaptuje do otoczenia i
    niezależnie od oświetlenia białe/zimne/kolorowe uznaje białą kartkę za
    białą mimo zmian oświetlenia. Ja masz cyfrówkę i jaki kolorowy kawałek
    ściany, weź białą kartkę i cyknij kilka zdjęć w różnych miejscach
    pomieszczenia. Zobaczysz jak twoje oko robi cię w bambuko.

    > Tak, to te z CRI 95-100 :D

    A to CRI jest podobne do widma słonecznego o której godzinie?